Leuke oefeningen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponymaster

Leuke oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 13:05

Heey weten jullie leuke dressuur oefeningen om te oefenen in de rijbak. ik rijd L1 niveau. Ik weet niet of dat dit een duidelijk verhaal is.

Apple

Re: Leuke oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 05:57

Ik verplaats dit topic even naar YRT, daar krijg je wellicht meer reacties.

ponymaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 14:46

Apple schreef:
Ik verplaats dit topic even naar YRT, daar krijg je wellicht meer reacties.

Dank je

ponymaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 14:46

Niemand??

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:04

Ik vind volte openen en sluiten altijd een fijne oefening, handig ook voor het wijken in de L1 proef.

Verder is het rijden van achtjes een goede oefening, probeer maar eens op beide kanten mooi stelling te rijden. En dan steeds in een paar passen de stelling wisselen, eerst recht maken, dan nieuwe binnenbeen erbij.

Tot slot zijn tempowisselingen een heel goede oefening. Neem er wel de tijd voor! Dus echt een stuk duidelijk terug, dan arbeidstempo en een volgende stuk wat verruimen. Zo gaat je pony goed naar je hulpen luisteren.

ponymaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 20:20

Tilmar schreef:
Ik vind volte openen en sluiten altijd een fijne oefening, handig ook voor het wijken in de L1 proef.

Verder is het rijden van achtjes een goede oefening, probeer maar eens op beide kanten mooi stelling te rijden. En dan steeds in een paar passen de stelling wisselen, eerst recht maken, dan nieuwe binnenbeen erbij.

Tot slot zijn tempowisselingen een heel goede oefening. Neem er wel de tijd voor! Dus echt een stuk duidelijk terug, dan arbeidstempo en een volgende stuk wat verruimen. Zo gaat je pony goed naar je hulpen luisteren.

Dank jee

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:34

Iedere hoek een mooie volte 10 meter rijden stap en draf in galop dan een volte 15 meter bij a en c Afgewisseld met overgangen en tempo wisselingen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:00

Vierkante voltes met mooie scherpe wendingen in stap en draf. Dat is moeilijker dan je denkt.
Goed te oefenen met behulp van pionnen zodat je goed kunt focussen en controleren of je daarna goed rechtstelt

ponymaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 16:55

dresjoepie schreef:
Iedere hoek een mooie volte 10 meter rijden stap en draf in galop dan een volte 15 meter bij a en c Afgewisseld met overgangen en tempo wisselingen!

Deze week S wel leuk
Weet iemand er nog meer?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:48

Een slangevolte 3 bogen rijden en dan op de a c lijn een volte 8 meter links gevolgd door een volte 8 meter rechts
, worden ze heerlijk los van en een goede stuur oefening