een leasepaard

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MANON3009
Berichten: 47
Geregistreerd: 13-12-19

een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 13:58

Hey iedereen,
Ik rij nu 10 jaar op de manege en ik wil graag een extra uitdaging en dacht eraan om een paard te leasen. Ik heb wat research gedaan en kan nergens een manege vinden in mijn buurt die paarden verleased, dus wou ik dan een paard leasen op mijn locatie zodat ik zelf kan kiezen waar het paard staat. Toen kwam ik uit op 2 bedrijven: SophieBella en PK ponys maar die leasen allebei niet in België ( waar ik woon) Er was dan nog een mevrouw en ik mocht haar paard dan leasen voor 275euro in de maand (zonder stallingskosten, DA, hoefsmid etc meegerekend) dit vind ik heel wat geld. Wat meer info over het paard: 10jaar, loopt M dressuur en springt een proef van 110 cm. Wat vinden jullie van deze prijs? En kennen jullie misschien een bedrijf/particulier die een paard in België verleased? :)

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:11

275 zal dan wel inclusief de stalling zijn gok ik, anders is het dieflijk gestolen.
Welke regio zoek je?

MANON3009
Berichten: 47
Geregistreerd: 13-12-19

Re: een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 14:14

@Poekkie Nee dit is zonder de stalling! Het zadel enz is ook allemaal niet inbegrepen. Ik zoek een lease paard in de regio Limburg, Hasselt (in België)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:18

MANON3009 schreef:
@Poekkie Nee dit is zonder de stalling! Het zadel enz is ook allemaal niet inbegrepen. Ik zoek een lease paard in de regio Limburg, Hasselt (in België)


Dus dan zou je stalling nog moeten betalen en zelf een zadel moeten laten aannemeten? Dan kun je bijna beter een eigen paard hebben.

Soms is een Facebook oproepje ook altijd handig. Als er een groep is voor verzorgpaarden/bijrijd paarden in jou regio.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:18

275 voor een leasepaard en dan komt dus alles er nog bij?
Mooie deal voor die dame, zou ik niet doen als leaser. Wat een geld joh.

Of is het een soort afbetaling en wordt het paard na een x aantal maanden je eigendom?

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:21

Zo, wat een bedrag. Als dat geheel inclusief zou zijn voor een paard dat 7 dagen per week van jou is, kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar dat is niet het geval lees ik. Dat bedrag zou ik never nooit neertellen voor een paard dat niet 100% van mezelf is. Zou zeggen dat ze mooi verder mag zoeken naar iemand die wel zo gek is dat te betalen :evaw:

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:31

Zou als ik jou was gewoon een advertentie op de bokt markt plaatsen waar je jezelf aanbiedt als bijrijder en wat je ongeveer zoekt. Zou niet via een bedrijf doen, maar lekker een particulier zoeken die hulp kan gebruiken met zijn/haar paard.

MANON3009
Berichten: 47
Geregistreerd: 13-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 14:34

@MarliesV Nee het paard blijft nog steeds van haar.

@Westhof Het paard staat dan op een stal naar keuze en is dan 7 dagen per week van mij :p Maar inderdaad, dit bedrag is wel heel groot, dan kan ik bijna beter zelf een paard kopen :)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:35

Poekkie schreef:
275 zal dan wel inclusief de stalling zijn gok ik, anders is het dieflijk gestolen.
Welke regio zoek je?

Stalling is al gemakkelijk 300€

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:38

Jaar sparen (275 lease en 275 stalgeld wat je anders kwijt bent) en je hebt 6600 euro bij elkaar.
Kan je beter doen dan dit.....

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:39

MANON3009 schreef:
@Westhof Het paard staat dan op een stal naar keuze en is dan 7 dagen per week van mij :p Maar inderdaad, dit bedrag is wel heel groot, dan kan ik bijna beter zelf een paard kopen :)

Als je het geld hier voor (over) hebt, dan zou ik je dat sowieso aanraden. Echt, voor mij niks anders meer. Heb nog liever geen paard meer dan dat ik weer terug moet naar verantwoording afleggen aan een ander.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:42

Regio limburg kan ik niet helpen, sorry. maar er bestaan diverse fb groepen met namen als 'verzorgpaarden en halve stal' waar je een oproepje in kan lanceren.

Voor een leasepaard lijkt het mij voldoende als je alle stalling en kosten betaalt zonder dat daar nog een bedrag extra bovenop komt.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:49

Ik vind 275 ook best prijzig, als je daarbij nog de kosten hebt voor stalling en tuig kost het een hoop voor een paard wat niet van jezelf is.
Ik zou een berichtje op Facebook zetten dat je een lease paard /halve stal zoekt.
Overigens moet je maar net geluk hebben denk ik, de meeste eigenaren (of een manege) willen niet dat het paard verplaatst wordt.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:58

Het is ongebruikelijk duur als je het leasepaard dan op een pensionstalling zou moeten zetten.Want die kosten komen er dan ook nog bij. Maar dit schijnt wel een m dressuurpaard te zijn die ook nog kan springen. Dan is die lease toch altijd veel goedkoper dan wanneer je zelf een dergelijk paard zou moeten kopen,waarbij je ook nog alle medische risico's zelf moet dragen.

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:59

€275,- voor alleen het paard? En geen stallingkosten enzo.
Als je dat kunt betalen, dan kun je er beter zelf eentje kopen .
Wat een geld zeg 8)7

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:00

wij betaalde 300 pm maar dan kwam daar alleen nog de kosten vd hoefsmid bij voor de ijzers.

Ik vind dat bedrag wat jij noemt wel heel erg veel, klinkt meer als een paard kopen op afbetaling

JanneJ2001

Berichten: 272
Geregistreerd: 22-11-17
Woonplaats: Haps

Re: een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:09

Ons stalgeld is €275 per maand. En dan heb eigenlijk een all incl stal.
Ik betaal €120 per maand. 7 dagen in de week lease en betaal verder alleen nog mijn lessen zelf.
Staat wel op hun locatie, maar dat is maar een halfuurtje fietsen voor mij.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:10

Als dit een paard zou betreffen waar je zo op weg kunt rijden, op wedstrijd kunt gaan, en alles mee kunt doen wat je wilt, dan is het nog wel duur maar het geld waard. Ja je kunt er ook zelf een kopen, de prijzen zijn momenteel huizenhoog, en dan een dier hebben waar je zelf niet zo opkunt en nog veel meer geld kwijt bent aan trainingen en lessen. Het is net wat iemand zoekt. Maar goedkoop paardrijden dat is helaas een illusie.

Anoniem

Re: een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:34

Echt niet doen TS, een paard leasen voor 275 euro bovenop stallingskosten etc... dat klinkt als iemand die misbruik maakt van jouw gebrek aan ervaring met een eigen paard!

Een paard leasen is leuk als het inderdaad in jouw buurt kan.
Een manege met leasepaarden, of een paard dat verplaatst mag worden (hoogstens 150 euro zou ik daarvoor betalen per maand, excl. stalling).

Dit is wellicht erg moeilijk te vinden en daarom zou ik, in jouw geval, eerder op zoek gaan naar een eigen paard (mocht dat financieel kunnen). Dan ben je volledig vrij en onafhankelijk!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:45

-O- 275 euro per maand, en dan nog eens stalling en hoefsmid en zadel etc ophoesten?

Ik ben ongeveer zoveel per maand kwijt (incl stalgeld, voer, hoefsmid, DA) voor mijn paard, no way dat ik dat voor het paard van iemand anders ga betalen :') dan kan je inderdaad beter een eigen paard kopen, daar heb je 100% beslissingsrecht over, is op papier volledig van jou en dan ben je goedkoper uit.

Maar er zijn vast wel andere opties te vinden. Al eens gekeken naar 'halve stal'? Vaak is dat 50/50 financieel en aantal dagen met de eigenaar, maar ik heb ook al een paard op halve stal gehad waar ik gewoon elke dag mocht komen als ik wilde en ook veel vrijheid mee had (en daar betaalde ik €150 per maand voor destijds). Het is lastig te vinden, maar ze zijn er wel.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:49

Als een stal paarden verleast op hun eigen locatie, dan verdienen ze ook aan het pensiongeld. Maar ts wil een paard leasen en meenemen naar een plek van haar eigen keuze, als ik het goed begrijp? Wat zou de eigenaar van dit paard dan wel mogen krijgen voor het verhuren,incl. alle daarbij horende risico's, van zijn dier? Bijna niemand doet dit zelfs want je hebt er toch ook helemaal geen controle op wat met het paard wordt gedaan?Misschien krijg je een verknoeid en kreupel paard terug?

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:01

anjali schreef:
Als een stal paarden verleast op hun eigen locatie, dan verdienen ze ook aan het pensiongeld. Maar ts wil een paard leasen en meenemen naar een plek van haar eigen keuze, als ik het goed begrijp? Wat zou de eigenaar van dit paard dan wel mogen krijgen voor het verhuren,incl. alle daarbij horende risico's, van zijn dier? Bijna niemand doet dit zelfs want je hebt er toch ook helemaal geen controle op wat met het paard wordt gedaan?Misschien krijg je een verknoeid en kreupel paard terug?

Eens hoor, ik zou het zelf als eigenaar ook niet doen maar ik kan me voorstellen dat iemand het paard misschien wil verplaatsten naar een stal naar keuze.
Kan er bij beide partijen wel inkomen, maar persoonlijk zou ik niet meer dan 150 betalen voor het paard exclusief stalling.

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:05

Je zou kunnen kijken bij ponyhof aagtekerke, zij doen aan winterstalling. Een lease paard die alleen in de zomer terug moet naar de manege. Heb er verder geen ervaringen mee, weet alleen dat ze dit doen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:12

anjali schreef:
Als een stal paarden verleast op hun eigen locatie, dan verdienen ze ook aan het pensiongeld.

Inderdaad. Daar zal je waarschijnlijk goedkoper een leasepaard vinden.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: een leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:19

@Flowerin, ja ik kende ook een recreatiepark\camping die in de winter hun ponies meegaven, gratis, aan mensen. Maar die moest je dan in het voorjaar, als het park weer openging, komen terugbrengen. Alles met contract. Daar ging het echter om recrearieponies en niet om M-dressuur en springpaarden.