Leidsels vasthouden met dravers trainen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardties
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-12-18

Leidsels vasthouden met dravers trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 13:28

Hallo allemaal, ik ga binnenkort dravers trainen maar ik heb altijd h om de leidsels vast te houden,1 moet je ze vast houden als onder het zadel en 2 moet je ook de lussen gebruiken en hoe?

Andriella

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:38

de lussen gebruik je om je vingers door te steken zodat je meer grip hebt op de leidsels. Je houd de leidsels inderdaad anders vast dan je teugels tijdens het rijden, ik weer wel hoe maar weet even zo niet hoe je dat goed kan omschrijven. maar er zijn wel verschillende manieren van hoe je leidsels vast kan houden en sommige manieren zijn gericht op de soort leidsel. sommige komen ook overeen met hoe je je teugels vast heb
Laatst bijgewerkt door Andriella op 20-12-18 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardties
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-12-18

Re: Leidsels vasthouden met dravers trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 21:41

Zou je ook met een random touw ofzo het voor willen doen? Haha klinkt raar maar dan weet ik hoe, ik wildniet direct afgaan

Andriella

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:45

Paardties schreef:
Zou je ook met een random touw ofzo het voor willen doen? Haha klinkt raar maar dan weet ik hoe, ik wildniet direct afgaan


ik heb nu zo gauw geen touw maar morgen als thuis ben wel, kan dan wel even kijken of foto kan maken :) hiernaast zou ik gewoon ook even navragen bij gene voor wie je doet, hoe zij het doen en de leidsels gebruiken. dat is altijd het beste, vragen is nooit verkeerd helemaal niet als je gewoon er zeker van wilt zijn dat je het goed doet.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:46

Wat ik me herinner was het met je Pink ring en wijsvinger in de lus en de duim en wijsvinger erboven.

En eigenaar trainer van de dravers legt het je wel uit lijkt mij.

Paardties
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-12-18

Re: Leidsels vasthouden met dravers trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 21:48

Okee, bedankt allemaal! Komt vast goed

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Leidsels vasthouden met dravers trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:52

En de leidsels onder je kont stoppen, dan raak je ze niet kwijt!