Je geeft er gewoon aan toe

Binnen een paar dagen is het zover, dan komt een van mijn dromen uit, het leek me leuk om een volg topic te maken, zodat jullie mee kunnen genieten van avonturen met mijn 2 (hopelijk) dikke vriendjes!
Hoe het allemaal begon ...
Eind vorig jaar ging ik samenwonen met mijn vriend, een schat van een jongen en nog eens een boer ook

Werden de paardenkriebels die ergens diep in mijn hartje verstopt waren, terug meer en meer wakker. En dingen die kriebelen ... Die moet je natuurlijk niet zomaar links laten liggen

Na een maandje of 4 samenwonen, stelde ik 'de grote vraag' aan mijn vriend... En die zei (tot mijn grote verbazing) vrijwel meteen ja, net als zijn ouders

Aanvankelijk was het de bedoeling dat enkel Vlekje, het shetje van mij en m'n zus, dat nu nog bij mijn ouders thuis staat, zou verhuizen. Tenminste, dat dacht mijn vriend

Natuurlijk zou ik het super vinden als Vlekje naar hier kwam, maar ik wilde haar niet alleen hebben staan, dus na nog wat overleg en een klein beetje overtuigingskracht

Mijn voorkeur ging uit naar een Fjord, ik heb altijd al een zwak gehad voor Fjordjes, de 1e Fjord die ik tegenkwam op kapaza, is ook de eerste Fjord die mijn zus naar me whatsappte en uiteindelijk, wordt dit ook de Fjord die ik koop!

We waren alle twee meteen verkocht toen we de advertentie van Jules zagen, een echte stoere Fjord, van het ouderwetse type. In het totaal gingen we bij 4 paardjes kijken, Jules was de 3e in de rij en veegde meteen alle 'concurrentie' van de kaart!

Een grote stoere teddybeer, met een gouden hart en veel karaktertrekjes die ons heel erg aan Vlekje deden denken. Jules was ook het enige paardje, waar ik een heel fijn en veilig gevoel bij had, ik durf met hem te rijden. Na 5 jaar niet meer rijden, voelde het helemaal niet vreemd om op zijn rug te stappen.

Overmorgen wordt Jules veternair gekeurd, en als dat allemaal goed bevonden wordt, verhuist hij deze zondag al naar ons, net als Vlekje

Paardjes, check!

Maar, mijn 2 vriendjes hebben natuurlijk ook een weide en een stalletje nodig. Een weide was snel gevonden, terwijl ik dit nu typ, kijk ik op de (nog af te werken) weide, heerlijk idee, dat ik binnenkort mijn eigen paardjes kan zien lopen vanuit de woonkamer!

Morgen en zaterdag wordt de laatste hand gelegd aan de weide, de laatste spannertjes hangen aan de palen, zaterdag komt de draad er in, dus zondag is de weide helemaal pony proef!

De stal is momenteel nog 'under construction', voorlopig komen de paardjes in een ruime strobox, naast de koeien te staan, zodat mijn vriend voldoende tijd heeft om de stal helemaal af te maken!
Het wordt een inloopstal met een halfopen front en deuren, zodat ik wel de mogelijkheid hem om de paarden 's avonds binnen te zetten. We werken in metaal, dit leek ons de meest stevige en duurzame manier van werken! (misschien niet de duidelijkste foto, maar het geeft ongeveer een klein beeld van waar we mee bezig zijn

Binnen een paar daagjes is het dus zo ver, dan komen mijn kriebeltjes hier in de weide lopen, ik kan het nog steeds bijna niet geloven

To be continued...