Wat te doen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 15:38

Hoi allemaal,
ik zit de laatste tijd met een probleem: ik vind de manegelessen niet meer leuk (te druk en de paarden zijn niet echt wat voor mij). Nu wil ik mijn ouders geen geld laten betalen voor iets wat ik niet echt leuk vind... Een verzorgpony oid heb je in mijn omgeving (Cadier en keer) niet. Dus dat is geen optie. een eigen paard is ook geen optie... Nu vroeg ik me af wat jullie zouden doen in mijn situatie? Ik vind het rijden zelf wel heel leuk alleen op een manege niet meer.
xxx

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:40

Een andere manege? Een leasepaard?

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 15:44

sanso schreef:
Een andere manege? Een leasepaard?
een andere manege heb je hier wel maar die spreekt mij niet echt aan en een leasepaard heb je hier in de omgeving niet...

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:47

Een halve stal? Privelessen?

P.s. moest je een verzorgpony of halve stal zoeken, plaats aub geen zinnen zoals in je paardenbeschrijving op je profiel. Komt een beetje opschepperig over en zou bij mij juist reden 1 zijn om verder te klikken :o

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:49

Weinig keus i guess.. Je kunt een oproepje op marktplaats/bokt markt gooien dat je een verzorg/lease paardje zoekt of je kunt een andere manege zoeken. Of gewoon ermee stoppen. Je kan op latere leeftijd altijd weer beginnen met rijden of misschien zelfs een eigen paard kopen.

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 15:55

Poekkie schreef:
Een halve stal? Privelessen?

P.s. moest je een verzorgpony of halve stal zoeken, plaats aub geen zinnen zoals in je paardenbeschrijving op je profiel. Komt een beetje opschepperig over en zou bij mij juist reden 1 zijn om verder te klikken :o

priveles vinden mijn ouders en ik te duur (40-, per uur). Wat houd een halve stal in? Die zin zal ik even aanpassen, die heb ik zo'n 3/4 jaar geleden daar geschreven haha

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 15:55

Shaggy09 schreef:
Weinig keus i guess.. Je kunt een oproepje op marktplaats/bokt markt gooien dat je een verzorg/lease paardje zoekt of je kunt een andere manege zoeken. Of gewoon ermee stoppen. Je kan op latere leeftijd altijd weer beginnen met rijden of misschien zelfs een eigen paard kopen.
oproepjes heb ik al geplaatst zonder reactie. En stoppen wil ik niet aangezien ik het rijden zelf wel nog super leuk vind..

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:00

enderdoggy schreef:
Shaggy09 schreef:
Weinig keus i guess.. Je kunt een oproepje op marktplaats/bokt markt gooien dat je een verzorg/lease paardje zoekt of je kunt een andere manege zoeken. Of gewoon ermee stoppen. Je kan op latere leeftijd altijd weer beginnen met rijden of misschien zelfs een eigen paard kopen.
oproepjes heb ik al geplaatst zonder reactie. En stoppen wil ik niet aangezien ik het rijden zelf wel nog super leuk vind..


Ja dan is er niet veel keuze dan daar blijven rijden. Of je moet kijken of je prive lessen kan nemen ipv manege lessen. Scheelt vaak al een heleboel.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:02

Halve stal is zoals een verzorgpaard maar je betaalt een deel van het stalgeld. Ik merk dat er best wel veel vraag is, maar je hebt je leeftijd niet helemaal mee natuurlijk.

Misschien kan je je aanmelden bij het verzorgers/bijrijders topic en daar je advertentie eens kritisch laten bekijken?

Bekijk ook zeker de 'aangeboden' advertenties en hang misschien wat briefjes op bij maneges in de kantine of bij stallen in de buurt?

Als je niet te veel eisen hebt, is er vast wel iets leuks te vinden!

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:02

Hoe weet je zo zeker dat er niks is qua verzorgpaarden in jouw omgeving? Alleen omdat ze niet reageren op je advertentie?

Heb je zélf al actief gezocht? Rondje fietsen in de omgeving en bij privestallen/huizen met paarden evt aanbellen en vragen, zelf op Facebook groepen en Marktplaats zoeken naar advertenties waarin juist een verzorgster gezocht wordt?

Let wel op dat áls je een verzorgpaard vindt, het niet alleen om rijden draait. Vind je de verzorging ook leuk? Want soms kan je mss ook niet rijden vanwege het weer of een blessure bij het paard...

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:03

Je profiel komt ook niet erg sympathiek over..

juliaatje_x
Berichten: 30
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:57

Heyy,

Misschien beginnen met privélessen op de manege en als dat ook saai word een lease /verzorg paardje.

Groetjess

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:47

Ik zie regelmatig op fb mensen die in die omgeving verzorgers zoeken :)

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:57

Hoe duur is je manege les want anders kan je ook ipv 1 keer per week te lessen 1 keer per maand privé les nemen.

Zet een advertentie op bokt in je onderschrift en op de bokt markt. Op fb in groepen en op marktplaats. Kijk ook actief naar advertenties
Fiets rondjes en bel bij mensen aan en hang briefjes op op de maneges in de buurt.

Laat ook je advertentie nakijken door mensen en maak representatieve foto's en eventueel een filmpje.

Equos

Berichten: 37
Geregistreerd: 20-05-18
Woonplaats: Hogwarts

Re: Wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:47

Je kan ook het probleem aan de manege uitleggen en kijken hoe dat uitpakt :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:04

Equos schreef:
Je kan ook het probleem aan de manege uitleggen en kijken hoe dat uitpakt :)


Dit is ook mijn gedachte!

EN hoe heb jij gezocht naar een verzorgpaardje in de omgeving? Ik ben inmiddels al zeker vijf jaar een bijrijder van meerdere paardjes geweest en heb zeker wel tips voor je.

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 15:05

Update time!
We zijn ongeveer een half jaar verder en er is veel op mijn pad gekomen! Ik rij nu een italiaans springpaard bij die op onze manege gestalt staat, en ik verzorg nu in september een paardje van iemand die op vakantie gaat! Zo zie je maar weer wat geduld hebben ook wel niet brengt haha. Bedankt voor de tips allemaal!