LWDaisy schreef:Ik vind niet dat een bijdrage leeftijd-gerelateerd is om eerlijk te zijn.
Ik ben wel fan van een bijdrage, omdat je denk ik, als je ergens voor betaald, er meer zorg voor draagt. Je zal als verzorger (imo) minder snel afbellen als je een bijdrage betaalt.
LWDaisy schreef:Ik vind niet dat een bijdrage leeftijd-gerelateerd is om eerlijk te zijn.
Ik ben wel fan van een bijdrage, omdat je denk ik, als je ergens voor betaald, er meer zorg voor draagt. Je zal als verzorger (imo) minder snel afbellen als je een bijdrage betaalt.
f4bjheu schreef:Ik vind het ook heel normaal dat je betaald voor een verzorg/bijrijdpaard.
Niet vergeten hoe ontzettend veel geld paarden kosten + dan meer verantwoordelijkheid/gebondenheid.
Dat vrijwillig niet vrijblijvend betekend is iets wat veel (vooral jongere) niet per sé snappen.
Daarnaast; ja een eigenaar is geholpen, maar tenzij je een geweldige ruiter bent verbeter je het paard niet per sé. Ook; in ieder geval in de randstad zijn er in mijn ervaring veel meer mensen die willen bijrijden dan bijrijdt paarden beschikbaar zijn, zeker mbt de leukere paarden.
Dniekje schreef:Wanneer ik door tijd tekort of andere omstandigheden een verzorger zou zoeken, vind ik dat je er als eigenaar ‘gebruik van maakt’. In dat geval zou ik zelf geen bijdrage vragen, maar wellicht een bijdrage in de vorm van helpen met uitmesten oid, waar dan rijden tegenover staat. En tevens, wanneer iemand het juist verbeterd, is het vragen van een bijdrage denk ik helemaal niet aan de orde.
Denk echt dat het verschilt per situatie en de mogelijkheden die je krijgt van de eigenaar.
Gebruikers op dit forum: SentiBot en 1 bezoeker