Aankomen merrie

Moderators: Neonlight, Sica, balance

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tor2002
Berichten: 5
Geregistreerd: 11-03-19

Aankomen merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 14:07

Hallo Bokkers!

ik ben net nieuw hier op bokt, maar ik wil jullie wel graag om hulp vragen.
ik heb een 19 jarige merrie, kwpner. ik heb haar nog geen halfjaar. ze krijgt 2kg basisbrok per dag , hooi en als tip van de dierenarts bijvoer slobber van pavo met pulp (speedibeet van pavo) dit omdat ze nogal aan de dunne kant is, maar dit heeft niet geholpen. Ze staat op een pensionstal. Nu kreeg ik advies om van iemand om haar naast haar hooi die ze van stal krijgt, haar kuil bij te voeren in een hooinet . En om haar merriebrok te geven ipv basisbrok en om seniores priores te voeren ipv slobber van pavo.

Denken jullie dat dat beter gaat worden? of hebben jullie betere tips?
alvast bedankt

Liefs quinty en hoefjes van Tor :) :) :)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:12

Ik ben zelf heel tevreden over Subli Seniores Priores :)

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Aankomen merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:14

Hoeveel hooi krijgt ze?
Gewoon genoeg hooi is de basis zeker als ze te dun zijn.

Tor2002
Berichten: 5
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 14:16

Azmay schreef:
Hoeveel hooi krijgt ze?
Gewoon genoeg hooi is de basis zeker als ze te dun zijn.

genoeg, maar het is droog, dus daar komen ze niet heel goed van aan. ze was al dun toen ze kwam.

Jorex

Berichten: 10035
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:17

Heb je ook een foto van het paard in kwestie?

Ik krijg zelf namelijk ook heel vaak de opmerking om mijn oren dat mijn pony's veel te dun zijn, omdat mensen gewend zijn aan het beeld van te dikke shetlanders. Als Jorie wel te dun staat, voer ik hem af en toe SP(seniores priores) bij, een paar keer in de week en dan gaat hij al van te dun naar normaal gewicht weer. Dus als ze echt veel te dun staat, raad ik zeker de seniores priores aan want dat is top spul.

Tor2002
Berichten: 5
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 14:26

Jorex schreef:
Heb je ook een foto van het paard in kwestie?

Ik krijg zelf namelijk ook heel vaak de opmerking om mijn oren dat mijn pony's veel te dun zijn, omdat mensen gewend zijn aan het beeld van te dikke shetlanders. Als Jorie wel te dun staat, voer ik hem af en toe SP(seniores priores) bij, een paar keer in de week en dan gaat hij al van te dun naar normaal gewicht weer. Dus als ze echt veel te dun staat, raad ik zeker de seniores priores aan want dat is top spul.


ja, je ziet haaar ribben wel, niet heel erg en haar flanken zijn ook íngedeukt"

Anoniem

Re: Aankomen merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:29

Pavo 18 plus geven met luzerne en wat olie erdoorheen. Paar keer per dag flinke schep geven. Verder zoveel mogelijk hooi.
Ik had een hele magere verzorgpony en die moesten we dit ook gaan voeren op advies van de dierenarts.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Aankomen merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:51

Het advies van je stalgenoot vind ik wel goed. Daar zou hij dikker van moeten worden. Wel zorgen voor genoeg ruwvoer, een teken van ruwvoer tekort is ingevallen flanken.

knollentuin
Berichten: 10429
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Aankomen merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:58

Er is hooi en hooi, hoeveel voedingswaarde erin zit, dat is belangrijk, en van goed hooi kan je paard best dik worden.
Ook het genoeg zegt mij niks, hoeveel kilo is genoeg?