Sterke Tinkerruin!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jazzy20
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-02-21

Sterke Tinkerruin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 08:54

HoiHoi! Ik heb een tinker ruin genaamd Vallie!
Maar hij is heel erg sterk! En kan soms heel eigewijs zijn!
Ik heb dus eigelijk twee vraagjes..

1. Als ik op buitenrit ben is hij heel erg schrikachtig.. vooral in de winter! Meestal begint hij te rennen als hij iets eng vind! Iemand tips hiervoor? :D ;)

2. Het is nu winter. Ik rijd vallie altijd in een wei. We hebben een inloopstal. 3 weiën en een zandbak!
Maar S`winters is het te glad in de wei voor te rijden of longeren. En de zandbak zit vol water/ijs. Wat Ik probeer een training met hem te doen voor meer conditie/uithoudingvermogen enz. Wat kan ik nog allemaal doen/proberen in de winter?? :) :)

Alvast bedankt! <3 <3

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Sterke Tinkerruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:54

Die gladheid zal waarschijnlijk snel verdwijnen en dan heb je de hele lange zomer enzovoort voor je. Ik zou nu alleen dingen doen waarbij hij niet kan uitglijden en waar je s'zomers minder aan toe komt.Gezellig samen zijn,en bijv. manen borstelen,daar kun je bij de meeste Tinkers toch uren aan besteden!

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:54

Hoi, doe je ook grondwerk met hem? Daardoor kan je hem stemhulpen aanleren en als je dat goed beloond heb je minder last van het sterk maken :) Om hem buiten minder schrik achtig te laten worden kan je misschien gaan wandelen met hem, dan ben je meer een steun voor hem zeg maar. Vanwege zijn kracht zou ik je wel adviseren dan even een hoofdstel in te doen de eerste keren.

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Re: Sterke Tinkerruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:16

Hoi Jazzy20,

Als je op buitenrit gaat dan schrikt hij/is hij angstig, ik zou proberen uit te vinden waardoor hij dan schrikt. Is het een harde wind of zijn het de sneeuwvlokjes, dan zou ik bij een wat dichter gebied gaan rijden (een dicht bos?). Is hij bang van gelui, welk geluid? Probeer zo veel mogelijk uit te vinden waar hij bang van word, als je weet waar hij bang van word kunnen jullie lekker samen buitenritten maken! :j


Misschien een plek vinden waar het niet glad is? Ik neem aan dat het niet erg is om een beetje natte/modderige laarzen te krijgen. Zo wel, zou ik oude laarzen/schoenen aan doen.


Misschien (zoals hierboven staat) is grondwerk ook leuk voor jullie! Het versterkt de band met je paard en het is heel fijn als je (een paar) oefeningen weet! Het is ook goed om gewoon je paard te poetsen, met hem wandelen, longeren, noem maar op. Want natuurlijk versterkt de band niet doordat je alleen maar gaat rijden en that’s it.

Begrijp mij niet verkeerd, ik zeg absoluut niet dat jij geen goede band met jouw paard hebt of zoiets, maar ik zeg wel dat het leuker is voor een paard om niet altijd te werken. Jij zou het waarschijnlijk ook niet leuk vinden als je vriendin aankomt maar telkens alleen maar met huiswerk (heel onlogisch jaar je begrijpt het nu hopelijk waar ik naartoe wil). Je vind het veel leuker als je vriendin niet altijd komt met huiswerk, maar ook met snoep, of gewoon om samen lekker rond te hangen ofzo.


Ik bedoel alles hiervan niet negatief, natuurlijk! :o