Leuke dingen om tijdens het rijden te doen?

Moderators: Neonlight, Sica, balance

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Leuke dingen om tijdens het rijden te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 12:38

Hey hey. Ik ben een meisje van 13 met een Haflinger van 10. Samen kunnen wij best veel: Buitenrijden, springen, dressuur, zonder zadel en estafettes. Maar ik sta nu op stal met 1 ander meisje waarmee ik dingen kan doen, maar ik ben ook erg vaak alleen. En om nou telkens alleen op buieltenrit te gaan of te gaan rijden is ook wat minder aan. Dus nu wil ik samen met mijn pony leuke spelletjes doen die je alleen kan doen dus waar je geen andere ponys en mensen voor nodig hebt. Weet iemand leuke spelletjes of creatieve dingen om te doen tijdens het rijden?? We hebben wel allemaal materiaal zoals longeerlijnen, springbalkjes, staanders en een bal. Dus wees lekker creatief. En als je iets met kunstjes bedacht heb, kan je er dan ook een uitleg bij geven Hoe ik het moet doen??? :P :D ;)

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:48

Vrijspringen?
Als het een grote bal is, voetballen met je paard. :D
Vrijheidsdressuur kan ook erg leuk zijn, kan je ook onder het zadel doen uiteindelijk

xChanelx
Berichten: 1928
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Leuke dingen om tijdens het rijden te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:01

Misschien kun je ook eens kijken naar trail! Dan kun je een soort behendigheidsparcours maken voor jou en je paard. Is een onderdeel van zowel western als working equitation.
Bijvoorbeeld een L-vorm van balken door, een object van hindernaaspaal 1 oppakken en naar paal 2 brengen enz.

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 23:34

xChanelx schreef:
Misschien kun je ook eens kijken naar trail! Dan kun je een soort behendigheidsparcours maken voor jou en je paard. Is een onderdeel van zowel western als working equitation.
Bijvoorbeeld een L-vorm van balken door, een object van hindernaaspaal 1 oppakken en naar paal 2 brengen enz.

Dat is een heel leuk idee

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 23:35

Calixae schreef:
Vrijspringen?
Als het een grote bal is, voetballen met je paard. :D
Vrijheidsdressuur kan ook erg leuk zijn, kan je ook onder het zadel doen uiteindelijk

Wat voor kunstjes dan? En hoe leer je ze aan??

xrobbiee

Berichten: 301
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Leuke dingen om tijdens het rijden te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:59

Misschien iets van balkjes draven, cavaleti oefeningen?
Over cavaleti en vrijheidsdressuur zullen genoeg filmpjes zijn te vinden op youtube met uitleg en dingen waar je op moet letten.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:43

Jessie_paard schreef:
Calixae schreef:
Vrijspringen?
Als het een grote bal is, voetballen met je paard. :D
Vrijheidsdressuur kan ook erg leuk zijn, kan je ook onder het zadel doen uiteindelijk

Wat voor kunstjes dan? En hoe leer je ze aan??


Kijk eens op YouTube. Staan leuke filmpjes tussen! Gewoon op vrijheidsdressuur zoeken. :j

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Leuke dingen om tijdens het rijden te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:09

Vrijheids dressuur (YouTube idd, volgens mij heeft nalanta ook uitleg filmpjes), wandelen misschien?