Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
capopjekop schreef:Waarom heeft ze dat nodig volgens jou? Over het algemeen hebben mensen de neiging te veel te willen voeren en overschatten ze de arbeid die hun paard doet. Als de pony te dik is dan denk ik eerder dat ze minder voer zou moeten krijgen of iig voer met minder voedingswaarde.
Die van mij hebben vroeger krachtvoer gehad omdat ik dacht dat dat hoorde. Uiteindelijk leverde dat in combinatie met onbeperkt ruwvoer te dikke ponys op die hoefbevangen werden. Tegenwoordig staan ze niet tot zeer beperkt op het gras. Krijgen arm hooi (graszaadhooi) voor de buikvulling gecombineerd met wat weidehooi en een vitamine korrel (marstall force). Mijn welsh voer ik senioren priores en cush care bij omdat die door cushing te dun is geworden. Zij krijgt ook het meeste weidehooi binnen. Maar ze hebben nog nooit zo lekker in hun vel gezeten als de laatste jaren dat ik ze zo sober voer. Ze zijn niet meer sloom, glanzen veel meer en ze hebben geen last meer van jeuk. Vroeger schuurden ze zich tot bloedens open.
Als je verzorgpony straks een gezond gewicht heeft zal ze ook energieker worden gok ik zo. Mijn shet was vroeger sloom en ik moest haar continu aanmoedigen. Nu ze op gezond gewicht is, is ze veel meer voorwaarts en enthousiast
Eline04 schreef:Wat voeren jullie je (verzorg)pony/paard? Ik voer Pavo Basic Plus, ik voer dit omdat ze het echt nodig heeft, ze heeft dan meer energie en ze vind het ook heel erg lekker. Ze krijgt dit nu een half jaar, na het rijden, (dus elke dag rond 17:45) 250 gram. Ik ben heel benieuwd wat jullie aan krachtvoer voeren, laat ook weten hoeveel gram!