Ideeën voor werken aan de hand?

Moderators: Neonlight, Sica, balance

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Simoontje04
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-01-18

Ideeën voor werken aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 00:56

Hoi, ik ben Simone en ik heb een eigen pony. Mijn pony heeft wat probleempjes die je kan teruglezen in 'Dikke pony, iemand tips?' Op dit moment kan ik in ieder geval nog niet rijden, want we zijn bezig hem opnieuw zadelmak te maken. Karel is nog steeds erg dik, en ik ben nu flink bezig met zijn conditie door middel van longeren. Maar eigenlijk heb ik vrij weinig afwisseling, zeker kwa longeren. Dit is wat ik op dit moment met Karel doe:
Longeren (normaal)
Longeren met balkjes
Longeren met sprongetje
Wandelen (ondertussen ook draf en galop, doen we in 't weiland)
Vrijheidsdressuur
Poetsen vind hij niet leuk, oefenen we ook mee.
Hij heeft singelnijd, dus oefenen met het aanraken van zijn buik(en zijn borst)
Dat was het zo'n beetje. Ik heb niet veel inspiratie meer, kunnen jullie me helpen? Alvast bedankt!

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 05:07

Reageert hij goed op stemhulpen mbt overgangen? En is hij verkeersmak? Zo ja, dan kan je ook stukken gaan fietsen.

Ideaal, wanr je kan het tempo wat makkelijker volhouzsn dan wanneer je zelf moet blijven meerennen. En zo kan je wisselen tussen stukken stap, flink doorstapen, drafjes etc. Grote voordeel is dat het ook grote stukken rechtdoor zijn (niet alleen op de cirkel), leuk buiten en verschillende ondergronden

Simoontje04
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-01-18

Re: Ideeën voor werken aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 14:13

Hij reageert redelijk goed op de hulpen, maar op de fiets lijkt me niet zo'n goed idee, want hij heeft nog weleens een eigen wil.. Maar wel bedankt voor de tip!

sunny16

Berichten: 273
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 14:34

Als handpaard mee op buitenrit naast een ander paard?