Geld voor een pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eisevanhemel

Geld voor een pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 23:38

Hallo allemaal,

Ik wil heel graag een shetlander kopen. Dit omdat ik heel erg van paarden houd en heel graag bezig wil met een pony die van mij zelf is. Nu ben ik 14 en kan ik (zover ik weet) nog niet echt werken. Maar ik moet als ik een pony wil onderhouden natuurlijk wel geld hebben om dit te kunnen doen. Hebben jullie enig idee hoe ik geld kan verdienen? Alvast bedankt allemaal!

Jolene85

Re: Geld voor een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:08

Krantenwijk, baby-sitten, bij mensen voor n X bedrag de tuin opruimen/boodschappen doen/auto wassen/hondje uitlaten. Ik heb van mn 12de tot 18de n krantenwijk gedaan en was toch n fijne bron van inkomsten. Zeker tijdens Kerst met het langs de deuren gaan met je kaartje vd krant. Succes met sparen!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:27

Zorg voordat je een pony koopt dat je ook een flinke pot met geld voor noodgevallen zoals de dierenarts hebt. Een dierenartsbezoek kan zo tot duizend euro of veel meer oplopen.
En je zal elke maand toch ook een paar honderd euro voor zijn onderhoud nodig hebben. Dus bedenk dat goed voordat je er aan begint.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:29

Is er niet ergens een plek in de buurt waar je een pony kunt verzorgen of bijrijden. Dan heb je niet meteen alle kosten maar wel een soort van eigen pony idee, kun je meteen kijken of het je bevalt.

Eisevanhemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 00:34

alice0cullen schreef:
Is er niet ergens een plek in de buurt waar je een pony kunt verzorgen of bijrijden. Dan heb je niet meteen alle kosten maar wel een soort van eigen pony idee, kun je meteen kijken of het je bevalt.

Ik heb in de buurt wel een verzorgpony alleen de baasjes daarvan zien me meer als 'klusjesjongen' dan als verzorger....

sassycas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 01:56

Kan je terwijl je spaart het eens vragen aan de eigenaren of je wat meer met de pony mag doen? Wat vaker de pony poetsen of eens rijden (als dit kan).
Nee heb je, ja kan je krijgen en misschien hebben ze het niet eens echt door dat je liever met de pony bezig bent dan met klusjes. Altijd waard om eens te vragen!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 02:09

Kun je niet een pony leasen? Of je ouders vragen om een pony. Met 14 jaar zou ik wat groters zoeken, liefst een paard zodat je er over aantal jaar ook bv de keus hebt er wedstrijden mee te rijden.
Reken gerust op dat je ouders ook mee zullen moeten betalen. Want werk levert nog niet veel op op die leeftijd. Stop je energie beter in goed leren en daarna goede opleiding en baan, zodat je kunt kijken naar een toekomst met een paard.