Een soort (week)dagboek voor mijzelf. Ik ga proberen de positieve punten er uit te halen, zodat het een goede motivatie geeft om door te gaan.
Iedereen die het leuk vind om mee te lezen, kan dat zeker doen.
Om te beginnen. Wie ben ik en wie is Arthur?
Arthur is een Fjord, 7 jaar oud. Ik heb hem gekocht als 13 jarig meisje.
Een droom die uitkwam. Ik zag mijzelf al gaan. Eerst leren longeren, dan een dekje er op en hup.. gaan met die banaan. Ach ja, ik was nog jong. Al zullen oudere mensen zeggen dat ik nog steeds een jonge spriet ben, met een leeftijd van 17 jaar.
Van fouten leer je, niet waar? We zijn begonnen met rijden, maar dit gaat niet vlekkeloos.
Uiteraard krijgen we hier lessen in. Vanaf oktober pakken we de draad met rijden weer op.
Grondwerk doen we inmiddels al jaren. Ook dit gaat niet vlekkeloos. Ik leer steeds een beetje meer.
Maar de weg er naar toe (waarnaar toe?) is prachtig.
Ik ga deze maand beginnen met Arthur fysiek fit maken. Zo is hij straks goed voorbereid op het rijden.
De oefeningen die ik van mijn instructeur heb opgekregen zijn schouderbinnenwaarts, wijken op de voorhand en achterhand, travers, piaffe en de gelopswissel. Een mondvol.
Uiteraard is dat niet iets wat je in één maand bereikt, maar het is leuk om ergens naar toe te werken.
We doen dit in kleine stapjes. Eerst wennen aan figuren lopen door de bak terwijl ik naast hem loop (ter hoogte van het zadel). Dan het volgende stapje.
Met longeren oefenen we met voorwaarts neerwaarts, respons en conditie.
Wellicht zal ik dit topic een a twee keer per week updaten, met een foto erbij.
Wil je beelden zien hoe ik met Arthur train? Kijk dan mijn YouTube filmpjes! Hierin laat ik verschillende oefeningen zien en Vlog ik regelmatig ons dagelijkse leven.
https://www.youtube.com/channel/UCyNPY7 ... subscriber
Ook heb ik een Instagram account, waar ik regelmatig updates op zal plaatsen. @Equinssa.

Bedankt voor het lezen,
Tot gauw!
-Je bent goed zoals je bent