Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance
Suzanne F. schreef:Kan je zo niet zeggen. Heb je foto’s of filmpjes? Heeft ze genoeg looplust? Hoe is ze verder in het rijden?
Staartdracht kan van het Arabierenbloed komen. Op de voorhand lopen doen er duizenden.
WietskeK schreef:Suzanne F. schreef:Kan je zo niet zeggen. Heb je foto’s of filmpjes? Heeft ze genoeg looplust? Hoe is ze verder in het rijden?
Staartdracht kan van het Arabierenbloed komen. Op de voorhand lopen doen er duizenden.
In het begin was ze heel sloom en totaal niet ontspannen. Na een paar keer rijden was het al een wereld van verschil en nu loopt ze super ontspannen en merk ik dat ze het leuk vindt. Eerst kreeg ik haar nauwelijks in de linkergalop, nu springt ze altijd aan maar wel vaak overkruist...
Rolfje schreef:Absolem, voor een normaal paard is galop de makkelijkste gang, daarom doe je jonge paarden juist veel galopperen in verlichte zit en het liefst lange rechte stukken.
Begrijp de laatste jaren wel dat ruiters galop de moeilijkste ( spannendste) gang vinden.
Absolem schreef:Ja een stuwende galop is ook niet zo moeilijk. Maar zo als ik al zei. Een "goede" galop ontwikkelen onder de man is wel lastig.
Dan moet het paard gaan zitten en dragen en dat is echt niet makkelijk voor een paard hoor.
De galop is door moedertje natuur ontwikkeld als energie besparende gang. Wij trainen onze paarden zo dat de spieren heel anders gebruikt worden(verzamelen) en dan is de galop opeens zo makkelijk niet meer maar juist heel zwaar.
Rolfje schreef:Absolem schreef:Ja een stuwende galop is ook niet zo moeilijk. Maar zo als ik al zei. Een "goede" galop ontwikkelen onder de man is wel lastig.
Dan moet het paard gaan zitten en dragen en dat is echt niet makkelijk voor een paard hoor.
De galop is door moedertje natuur ontwikkeld als energie besparende gang. Wij trainen onze paarden zo dat de spieren heel anders gebruikt worden(verzamelen) en dan is de galop opeens zo makkelijk niet meer maar juist heel zwaar.
Er zijn maar een handje vol mensen op deze aardbol die goed kunnen werken met dubbele lijnen. Op een volte aan de longe is een enorme belasting voor een paard.
Een gedragen galop krijg je door gewoon het SKALA te volgen, en door het te doen. Door lange stukken rechtuit te galopperen ontwikkeld een paard kracht en balans en dan kun je steeds een beetje meer gaan schakelen en daardoor komt het dier beter op het achterbeen. Niet door aan de dubbele lijnen te gaan klooien.
Rolfje schreef:Absolem schreef:Ja een stuwende galop is ook niet zo moeilijk. Maar zo als ik al zei. Een "goede" galop ontwikkelen onder de man is wel lastig.
Er zijn maar een handje vol mensen op deze aardbol die goed kunnen werken met dubbele lijnen. Op een volte aan de longe is een enorme belasting voor een paard.
Een gedragen galop krijg je door gewoon het SKALA te volgen, en door het te doen. Door lange stukken rechtuit te galopperen ontwikkeld een paard kracht en balans en dan kun je steeds een beetje meer gaan schakelen en daardoor komt het dier beter op het achterbeen. Niet door aan de dubbele lijnen te gaan klooien.
WietskeK schreef:Sorry, maar wat is SKALA?
Absolem schreef:WietskeK schreef:Sorry, maar wat is SKALA?
https://www.bokt.nl/wiki/Skala_der_Ausbildung
This misschien iets veel om te behappen. Maar misschien heb je hier iets aan.
Absolem schreef:Deze hele reactie verteld meteen al dat jij geen flauw idee hebt hoe je moet trainen met dubbele lijnen.
Als je het niet weet. Zeg dan gewoon niks. Is beter.
Edit: werken met dubbele lijnen is geen rocket science hoor. Iedereen kan het leren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers