Ik heb 2 maanden geleden mijn lievelings pony van de manege overgekocht. Wij hebben haar verplaatst naar een nieuwe stal nadat ze 10 jaar op de manege heeft gestaan. Op de nieuwe stal staat ze in een kudde van 12 andere paarden. Wij hebben haar hier natuurlijk niet gelijk bijgezet, maar eerst apart. Ze stond in de wei ernaast voor ongeveer 2 weken. We hadden het opgebouwd door telkens een paar rustige pony's er bij te zetten. Mijn pony pakte dit op zich wel goed op, maar vond het wel heel eng als er een pony naar haar toe kwam lopen. Gelukkig ging dit steeds beter.
We hadden haar toen in de kudde gezet eerst nog zonder kuddeleider (hij wilde haar namelijk aanvallen als ze maar iets deed) en uiteindelijk met de kuddeleider erbij. De eerste paar dagen viel hij haar nog wel aan maar uiteindelijk niet meer. Verder kan ze het met alle paarden wel goed vinden, maar er is nog een paard die haar opjaagt. Gisteren bijvoorbeeld ik had Shelby (mijn pony) even uit de paddock gehaald om te poetsen en te wandelen. Ik wilde haar terug zetten, maar een deel van de kudde stond voor het hek (waaronder de kudde leider en de andere merrie die Shelby opjaagt) Shelby trok zich hier niet echt iets van aan dus ik liet haar er zelf in lopen. Maar de hele kudde kwam achter haar aan en natuurlijk de kuddeleider en de andere merrie voorop. Ik vind dit heel erg omdat Shelby er nu bijna 2 maanden staat en nog steeds niet geaccepteerd wordt (zo lijkt het) terwijl er een ander paard was bijgekomen die er nu 2,5 week staat en al wel geaccepteerd is.
Weten jullie misschien hoe dit komt?
(ik weet niet of het hier goed staat, dus als het niet goed staat sorry daarvoor