eigen bedrijf beginnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fluffypony

eigen bedrijf beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 15:24

hoi allemaal,

ik was van plan een eigen bedrijf te beginnen in ruiter kleding. ( een droom maar het kan wel uitkomen natuurlijk :o ) ik loop alleen tegen iets aan. ik heb het hele internet afgezocht maar kan geen fabriek vinden die het kan maken. willen jullie mij helpen?

ik heb wel een paar eisen:
- liefst in nederland
- goedkoop mogelijk
- ik kan geen evenementen bezoeken

alvast bedankt!!

fluffypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 15:25

people say nothing is impossible, but I do nothing every day. ~winnie the pooh

hoi allemaal,

ik was van plan een eigen bedrijf te beginnen in ruiter kleding. ( een droom maar het kan wel uitkomen natuurlijk :o ) ik loop alleen tegen iets aan. ik heb het hele internet afgezocht maar kan geen fabriek vinden die het kan maken. willen jullie mij helpen?

- liefst in nederland
- goedkoop mogelijk

alvast bedankt!!

fluffypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 15:29

haha sorry dat het er twee keer staat er is iets fout gegaan volgens mij en ik krijg het niet weg. :D

Hutcherson

Re: eigen bedrijf beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:34

Oei, ik wil natuurlijk niet je droom in duigen helpen, maar heb je nagedacht over concurrentie? En waarom zij hun kleding in het buitenland laten maken? Hoe ga je je producten verkopen aan de klanten? Webshop? Heb je je ingelezen in de regels? Want dan heeft je klant recht op 14 dagen retourrecht, en dat product mag je meestal niet meer aanbieden als 'nieuw' dus verlies je enorm veel geld op.
Waarom ben jij anders dan jouw grote concurrenten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:38

Je bent 13. Ga eerst je middelbare afmaken, dan een studie en dan pas verder kijken. Niet om je droom te verpesten overigens.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:39

wil je een ruitersportzaak beginnen, of wil je een eigen kledingmerk gericht op ruiters beginnen ?
de ruitersportzaken zoals epplejeck, divoza, de kroo en alle kleine ruitersportzaken in het dorp/stad verkopen kleding van verschillende merken ( Horka, kingsland, hv polo, lemieux enz enz)

die merken zijn dan weer de bedrijven die de kleding ontwerpen, produceren en leveren aan de ruitersportzaken.

bedenk eerst voor jezelf wat je precies wil, het beginnen van een ruitersportzaak is in die zin vrij " simpel". het oprichten van een kledingmerk daarintegen is een stuk lastiger

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:51

fluffypony schreef:
hoi allemaal,

- liefst in nederland
- goedkoop mogelijk

alvast bedankt!!

Je kan geen fabriek vinden in Nederland, omdat er in Nederland gewoonweg niet geproduceerd wordt.
Jonge mensen die "kledingbedrijven" opstarten beginnen vaak met een importje van Alieexpress en verkopen dat voor meer. Echter gaat dit in ruiterkleding erg lastig worden.

Je bent nog jong, ik adviseer je lekker je school af te maken en een economische studie te volgen.

Je hebt groot kapitaal nodig(duizenden euro's) en heel veel tijd om een bedrijf op te starten.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:59

Marije_1997 schreef:
Je bent 13. Ga eerst je middelbare afmaken, dan een studie en dan pas verder kijken. Niet om je droom te verpesten overigens.

Zo, ze is inderdaad 13, een beetje motiverender mag ook wel. Heel goed om ambities te hebben en op jonge leeftijd te ontdekken wat je wel of juist niet wil. En daarbij, dromen mag.

TS, is het een idee dat je een email stuurt naar bedrijven in ruitersportkleding, misschien mag je ze een keer interviewen of een dag meelopen. Of als je een snuffelstage/stage moet lopen deze bedrijven eens bellen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:00

Leer zelf naaien/verstellen en maak kleding voor een nicemarkt.
Uitbesteden kan je vergeten, zeker in NL als je grote aantallen wil maken + je marketing, etc. Markt is ook aardig verzadigd/verwend en economische crisis nu werkt ook niet mee. Bovendien wil je genoeg weten van de basis qua kwaliteit stoffen en hoe dingen gemaakt worden om werk van anderen te kunnen beoordelen mocht je wel de mogelijkheid krijgen om werk uit te besteden later.

Klein beginnen dus en zorg dat je de basisvaardigheden hebt om zelf te kunnen starten en ook te kunnen inschatten wat iets kost aan tijd, materialen en kunde.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:02

Ik dacht dat je al een naaiatelier had gevonden? :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:05

Klein beginnen als je 13 bent is niets mis mee.
Heel klein beginnen , daarvan leren , en langzamerhand groeien zodat je over 7 jaar de concurrentie met Divoza aankan. Lijkt me een prachtig plan!
Veel ondernemers begonnen al jong , naast school.

Je zou kunnen beginnen met 1 soort artikel.
Mooie plastrons, of Leuke riemen, of sokken, haarnetjes etc.

Zelf kleding maken is ook een goed plan.
Een business plan leren maken is ook altijd een goed begin. Er zijn wel templates te vinden op het internet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:59

tamary schreef:
Leer zelf naaien/verstellen en maak kleding voor een nicemarkt.
Uitbesteden kan je vergeten, zeker in NL als je grote aantallen wil maken + je marketing, etc. Markt is ook aardig verzadigd/verwend en economische crisis nu werkt ook niet mee. Bovendien wil je genoeg weten van de basis qua kwaliteit stoffen en hoe dingen gemaakt worden om werk van anderen te kunnen beoordelen mocht je wel de mogelijkheid krijgen om werk uit te besteden later.

Klein beginnen dus en zorg dat je de basisvaardigheden hebt om zelf te kunnen starten en ook te kunnen inschatten wat iets kost aan tijd, materialen en kunde.

Prima idee!

Kleren of spullen in Nederland maken kan namelijk uitstekend. (Ik zou niet weten waarom niet.)

"Zo goedkoop mogelijk" hoeft naar mijn idee niet te betekenen dat je rommel voor een kleine prijs laat maken -
juist in een niche kun je met wat mazzel 'voor niet te veel' geld wel degelijk kwaliteit leveren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:08

Een leuk idee om uit te werken.
Inderdaad is klein beginnen verstandig.
Ontwerpen maken, prototypes maken (proefmodellen) en een marketingconcept ( waarin is jouw product uniek en wie is de klant die het gaat kopen).
Kleding maken gebeurt, zeker voor grote aantallen, meestal in zogenaamde 'lage lonen landen'.
Voor een kleine oplage kan het ook in Nederland/Europa.
Er komt veel bij kijken, maar het is leerzaam om je er in te verdiepen.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:56

Wat een leuk idee TS! Inderdaad klein beginnen zoals hierboven is beschreven. Niet luisteren naar mensen die zeggen dat het je niet zal lukken of dat je te jong bent. Neem je plan als motivatie om later bijvoorbeeld een leuke opleiding te kiezen die bij je idee past. Als je nu al begint met wat dingen te ontwerpen en te onderzoeken heb je daar heel veel aan in die opleiding. Waar een wil is is een weg! Ik wens je veel succes

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 01:01

Idd klein beginnen kan makkelijk! Ik zou bijvoorbeeld wel leukere paardrijsokken met unieke printjes willen hoor :j

Ik ken een naaiatelier in Letland als je wilt, maar dan moet je wel in het engels communiceren. Ik werkte met dat naai atelier toen ik mijn eigen bedrijf had in stoffen producten.