Profielkeuze met pony combineren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kjuliaatje

Profielkeuze met pony combineren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 00:09

Hoi!, ik ben juul en ik zit op havo 3, ik moet binnenkort een profielkeuze maken en wil graag voor later ook...het profiel n&g met natuurkunde kiezen. Maar ik heb gehoord dat dit een vrij pittig profiel is en ik wil nog altijd graag een eigen pony, maar ik wil eerst graag de ervaring horen van misschien andere mensen met dit vakkenpakket. (Ik wil namelijk weten ofdat het te doen is )
Xxx Julia
Ik sta nu gemiddeld voor:
Biologie= 7.8
Scheikunde= 7.8
Natuurkunde= 7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:17

Baseer alsjeblieft je profielkeuze op je interesses en toekomstperspectieven en niet op een eventuele pony. Dat kan altijd nog als je later afgestudeerd bent en een degelijk betaalde baan hebt. := Ik droomde als tiener ook van een eigen pony (die er niet ging komen), maar ben achteraf heel blij dat ik die niet gehad heb, zodat ik me gewoon op school kon richten (ik deed N&T en dat kwam me niet bepaald aanwaaien :P ) en binnenkort aan een baan begin met een salaris waar ik over een aantal jaar met gemak een paard van kan onderhouden zonder me zorgen te hoeven maken over andere zaken. :) Je bent nog superjong, zelfs als je over 10 jaar pas een eigen paard kunt aanschaffen, kun je nog decennia genieten van het hebben van een eigen paard!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-19 00:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Kiki1995

Re: Profielkeuze met pony combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:20

Hey Julia!

Je kan beter met je profielkeuze gewoon iets kiezen waar je heel goed in bent! Niet rekening houden met een eventueel paard wat er bij kan komen. Een paard hebben is leuk, maar kost een hoop tijd die je op dit moment beter in je middelbare school kan steken. Dan kan je misschien beter een verzorgpony nemen als je nog tijd over hebt naast school, want ik denk dat je een eigen pony/paard niet red!
Je kan beter nu even focussen op goed leren, zodat je later een goede baan hebt waarmee je dan een eigen paard kan kopen. Het lijkt nu nog eeeuwen weg, maar geloof me het is zo voorbij!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:22

Wanneer je nu het juiste profiel en straks vervolgstudie kiest hoef je daarna niet zolang te wachten op je pony/paard. Zorg voor een opleiding die zorgt voor een leuke baan. Pony ben je dagelijks een uur kwijt en een baan acht uur dus dat mag ook wel leuk zijn.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:57

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:58

Ieder profiel heeft zijn eigen moeilijke dingen, dus ik zou als ik jou was een profiel kiezen wat je leuk vind en wat je goed ligt. Als je nu een profiel kies waarvan gezegd wordt dat het makkelijk is maar het ligt je totaal niet ben je meer tijd kwijt aan school om dat goed te maken en heb je minder tijd voor een pony.
Als je een profiel kies dat je leuk vind gaat dat makkelijker en zou er eventueel tijd zijn voor een pony.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 01:04

Ik ga mee met mijn voorgangers, baseer je profielkeuze op de vervolgopleiding die je later wil gaan volgen.
Bovendien wil de keuze van een bepaald vakkenpakket ook niet per se zeggen dat je er veel meer tijd aan kwijt bent. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen kwaliteiten. Je hebt goede cijfers voor de exacte vakken dus dat moet toch goed komen!

Het advies om geen pony te nemen als je nog op school zit vind ik altijd wat overdreven eerlijk gezegd. Zelf heb ik ook een N&G profiel gedaan op het vwo en vanaf de tweede klas had ik ook een eigen paard. Tot bepaalde hoogte denk ik dat je in je schooltijd juist meer tijd hebt dan bij een fulltime baan. Maar pas inderdaad niet je profielkeuze aan omdat je denkt minder tijd kwijt te zijn!

Kjuliaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 01:14

Haha, hartelijk bedankt voor jullie tips en tops! ik was zeker niet van plan om mn profielkeuze aan te passen voor een pony, maar ik wou weten ofdat het te doen was ermee en je hebt gelijk (ieder vak heeft zn moeilijke kanten + als je het niet leuk vind zal het ook niet beter er op worden)

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 01:19

Een paard (of pony) is best duur en kost bakken met tijd. Ik zou je school niet minder gaan doen omdat er misschien een pony komt. Als je een vakkenpakket kiest waar je later leuk werk mee kan vinden, kan je misschien zelf een paard kopen.

Ik had een paard op de middelbare school en ik wou achteraf dat ik 't niet had. Toen ik studeerde kwam het onderhoud van 2 paarden opeens (onaangekondigd ook...) qua geld volledig op mijn schouders terecht. Ik kon geen afstand doen van de paarden en had ook niet de juiste volwassenen om me heen om te helpen met dergelijke keuzes. Ik had liever gewoon genoten van m'n studententijd. Vorig jaar heb ik van m'n eigen centjes een superleuk veulen gekocht.

Ik heb me daar eigenlijk alleen doorheen geslagen qua tijd (studie, paarden en bijbaantje) omdat ik makkelijk leer en nooit met m'n neus in de boeken hoefde. Anders had ik het echt niet gered.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 02:04

Kjuliaatje schreef:
Haha, hartelijk bedankt voor jullie tips en tops! ik was zeker niet van plan om mn profielkeuze aan te passen voor een pony, maar ik wou weten ofdat het te doen was ermee en je hebt gelijk (ieder vak heeft zn moeilijke kanten + als je het niet leuk vind zal het ook niet beter er op worden)

Dat ligt volledig aan jezelf en wat jou wel of niet ligt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:18

Waarom zou het niet te doen zijn :p

Ik dacht vroeger ook altijd weinig tijd te hebben en dacht dat ik het super druk had door school. Nu ik full time werk denk ik toch wel anders. En full time werken, vriendjelief, en studie combineren met paard gaat prima.

Lekker kiezen waar jou passie/interesse ligt. Dit heb ik ook gedaan (had alleen toen geen eigen paardje) en ben super blij dat ik toch iets heb gedaan wat ik leuk vind en iets aan heb.