vrijheidsdressuur shows geven

Moderators: Neonlight, Sica, balance

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaMy
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-04-18

vrijheidsdressuur shows geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 17:01

heey bokkersssss!

ik krijg binnenkort een pony, daarmee wil ik vhd gaan doen (ik heb al 2 shetjes die alles kunnen), en hier wil ik dan ook vhd shows mee gaan geven. nu is mijn vraag aan jullie, hoeveel levert dit op? (i.v.m. stallingskosten) *\o/*

hopelijk kunnen jullie me verder helpen!

hoefjessss :D :o

twocolors

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-10-18

Re: vrijheidsdressuur shows geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:01

Heyhoi!
Wat leuk dat je dat wil gaan doen zeg.

Ikzelf heb ook een pony die helemaal weg is van vrijheidsdressuur en natuurlijk was het ook mijn droom om shows te gaan geven! Dus heb ik simpelweg een manege bij mij in de buurt gemailed waarvan ik wist dat daar binnenkort ponykamp was. En ik sloeg gelijk raak! Daar mocht ik 2 shows komen geven, maar dat leverde mij geen geld op want dat was ook niet mijn doel (wel een ontzettend gave ervaring)

Doordat we dat op FaceBook gezet hadden werd ik daarna in contact gebracht met de organisatie van de ARK (apeldoornse ruiter kampioenschappen) of ik daar in de pauze van het springen een vrijheidsdressuur demo wilde geven. Ik heb natuurlijk gelijk ja gezegd want dat was voor het eerst voor ECHT publiek! Maar ook dat heb ik gewoon voor een hele gave ervaring een dankjewel en een bosje bloemen gedaan :j

Je geld gaan verdienen met het geven van vrijheidressuur shows is denk ik zowat onmogelijk, ik denk dat als je naam niet bekend is je al blij mag zijn dat je een show ergens mag geven! En je vooral niet moet verwachten dat je er geld voor krijgt.

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen, als je nog vragen oid hebt stel ze gerust :)

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: vrijheidsdressuur shows geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:08

Heel fijn antwoord hierboven, neem dat maar van harte!
Ik wil je zeggen dat je echt niet afhankelijk moet/wilt zijn van dit soort dingen. Zoals @twocolors al zegt mag je al blij zijn áls je ze al kunt geven.

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: vrijheidsdressuur shows geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:11

Wees blij als je shows mag en kunt geven :) Denk dat iedereen dat van jouw leeftijd wel zou willen! Heel leuk als je zover komt!

Bedenk alleen dat je er geen geld mee gaat verdienen.

mika11

Berichten: 11142
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: vrijheidsdressuur shows geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:10

Dat zou ik eigenlijk niet weten, maar het zal niet veel zijn.
Het zou toch al lange tijd duren voordat je een show kan geven waar mensen voor willen betalen om het te zien, dan moet je echt al wat bijzonders neerzetten.
En je doet het dan toch vooral omdat je het zelf leuk vindt.

Het is geen middel om je stallingskosten te betalen, dat je daar dan afhankelijk van moet worden om je pony te kunnen betalen.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: vrijheidsdressuur shows geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:31

Voordat je shows tegen betaling kunt geven, gaat er inderdaad heel veel tijd voorbij. Je zult jezelf moeten onderscheiden van andere shows. Veel mensen doen tegenwoordig vrijheidsdressuur, maar waarom moeten evenementen jouw shows boeken? Wat is er anders aan jouw shows dan die van andere mensen?

Daarnaast moet je beginnen met een naam opbouwen. Je komt niet zomaar bij Horse Event terecht, bij wijze van spreken. Schrijf bedrijven en evenementen aan, vraag of je een show mag geven. Zorg ervoor dat je een goede video kunt mee sturen waar deze bedrijven kunnen zien wat jij kan en wat er bijzonder is aan jouw shows. Dan, als je heel veel kleine shows hebt gedaan, kom je misschien eens terecht bij een groter evenement. Ook deze zullen er niet voor betalen.

Maar als je veel diverse evenementen hebt gehad, veel ervaring hebt opgedaan en een naamsbekendheid hebt opgebouwd, dan zullen mensen sneller naar jou toe komen om jou te boeken en ook betalen voor jouw shows.
Maar dit is dus niet in een maandje gebeurd :)

MaMy
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-04-18

Re: vrijheidsdressuur shows geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 20:48

heey allemaal!
klopt helemaal ik doe het ook echt puut voor m'n plezier! alleen ik zit een beetje te kijken met de financiën van het stallen en of ik dit dan kan doen om er een zakcentje bij te verdienen, om de stalkosten te verlagen. Alvast bedankt allemaal!

MaMy
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 20:48

Barbet schreef:
Dat zou ik eigenlijk niet weten, maar het zal niet veel zijn.
Het zou toch al lange tijd duren voordat je een show kan geven waar mensen voor willen betalen om het te zien, dan moet je echt al wat bijzonders neerzetten.
En je doet het dan toch vooral omdat je het zelf leuk vindt.

Het is geen middel om je stallingskosten te betalen, dat je daar dan afhankelijk van moet worden om je pony te kunnen betalen.


weet ik heel goed, het is alleen gewoon als zakcentje :P