School combineren met paard

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RHV

Berichten: 76
Geregistreerd: 01-10-18
Woonplaats: Groningen

School combineren met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 23:59

hoi allemaal, ten eerste ik heb geen idee of het hier goed staat, maar zo nee verplaats het aub.
Ik heb sinds een aantal jaar een eigen pony die ij samen met iemand anders deel. hun doen er verder niks mee, alleen op papier is hij wel van hun. Ik mesg de stallen etc. Nu merk ik dat Cindy het werken steeds minder leuk vind, af en toe losgooien enzo vind ze erg leuk maar meer niet. Daarom k opzoek naar nog een shetlander, alleen ben ik benieuwd of ik het dan kan combineren met school. ik zig momenteel in 1 VWO. Dus mijn vraag is, hoe combineren jullke paarden met school? met cindu ben ik ongeveer 45 min per dag bezig.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: School combineren met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:04

Zou je niet kunnen onderzoeken hoe je voor Cindy het werk leuker zou kunnen maken? Wat wil je met een shetlander erbij?

troi
Berichten: 17016
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 00:58

Als ouder denk ik dat je een flinke verantwoordelijkheid draagt en dat 45 minuten elke dag heel erg veel is! Knap dat je dat al een tijd doet zeg!

Een pony erbij lijkt me eigenlijk onmogelijk te combineren met school. Ik kan me voorstellen dat als je met Cindy niet zoveel kan je graag wat anders zou willen. Als ze een shet is dan zal je er ook niet op kunnen rijden. Je zou kunnen stoppen met haar en dan een andere verzorgpony zoeken. Misschien ook een grotere zodat je ook kan rijden

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:11

Ik vind dat je veel doet naast je school. Ik kan mij voorstellen dat dit niet altijd haalbaar is. Paarden kosten veel tijd en je wilt ook graag leuke dingen doen met je paard. Wat mij vooral heel erg hielp naast mn studie is mn paard in vol pension zetten, zodat ik zelf meer tijd over had voor het werken met het paard zelf. Ik voelde minder druk en als ik een dag niet kon door het schoolwerk dan was dat niet erg. Misschien is t leuk samen met iemand te kijken naar naar waar je pony gemotiveerd van wordt. Een Shetlander gaat dit probleem niet oplossen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70640
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:34

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

Anastasia24

Berichten: 2716
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: School combineren met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 02:12

Dus, Cindy vind de dingen die jij eigenlijk wilt doen niet leuk meer? Zou je haar niet liever willen motiveren? Met bijvoorbeeld snoep of probeer is wat nieuws. Er zijn heel veel dingen te vinden om te doen op de grond en voor een shetlander, als daar eten bij komt kijken, toch ook heel leuk. Misschien daar eerst in zoeken en als je dan nog niet verder komt, zou je het misschien kunnen proberen met een pony in bruikleen of lease, zo hoef je er niet gelijk één bij te kopen en kijk je eerst of het je bevalt ivm tijd.

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:46

Tja, dit is een lastige.
Natuurlijk is dit lastig te combineren met school. En al helemaal nu je het alleen doet.
Als die andere meiden echt niks meer doen (of geen nuttig werk meer en alleen spelen, vlechten enz).
Zou ik met die ouders praten, dat zij geen werk doen en jij wel. Zo zou je eventueel iets op kunnen lossen. En ook is het een idee om iemand te zoeken die jou graag zou willen helpen (eventueel iemand die jonger is dan jij en minder werk heeft, zoals ik :Y))