Voer pony's

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Voer pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 10:55

Hey! ik heb een vraag, ik voerde mijn tinker altijd 3 x per dag hooi en als we gereden hadden een beetje biks met muesli. Nu heb ik sinds kort een shetlander van 6 maand erbij en toen vroeg ik me af of het eigenlijk wel goed was om hem maar 3 x per dag hooi te voeren (nu de shet erbij is geef ik natuurlijk wel meer hooi per portie) of als ik ze ook bij moet voeren met biks. Ze staan 24/7 buiten met een schuilstal (staat alleen in de zomer soms wat gras op)

capopjekop

Berichten: 30672
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Voer pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:59

Ik zou een goede vitamine korrel bij voeren, ook aan je tinker. Daar heb je meer aan dan na het rijden een handje muesli of brok. Daar hoef je maar weinig van te geven en dan krijgen ze de belangrijkste stoffen binnen.

3x hooi voeren ligt kan prima, mits je voldoende voert en eventueel slowfeeders gebruikt. Paarden zijn erop gebouwd om niet te lang zonder ruwvoer te staan. Anders heb je kans op maagzweren etc.

nessinator
Berichten: 1795
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Voer pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:56

Is het een mogelijkheid om in slowfeeders te voeren? Bij ons op stal krijgen ze bijvoorbeeld 1x per dag ruwvoer maar dan zo veel dat ze er de hele nacht mee doen. Slowfeeders zijn dan voor mij de enige optie om niet veel te veel te voeren en toch de hele nacht voer te hebben. Dus als je het zo kan verdelen dat ze allebei (dus desnoods 2 voernetten) de hele dag kunnen eten kan 3x per dag prima.

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Re: Voer pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 12:34

Dankje voor je tip nessinator, ik zal er eens naar kijken!

gerlindie

Berichten: 4650
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Voer pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:36

Mijn shetlanders kunnen niet met onbeperkt hooi in een slowfeeder, dan eten ze zichzelf helemaal vol en dik.
Bij mij krijgen ze dus beperkt hooi in de slowfeeder, maar hebben ze wel altijd stro in een hooinet hangen, zodat ze wel wat kunnen eten.

zonnet50

Berichten: 141
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:24

Mijn Shetlander krijgt gecontroleerd hooi en 1x per dag een handje brok speciaal voor sobere rassen.