Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kikikiwi schreef:@Ineke2 ik rij nu in de meest gevorderde les van onze stal en de meeste paarden bij ons reageren niet goed op beenhulpen, dus wordt er vaak een zweep gebruikt. Nu proberen we bij onze les meer dressuurmatig te gaan rijden en lukt dat niet als je constant geen reactie krijgt van je been
@Marije_1997 Dat wordt nu ook gedaan maar onze instructrice vindt het niet goed dat we zo vaak een zweep moeten gebruiken. Omdat je of verkeerde hulpen geeft als je een tikje geeft of teugels in een hand moet nemen, en dan alles van de voorhand losgooit
Kikikiwi schreef:(....)onze instructrice vindt het niet goed dat we zo vaak een zweep moeten gebruiken. Omdat je of verkeerde hulpen geeft als je een tikje geeft of teugels in een hand moet nemen, en dan alles van de voorhand losgooit
Janneke2 schreef:Oeps.
Ik ben bang dat deze instructrice alleen de trucjes kent. Zo zijn er helaas honderden, maar triest is het en blijft het.
Dressuur met dieren die niet aan het been zijn kan idd niet.
Oplossing: correcte hulpen leren geven....!!!!!
(Maar dat schijnt niet cool te zijn, dus leert zo'n typje haar leerlingen slaan of prikken.)
En dat hoort niet in de gevorderde lessen te gebeuren, maar bij alle lessen waar de ruiter niet aan de longe zit....
Verder, ietsje ingewikkelder: paarden zijn dieren van beweging.
Als ze niet "voorwaarts" zijn, zijn ze doorgaans stijf, want het is des paards om lekker te willen lopen.
Dus leer je leerlingen om de ietwat sijve, niet zo voorwaartse paarden correct te buigen.
Bijvoorbeeld vierkantjes stappen met correcte stelling en buiging, zonder kapseizen of over de linker of rechterschouder te vallen.
Kikikiwi schreef:@Ineke2 ik rij nu in de meest gevorderde les van onze stal en de meeste paarden bij ons reageren niet goed op beenhulpen, dus wordt er vaak een zweep gebruikt. Nu proberen we bij onze les meer dressuurmatig te gaan rijden en lukt dat niet als je constant geen reactie krijgt van je been
@Marije_1997 Dat wordt nu ook gedaan maar onze instructrice vindt het niet goed dat we zo vaak een zweep moeten gebruiken. Omdat je of verkeerde hulpen geeft als je een tikje geeft of teugels in een hand moet nemen, en dan alles van de voorhand losgooit
Kikikiwi schreef:Hoi!
Ik mag binnenkort beginnen met spoortjes in de gevorderde lessen. Ik weet alleen niet wat voor spoortjes ik zou moeten nemen. We rijden met allemaal soorten paarden dus het zou iets algemeens moeten zijn. Ik had al een paar topics gelezen maar ik wou nog wat informatie. Hieronder staan een paar vraagjes:
- Hoe weet je welke maat zou passen bij je schoen?
- Wat voor soort spoortjes zou ik het beste mee kunnen starten?
- Hoe moet je ze aan doen?
- Ik ben redelijk lang (1.86m) moet ik een andere soort hebben?
Alvast bedankt!