rijden leuker maken

Moderators: Neonlight, Sica, balance

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

rijden leuker maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 15:21

hey hoi! :z
ik heb een haflinger en we rijden regelmatig met zadel, springen, buitenritten, zonder zadel. alleen ik heb het gevoel dat ze het minder leuk vind worden... heeft iemand ideetjes om het rijden voor haar en daarom ook voor mij leuker kan maken?
alvast bedankt!!! <3 _/-\o_ *D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70848
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:47

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:51

Jessie_paard schreef:
hey hoi! :z
ik heb een haflinger en we rijden regelmatig met zadel, springen, buitenritten, zonder zadel. alleen ik heb het gevoel dat ze het minder leuk vind worden... heeft iemand ideetjes om het rijden voor haar en daarom ook voor mij leuker kan maken?
alvast bedankt!!! <3 _/-\o_ *D


Hindernissen oefenen voor de Working Equitation?

Dus je paard leren om pionnen te slalommen vooruit en achteruit.
Achteruit het hoekje om tussen balken (eerst oefenen zonder de balken anders breekt ie zijn benen)
Travers balk aanleren (ook eerst zonder balk oefenen, dan achter de balk en dan pas erover).
Zelf met touw en staanders "hek" maken en dat te paard leren open en dicht doen.

Of als je medestanders hebt, keer gaan paardenvoetballen.

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 20:25

Sjolvir schreef:
Jessie_paard schreef:
hey hoi! :z
ik heb een haflinger en we rijden regelmatig met zadel, springen, buitenritten, zonder zadel. alleen ik heb het gevoel dat ze het minder leuk vind worden... heeft iemand ideetjes om het rijden voor haar en daarom ook voor mij leuker kan maken?
alvast bedankt!!! <3 _/-\o_ *D


Hindernissen oefenen voor de Working Equitation?

Dus je paard leren om pionnen te slalommen vooruit en achteruit.
Achteruit het hoekje om tussen balken (eerst oefenen zonder de balken anders breekt ie zijn benen)
Travers balk aanleren (ook eerst zonder balk oefenen, dan achter de balk en dan pas erover).
Zelf met touw en staanders "hek" maken en dat te paard leren open en dicht doen.

Of als je medestanders hebt, keer gaan paardenvoetballen.

Dat is een goed idee maar wat is travers???

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:16

Afbeelding
het paard loopt met het buitenachterbeen in het spoor van het binnenvoorbeen

LadyFiesta
Berichten: 692
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:25

jumpyhorse schreef:
[ [url=m/e7VXx4.png]Afbeelding[/url] ]
het paard loopt met het buitenachterbeen in het spoor van het binnenvoorbeen

Nee.. travers is op 4 sporen, niet op 3. Het plaatje klopt, de tekst niet.. Maar dat is al wel een lastige oefening.

Ik zou les nemen en een instructeur vragen! Die kan dan ook toetsen of het verbetert.

juliaatje_x
Berichten: 30
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:06

Heyy,

Misschien kun je jij en je paard wat meee uitdagen in wat jullie al doen.
Ik had hier een tijdje geleden ook last en toen ben ik de lat wat hoger gaan leggen en dan heb je ook weer nieuwe doelen :j .

Ps: ik had gelezen dat je niet wist wat Travers was misschien kun je jezelf ook wat gaan verdiepen in dressuur oefeningen (op internet opzoeken hoe ze er uitzien en kijken hoe je ze kun aanleren) zodat je dat met grondwerk kunt gaan oefenen en daarna ook onder het zadel dit. Dit is namelijk heel leuk om te doen, want dan zie je je paard echt groeien. Maar vergeet dan zeker niet les hiermee te nemen want als je niet zeker weet wat je doet ga je je paard misschien in verwarring brengen ;)

Groetjess :)

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 00:45

juliaatje_x schreef:
Heyy,

Misschien kun je jij en je paard wat meee uitdagen in wat jullie al doen.
Ik had hier een tijdje geleden ook last en toen ben ik de lat wat hoger gaan leggen en dan heb je ook weer nieuwe doelen :j .

Ps: ik had gelezen dat je niet wist wat Travers was misschien kun je jezelf ook wat gaan verdiepen in dressuur oefeningen (op internet opzoeken hoe ze er uitzien en kijken hoe je ze kun aanleren) zodat je dat met grondwerk kunt gaan oefenen en daarna ook onder het zadel dit. Dit is namelijk heel leuk om te doen, want dan zie je je paard echt groeien. Maar vergeet dan zeker niet les hiermee te nemen want als je niet zeker weet wat je doet ga je je paard misschien in verwarring brengen ;)

Groetjess :)

Heel erg bedankt!! Hier heb ik veel aan. *\o/* ;) :D :j