Bereden politie

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Sica

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Bereden politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:02

Tja geen idee of die hierzo in dit topic mag.
Ik moet dit jaar een opleiding gaan kiezen, geen idee wat voor een! Bereden politie leek me altijd toch heel erg leuk. Ik rij nu al 5 jaar en de politie werk wat je minimaal 3 jaar moet lijkt me ook wel vet maar niet al te erg mijn ding! Maar bereden politie lijkt me zo veel leuker. Ik kreeg te horen dat je heel erg weinig werd aangenomen als bereden politie agent, ook moet je een paard zelf kopen (wat ik snap) maar hoe vind je nou zo’n paard? En is de bereden politie dan ook echt zo leuk wat het is? Ik snap dat je niet 123 dingen hebt en je rustig aan begint en dat je niet altijd op pad gaat!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:15

Ik ken 3 mensen die het gedaan hebben, maar nu niet meer.

Selectie is heel streng vanuit het gewone grondwerk /politiekorps en ze willen mensen die niet al te goed of niet kunnen rijden.
Verder is het meerendeel heel veel poetsen en oefenen op de thuislocatie.
Veelal in de winter blauwbekken in de kou (vorst) in de weekenden (horecastraten), dan zit je vlot 6 uur stil.
Of bv met veel geweld samen met de ME, rellen en voetbalwedstrijden etc.
Houdt er rekening mee dat jij dan klappen krijgt etc en je paard ook.

Paarden zijn trouwens eigendom van de politie en wordende door hun aangekocht en blijven tot hun dood.

In Boxtel zijn ieder jaar open dagen van de bereden politie. Nu niet met de corona.

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:24

listiglistje schreef:

Selectie is heel streng vanuit het gewone grondwerk /politiekorps en ze willen mensen die niet al te goed of niet kunnen rijden.
Veelal in de winter blauwbekken in de kou (vorst) in de weekenden (horecastraten), dan zit je vlot 6 uur stil.

Paarden zijn trouwens eigendom van de politie en wordende door hun aangekocht en blijven tot hun dood.

In Boxtel zijn ieder jaar open dagen van de bereden politie. Nu niet met de corona.

Fijn dat je reageert! Waarom zouden ze mensen willen die niet of slecht kunnen rijden?

Autumnn

Re: Bereden politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:41

Zodat ze die zelf kunnen opleiden en geen ruiters hebben die al jaren een “vaste rijmethode” hebben (wat wellicht niet werkt bij de politie). Je leert makkelijker iets aan, dan dat je iemand iets afleert :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:43

Suzywuzy schreef:
listiglistje schreef:

Fijn dat je reageert! Waarom zouden ze mensen willen die niet of slecht kunnen rijden?

Heel cru: politie te paard heeft niks met paardrijden te maken. Ze zitten niet te wachten op dressuurmiepjes die netjes rond willen rijden. Je moet er regelmatig ruw en met grof geweld in en dan ben je soms ook wat minder aardig voor het paard.

Niet dat de politie niet begaan is met z'n paarden, in tegendeel, maar het paard heeft een funktie die soms niet zo aardig is. Dan moet je geen "ach en wee ruiters" hebben maar mensen die hun werk doen en dat is soms ook er grofweg op los rammen.
Maar met hetzelfde gemak moet je ook een praatje aanknopen met een net iets te beschonken passant die eigenlijk niks kwaads in de zin heeft, maar soms is het lontje van dergelijke gasten niet zo lang. Mag jij zien dat je aardig blijft tegen zo'n gast zodat het niet onnodig escaleert.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:43

Wat gaaf dat je bij de beredenen wilt! Kijk even op de site kombijdepolitie en vraaghetdepolitie voor informatie ;)

Allereerst dien je 'gewoon' agent of hoofdagent te worden. Je kunt vanaf je 18e beginnen met de politieopleiding als je door de selectie komt. Deze is pittig, men kijkt naar je lichamelijke fitheid, maar ook of je mentaal fit bent.
Volgens je profiel ben je 15, dus aanmelden voor de politieopleiding kan nog niet. Kies dus een opleiding die je leuk lijkt om de komende 3 a 4 jaar te doen! En als het zo uitkomt; een opleiding die eventueel aansluit op de politieopleiding.

Mocht je, als je 18 jaar of ouder bent, worden toegelaten tot de politieopleiding, dan wordt je dus eerst agent op straat. Dat is al een pittige baan! Het is niet alleen boeven vangen en oudere mensen of kinderen helpen, het is ook veel kantoorwerk (typen!), hulp verlenen bij ernstige ongevallen, mensen oppakken voor bijvoorbeeld winkeldiefstal die weer vrijuit gaan ( terwijl je weet dat er echt iets gestolen was, maar het wettelijk niet bewezen wordt -O- ) en helpen in situaties waar je liever niet in was beland. Maar, er zijn zeker prachtig mooie kanten aan het werk!

Als je een paar jaar ervaring hebt, en er komt binnen de politie een vacature vrij voor politieruiter, kun je daar op reageren ;) En begint de selectie van begin af aan weer!

Ik zit trouwens niet bij de politie, bekenden van mij wel.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:04

Ik zit bij de Bereden Politie. Je mag altijd vragen stellen. :)

Afbeelding

Afbeelding

Om alvast antwoord te geven, je hoeft zelf geen paard te kopen. Het zijn allemaal paarden van de politie. Elke politie ruiter doet dienst op een paard van de politie.

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:18

Om aangenomen te worden bij de politie zal je in eerste instantie goed moeten motiveren waarom je bij de politie wil. Ik denk niet dat 'omdat ik uiteindelijk bij de bereden politie wil', een goede motivatie is. Je zal voor jezelf moeten nagaan waarom je graag politiewerk wil doen en dat goed onder woorden brengen. Ik overwoog een carrièreswitch naar de politie en ben ik februari naar een voorlichtingsavond geweest. Ik zou me daar eens voor aanmelden als ik jou was (momenteel zijn ze volgens mij digitaal ivm Covid). Je krijgt heel veel informatie hoe je bij de politie komt, welke kanten je uitkan en wat de eisen zijn. Houd goed in je achterhoofd dat je niet de enige bent die bij de bereden politie wil en dat er niet zo vaak vacatures vrijkomen. De kans dat je je hele carrière ander politiewerk doet dan wat je wil is heel groot. Je moet die keus dus alleen maken als je echt bij de politie wil. Gaat het je alleen om de paarden, dan zijn er legio andere mogelijkheden.

Wuzanna

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:21

listiglistje schreef:

Ik heb twee vriendinnen daar en die konden beide al goed rijden hoor.
Net als 80% van hun klas zeiden ze toen.
Een enkeling had toen geen paardenervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:14

Oh wat veel informatie :o, ik weet dat je 18 moet zijn! Ik weet zelf ook niet of ik het echt wil doen, ik ben nog aan het rondneuzen voor wat ik later wil gaan doen maar dit sprak me wel echt aan! Mijn ouders en zussen maken me wel onzeker over het politie werk in gaan, ik ben daar te zwak voor en 15 jarige ik kan daar vet onzeker door worden. Vet jammer dat ze me zo zien! Ik kan dan wel “vaak huilen” maar ik sta toch wel sterk in mijn schoenen hihi :j ookal ga ik misschien politie niet in, ik zal ze altijd we bewonderen.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 01:20

Jaag je eigen dromen na! Wellicht is je familie wat bezorgd met betrekking tot jou droombaan bij de Politie. Logisch, want tegenwoordig is het werk wat risicovoller dan voorheen gezien de gegroeide criminaliteit in ons land. Zoals hierboven vernoemd, zovaak komt er helaas geen vacature vrij als politieruiter, hou er inderdaad dus rekening mee dat je lange tijd vanaf de grond werkt. Maar als dit echt is wat je wil, dan zou dat vast niks voor je uitmaken :) gelukkig gezien je leeftijd heb je nog een hele poos om na te denken. Heel veel succes!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 01:29

Over 3 jaar ben je ook weer 3 jaar ouder he? ;) En in 3 jaar kun je veel over jezelf leren en maak je ook 3 jaar lang dingen mee. Misschien ervaar je in die 3 jaar ook of je jezelf geschikt vindt voor het politiewerk. Je bent 15, je kunt nog zoveel leren en zoveel baan-wissels maken! Denk alsjeblieft niet dat de keuze die je nu maakt persée de keuze is voor de rest van je leven. Zoals tijger22 zegt: volg je dromen!

Het is leuk als je nu denkt: 'ik wil bij de politie!'. Dat is een prachtig doel om naartoe te werken. En wie weet denk je over 2 jaar: 'ik wil toch kapper worden'. Dan heb je van de periode dat je droomde over agent te paard zijn genoten. En dat pakt niemand je af! Zo zag ik mijzelf als jongere later bij defensie werken. Wat kon ik genieten van dat idee! Disclaimer: ik werk nu niet bij defensie. maar ik kijk wel mooi terug op mijn 'militair-zijn'-dromen die ik had.

Maar wie weet zit je als 25-jarige wel in de kantine op het politiebureau. Etend van een net opgewarmde magnetronmaaltijd die elk moment verstoord kan worden door de stem van de centralist op de meldkamer. En ja hoor, je portofoon komt krakend tot leven. '420, wilt u gaan naar de supermarkt. Daar is een vermoedelijke winkeldiefstal'.
Je kijkt je collega aan, kijkt nog even naar je opgewarmde hap en bedenkt dat deze straks nog wel een keer in de magnetron kan. Samen lopen jullie naar de auto en gaan op pad!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 02:01

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie