1. Heeft iemand van jullie een paard/pony dat je gewoon gebruikt als gezelschapspaard, dus waar je niet mee rijdt maar wel andere activiteiten mee doet? Zoja, gaat dit goed, wat doe je dan zoal, en wat is de reden dat je er niet mee rijdt?
2. Stel dat ik dit zou doen, ben ik eigenlijk van plan om hem op een wei met schuilstal te zetten zodat hij 24/7 buiten staat (ik ben sowieso van plan dan een gepensioneerd of paard dat niet meer kan rijden te kopen, dus dan kunnen ze nog van hun rustige leventje genieten) maar aangezien het ook wel mijn eerste echte eigen paard is weet ik dat het aangeraden is om op een pensionstalling te zetten. Ik zie het gewoon niet echt zitten om 300 per maand te betalen voor accomodaties die ik niet gebruik. Dus, wat zouden jullie doen: weide of pensionstalling?
3. IK heb dus al eens rondgekeken op het internet en ben uitgekomen bij paardenorganisaties waarbij je paarden kan adopteren, en hun nog een tweede kans kan geven voor als niemand anders ze wil door leeftijd, trauma, of artrose e.d... Nu heb ik bij paard zoekt baas een paard gezien die niet meer bereden mag worden, maar die wel nog grondwerk, longeren, wandelen aan de hand... kan doen. Heeft er iemand ervaring met pzb? En zou ik dit doen, of toch een paard kopen? Het lijkt me een mooi initatief, heel mooi paard ook, en op andere plekken kost het natuurlijk een stuk meer. Heeft iemand ervaring met pzb? Zo niet, zou jij dit doen?
4. Wel, algemeen advies is natuurlijk ook welkom. Als je dit hebt gelezen en denkt "dit is het domste dat ik ooit heb gehoord" mag je dat natuurlijk ook zeggen (; Of gewoon nog algemeen advies, ervaringen, dingen waar ik miss nog niet aan hebt gedacht... Val me maar aan zou ik zeggen.
Als je dit helemaal hebt gelezen, wow, bedankt!