Hoe erg balkt een ezel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

isa06x

Hoe erg balkt een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 19:50

Hoi, ik heb een vraag. Ik wil misschien ooit een ezel later, maar niet als die de hele tijd balkt want dat is irritant. Hoe erg balkt een ezel? Gewoon ongeveer net zoveel als een paard of erger? Ik vind het natuurlijk niet erg als die geluid maakt maar niet de hele tijd door zoals een huisvogel doet.

Zijn er ook dingen die het balken van een ezel uitlokken zoals alleen zijn zonder vriendje?

pien_2010

Re: Hoe erg balkt een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:52

Erger dan een paard. Wij zitten behoorlijk ver van de ezels ( paar 5 of 6 km) en als de wind onze kant op staat hoor ik ze balken. Ik vind dat niet! erg, maar mijn paarden hebben zij nooit gehoord.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:54

Als ik hier in de buurt hoor erger.
Staan er een paar in de buurt. Op zo'n kilometer vogelvlucht. En ik hoor ze echt vaak. Ver genoeg om er geen last van te hebben, maar ben toch blij dat ze niet onder mijn slaapkamerraam staan :D

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:55

Ezels balken meer dan dat paarden hinniken. En ja, als je een vriendje weghaalt, dan zullen ze meer balken (overigens ezels altijd met zn 2e houden want ze hebben sterkere sociale vriendschappen dan paarden). En als je gaat voeren zullen ze ook balken

isa06x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 19:57

Dankjewel. Ik vind ze toch wel erg leuk ☺️

isa06x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 19:58

Weet iemand wat muildieren doen?

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:59

isa06x schreef:
Weet iemand wat muildieren doen?

Die balken ook, net als ezels. Zijn vaak wel feller in karakter dan ezels en paarden dus zou daar niet zomaar aan beginnen als je geen ezel ervaring hebt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:03

mijn ezel hoorde ik 3 dorpen verderop balken als ik met mijn paard weg was, als het paard erbij stond, balkte hij amper, alleen als er echt iets was en dan was het wel handig, want de dichtstbijzijnde woning was een halve km verderop en als zij de ezel 's avonds hoorden balken, gingen ze kijken wat er aan de hand was.
Ze zijn ook echt waaks en erg territoriaal, dus ideaal tegen inbrekers, ik had ieder jaar een paar keer inbraak, maar sinds ik de ezel had, nooit meer :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:07

De 5 van mijn buurman zijn bij vlagen heel lawaaierig. Soms ook s nachts 8)7

Maar goed dat ze zo schattig zijn

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:10

Ik heb 2 ezels ze balken alleen heel kort als ze mij aanzien komen met hooi.(niet altijd trouwens)
Verder hoor je ze echt nooit.
Ik heb gasten die slapen naast de ezels die hebben er dus ook totaal geen last van.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:11

Bij ons op het werk hoor ik de ezels zelfs op een heel ander deel van het park, dus ik kan wel zeggen dat ze behoorlijk luidruchtig kunnen zijn. Moet ik er wel bij zeggen dat deze ezels niet de hele dag door balken, maar zeker wel een paar keer per dag. Hemelsbreed ongeveer 2 à 3 kilometer verderop staan een drietal ezels en die hoor je als de wind deze kant op staat ook alsof ze maar 4 huizen verderop staan. Zelf stoor ik mij er niet aan, maar voor elk probleem is er wel een mens te vinden, dus ook voor klagers over dierengeluiden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:14

Hier staat een straat verderop een ezel. Ik hoor em denk ik een paar keer per week. Helemaal geen last van, ik vind hun geluid erg schattig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:22

Moderatoropmerking:
bericht verwijderd omdat het niet voldoet aan de regels op Bokt.nl
Laatst bijgewerkt door Ymor op 19-01-21 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: voldoet niet aan de regels

isa06x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 21:29

Blaze08 schreef:
Moderatoropmerking:

Doe ff normaal, ik probeer gewoon na te denken over mijn toekomst. Ik wist ook niet dat je geen fjord shet kruising kan hebben. Ik moet sommige dingen ook leren want ik weet niet alles hé, en zoals je onderschrift al zegt the perfect one doesn’t exist. En misschien wil ik wel een fjord EN een ezel. But remember, the perfect one doesn’t exist <3 <3 <3 <3
Laatst bijgewerkt door Ymor op 19-01-21 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijdert

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:33

Ik heb nog nooit een paard horen balken, dus ja een ezel doet dat vaker.. O:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:34

Houd er dan ook rekening mee dat een ezel een ezel als gezelschap nodig heeft een een paard een paard. 1 van elk werkt niet goed.

isa06x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 21:34

Sintara schreef:
Ik heb nog nooit een paard horen balken, dus ja een ezel doet dat vaker.. O:)

Ja weet ik maar ik bedoelde hoe een ezel balkt ten opzichte van een hinnikend paard :D

isa06x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 21:35

Azmay schreef:
Houd er dan ook rekening mee dat een ezel een ezel als gezelschap nodig heeft een een paard een paard. 1 van elk werkt niet goed.

Klopt dat weet ik. Ik heb nu 2 pony’s dus als ik een ezel neem, neem ik er 2. Een witte en een bruine zijn heel mooi *\o/*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:38

Blaze08 schreef:
Moderatoropmerking:

Doe eens lief jij bent toch ook jong geweest?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:39

Azmay schreef:

Wat ik me dan af vraag, wat voor gezelschap heb je dan bij een muildier of muilezel?

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:41

Maartje1990 schreef:
Azmay schreef:

Wat ik me dan af vraag, wat voor gezelschap heb je dan bij een muildier of muilezel?

Een 2e muildier of muilezel :P
En als je geen 2e wil, dan liever een ezel want daar trekken ze meer mee op dan een paard. Ezels trekken ook liever met ezels op dan met paarden

isa06x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 21:41

Maartje1990 schreef:
Azmay schreef:

Dat vraag ik me ook af!! Maar vgm is het zo dat een muildier meer paard is en muilezel meer ezel. Dus misschien een paard met muildier en muilezel met paard of het maakt niet uit, ik weet het niet

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:42

Maartje1990 schreef:
Azmay schreef:

Het beste een ander muildier of muilezel en anders wat de moeder dan was denk ik?
Is iets waar de natuur niet echt op berekend is natuurlijk..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:45

isa06x schreef:
Azmay schreef:

Klopt dat weet ik. Ik heb nu 2 pony’s dus als ik een ezel neem, neem ik er 2. Een witte en een bruine zijn heel mooi *\o/*

En wat vinden je ouders daar van? Vinden doe het goed als er 2 ezels bij komen, ook qua kosten? Neem aan dat je niet alles zelf betaalt.

isa06x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 21:47

Azmay schreef:

Klopt dat weet ik. Ik heb nu 2 pony’s dus als ik een ezel neem, neem ik er 2. Een witte en een bruine zijn heel mooi *\o/*[/quote]
En wat vinden je ouders daar van? Vinden doe het goed als er 2 ezels bij komen, ook qua kosten? Neem aan dat je niet alles zelf betaalt.[/quote]

Ja maar ik bedoel eigenlijk als ik volwassen ben. Ik kijk een beetje op de zaken vooruit lol :P ik was alvast benieuwd alleen ik vind het niet fijn als dieren super harde geluiden maken want ik kan niet zo goed tegen sommige geluiden