Paard kopen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:29

RiverHunter schreef:
anjali schreef:
Zowiezo worden ze goedkoper in het najaar.


ow echt, hoezo is dat?

De paarden gaan dan van het weiland af naar stal.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:30

Heb je ook al nagedacht over de kosten die komen na de aanschaf van je Paard?

Inentingen, hoefsmid, voer, etc.
Heb je daar ook budget voor?

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 18:30

minouesmee schreef:
Zowiezo worden ze goedkoper in het najaar.


ow echt, hoezo is dat?[/quote]
De paarden gaan dan van het weiland af naar stal.[/quote]


en dan worden ze goedkoper? Omdat de stalling goedkoper is of iets dergelijks, of juist duurder en ze er vanaf moeten? haha

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 18:30

Marie111 schreef:
Heb je ook al nagedacht over de kosten die komen na de aanschaf van je Paard?

Inentingen, hoefsmid, voer, etc.
Heb je daar ook budget voor?



ja.

Tamsin

Berichten: 74
Geregistreerd: 05-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:32

Er is een gezegde: een paard is waard wat een gek er voor geeft. Laat je dus niet gek maken met al die fantasie prijzen :)

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 18:33

Tamsin schreef:
Er is een gezegde: een paard is waard wat een gek er voor geeft. Laat je dus niet gek maken met al die fantasie prijzen :)



wat bedoel je daarmee?

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:34

Nee de stalling is duurder dan het paard op een weiland laten staan. Dus dan willen ze er sneller vanaf dan dat ze op het weiland staan.

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 18:36

minouesmee schreef:
Nee de stalling is duurder dan het paard op een weiland laten staan. Dus dan willen ze er sneller vanaf dan dat ze op het weiland staan.



daar had ik totaal niet aan gedacht, thanx!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:38

Wat is er mis met een goedkoop paard?
Mijn pony destijds voor nog geen 1000 euro gekocht, gewoon goed gekeurd met foto’s en papieren. Geen super afstammeling maar een fijner paard ga ik van mijn leven niet meer vinden.
Vriendin van me heeft haar paard voor iets meer als 1000 euro gekocht, bleek een chip te hebben welke gemakkelijk te verwijderen is zonder complicaties en paard loopt nu M1 dressuur.

Conclusie: zoek gewoon goed, later zeker keuren, heb vooral geen haast! Ooit kom je wel eens uit bij een fijn paard dat wegens omstandigheden snel Weg moet en voor weinig wordt aangeboden.
En in die tussentijd gewoon doorsparen om je mogelijkheden te vergroten.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:49

Misschien kun je ook eens kijken bij paard zoekt baas? Die hebben een adoptieconstructie waardoor het allemaal wat goedkoper is.

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:56

Iedereen stijgers altijd zo met een klein budget.
Ik heb 9 jaar geleden mijn paard gratis van de vorige eigenaar overgenomen. Ik heb hem tot vorig jaar gehad en hij heeft werkelijk nooit wat gemankeerd. Bij de nieuwe eigenaar doet hij het nu nog altijd super.

Je moet gewoon goed nuchter kijken en je gevoel uitzetten. Je zal misschien wat langer moeten zoeken dan als je er 10000 tegenaan gooit maar ach. Zo erg is wat langer zoeken toch neit.

Succes ts!

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 19:03

xVerax schreef:
Misschien kun je ook eens kijken bij paard zoekt baas? Die hebben een adoptieconstructie waardoor het allemaal wat goedkoper is.



Klopt heb ik ook al aantal keer gecontacteerd

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 19:04

Zoe_97 schreef:
Iedereen stijgers altijd zo met een klein budget.
Ik heb 9 jaar geleden mijn paard gratis van de vorige eigenaar overgenomen. Ik heb hem tot vorig jaar gehad en hij heeft werkelijk nooit wat gemankeerd. Bij de nieuwe eigenaar doet hij het nu nog altijd super.

Je moet gewoon goed nuchter kijken en je gevoel uitzetten. Je zal misschien wat langer moeten zoeken dan als je er 10000 tegenaan gooit maar ach. Zo erg is wat langer zoeken toch neit.

Succes ts!


Nee klopt ik kijk ook gewoon wat ik tegenkom, maar wilde gewoon wat sites hebben om op te zoeken en toen ontstond er een hele discussie

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:05

RiverHunter schreef:
anjali schreef:
Zowiezo worden ze goedkoper in het najaar.


ow echt, hoezo is dat?


In het najaar gaan de meeste paarden die buiten staan weer naar een stal. Dat kost meer geld en dan kiezen mensen om hun paard dan te verkopen.
Ook is het zo dat mensen die hun paard willen verkopen vaak de zomer er nog even van 'genieten' en, als het slechter weer wordt en vroeger donker, ze dan hun paard gaan verkopen.
Er komen veel meer jonge dieren ter verkoop omdat veulens gespeend worden en de 2,5 jarige dieren naar binnen gaan om 'beleerd' en verkocht te worden.

Dat zijn al een aantal redenen waarom paarden in het najaar goedkoper worden.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:06

Ik denk dat wij je niet meer kunnen vertellen dan dat je zelf al had gevonden qua sites. Als je zelf zegt alles geregeld te hebben snap ik het ontstaan van de discussie ook niet moet ik eerlijk zeggen. Een budget van 1500,- kan best, maar een ruimer budget was makkelijker geweest. Denk wel dat je een lief, leuk recreatiepaard kan vinden voor die prijs, misschien is het wat langer zoeken maar het is zeker niet onmogelijk. :)

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 19:10

Castilja schreef:
Ik denk dat wij je niet meer kunnen vertellen dan dat je zelf al had gevonden qua sites. Als je zelf zegt alles geregeld te hebben snap ik het ontstaan van de discussie ook niet moet ik eerlijk zeggen. Een budget van 1500,- kan best, maar een ruimer budget was makkelijker geweest. Denk wel dat je een lief, leuk recreatiepaard kan vinden voor die prijs, misschien is het wat langer zoeken maar het is zeker niet onmogelijk. :)



Ja ik snap ook niet hoe deze discussie is ontstaan. En ik zoek ook gewoon een recreatie paardje idd

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:11

Zoe_97 schreef:
Iedereen stijgers altijd zo met een klein budget.
Ik heb 9 jaar geleden mijn paard gratis van de vorige eigenaar overgenomen. Ik heb hem tot vorig jaar gehad en hij heeft werkelijk nooit wat gemankeerd. Bij de nieuwe eigenaar doet hij het nu nog altijd super.

Je moet gewoon goed nuchter kijken en je gevoel uitzetten. Je zal misschien wat langer moeten zoeken dan als je er 10000 tegenaan gooit maar ach. Zo erg is wat langer zoeken toch neit.

Succes ts!


Dat is niet waar hoor :-) Mijn achternicht is al ruim een half jaar op zoek in deze prijsklasse. Ook in deze prijsklasse is er veel mis met de paarden. Al een aantal laten keuren en nog niet een goed bevonden door de dierenartsen.

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:37

Even voor de zekerheid: Je hebt wel nagedacht over alle maar dan ook alle kosten? Een spaarpotje van minstens €5000,- of ouders die kunnen betalen als er onverwachts iets gebeurt? Laatst ook weer een stalgenootje die net op zichzelf was gaan wonen, haar paard kreeg onverwachts ernstige koliek. Alleen voor de hele afvoering en alles had ze al niet genoeg, laat staan om haar paardje te laten opereren/opnemen.. Het is gewoon iets waar je echt rekening mee moet houden.

Maar om op je vraag terug te komen, ik heb geen sites voor je maar wel wat tips! Goed kijken en absoluut niet de eerste de beste kopen! Echt zoeken tot het perfecte paard. Ze zijn er zeker voor die prijs. Beetje onderhandelen ook over de prijs. Het is een heel stuk lastoger, maar zeker niet onmogelijk! Zorg er iig voor dat ookal is het een goedkoop paard, je hem niet koopt om de prijs. Dan maar iets langer doorzoeken maar je komt zeker weten ooit de perfecte wel tegen! :)

Veel succes!

Chibi2
Berichten: 159
Geregistreerd: 12-07-13

Re: Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:42

Voor het budget dat je voorstelt en je wilt iets wat niet kreupel is, kun je misschien een uitgekoerste draver kopen.
Verder kan ik mij geen jong, gezond paard, voor die prijs voorstellen, tenzij je onbeleerd wil, maar dan kom je alsnog aan veel kosten.

pateeke
Berichten: 2218
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:12

Je kan ook eens kijken op koopjeskrant.be ik heb mijn pony daar na een tijdje rustig zoeken gevonden. Gezond en zeker niet te duur (destijds onder jouw budget incl al zijn materiaal).
Veel succes!

Dorine92
Berichten: 5332
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:49

Stal westfriesedijk die heeft dravers en ik denk ook zeker binnen jouw budget. Edith is ook iemand die echt ervaring heeft met het matchen van koper en paard en mocht de klik er niet zijn kan je hem ook nog wel weer inruilen volgens mij

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 01:20

Voor dat geld kun je een leuke onbeleerde 3 jarige kopen. Oke misschien 300 meer, maar het kan. Loop je ook minder risico mbt al stukgereden zijn. En een onbeleerd paard zonder problemen is makkelijker dan een paard wat gecorrigeerd moet.

Misschien is het een idee om bij fokkers in je omgeving te gaan kijken?

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:22

Op dit moment staat er wel wat leuks op 2dehands.be. Als dan een schoonheid foutje ook nog geen probleem is kun je voor dat geld echt wel wat leuks scoren hoor

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 07:53

pateeke schreef:
Je kan ook eens kijken op koopjeskrant.be ik heb mijn pony daar na een tijdje rustig zoeken gevonden. Gezond en zeker niet te duur (destijds onder jouw budget incl al zijn materiaal).
Veel succes!



Dankje!

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 07:54

git schreef:
Op dit moment staat er wel wat leuks op 2dehands.be. Als dan een schoonheid foutje ook nog geen probleem is kun je voor dat geld echt wel wat leuks scoren hoor



Dankje ik zal kijken!