Droompaard?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Droompaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 18:52

Heei,
Ik huur deze week een paard op de manege genaamd Lynn, het is een paard die vrij Schrikkerig is of te wel het schrikkerigste paard van de manege. Maar ze is echt geweldig, ik huur haar nu sinds maandag en morgen is de laatste dag.

Maar ze is zooooo leuk, ik zou er eigenlijk echt willen kopen moet je horen waarom: gisteren gewoon met Neckrope op haar gereden
Afbeelding

En vandaag met haar gesprongen, terwijl ze vroeger een heeeeeel heftig ongeluk gehad heeft met springen, en ze vind het nu toch leuk!
Afbeelding

Afbeelding

Maar het probleem is ik mag geen eigen paard van mijn ouders, maar moet je zelfs horen wat de eigenaaresse en instructrice zei: je bent wel echt gek op haar hé? Ik vind het ook zo leuk om te zien vandaag je gaf haar echt weer het vertrouwen om te springen en dat voelt zij ook echt! En het is ook mooi dat je haar zo vertrouwd

Dus wat nu?

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Droompaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:10

Leuk paard, fijn dat jullie zo vertrouwd zijn met elkaar! Maar als je ouders nee zeggen... Zij moeten het betalen. En jij moet er elke dag heen. Gaat je dat lukken met school, ook over een tijdje? Gaat je dat lukken als je misschien over 10 jaar samen wil wonen en een huis wil kopen?
Kan je haar niet vaker leasen?

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:12

Natuurlijk wel heel jammer dat je geen eigen paard mag !
Maar ook wel begrijpelijk van je ouders !
Misschien kun je aan de eigenaresse van Lynn vragen of je
haar regelmatig mag komen verzorgen en daarvoor in ruil eens mag rijden.
Jullie zijn wel een super leuke combi <3

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 19:14

xSCWx schreef:
Leuk paard, fijn dat jullie zo vertrouwd zijn met elkaar! Maar als je ouders nee zeggen... Zij moeten het betalen. En jij moet er elke dag heen. Gaat je dat lukken met school, ook over een tijdje? Gaat je dat lukken als je misschien over 10 jaar samen wil wonen en een huis wil kopen?
Kan je haar niet vaker leasen?


Ja, idd goed idee! Alleen het enige probleem is dat een weekje huren/leasen is 175 euro, nou krijg je dus wel een springles en buitenrit erbij, maar alsnog heel duur.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 19:15

silvia58 schreef:
Natuurlijk wel heel jammer dat je geen eigen paard mag !
Maar ook wel begrijpelijk van je ouders !
Misschien kun je aan de eigenaresse van Lynn vragen of je
haar regelmatig mag komen verzorgen en daarvoor in ruil eens mag rijden.
Jullie zijn wel een super leuke combi <3


Dankjee! Dat zou ik inderdaad kunnen vragen :D

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:16

Nu niks?
Heb je zelf ergens een eurootje of 5000-10000 liggen?
Dat ga je echt nodig hebben aan aanschaf, keuring, goed zadel, stalling en buffer voor medische kosten.
Dus indien je dat geld niet hebt, zul je net als heel veel paardenmeisjes onder ons, moeten wachten tot je zelf genoeg geld hebt.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:25

Is het een optie om haar bijrijder te worden, en daar een (kleine) bijdrage voor te betalen per maand? Dus zeg 2/3 dagen per week rijden en klusjes doen voor €80 ofzo? (Dat is wat ik vroeger betaalde, geen idee of dat nu nog zo is).
€175 per week is erg veel geld om te leasen, dat zou €700 per maand zijn. Hou er rekening mee dat aan dat bedrag zelf misschien ook wel komt met stalling (€400?, zadel €2000?, hoefsmid, brok etc. etc.) en wat er verder nog bij komt.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 30-08-18 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 19:26

RoyceMack schreef:
Nu niks?
Heb je zelf ergens een eurootje of 5000-10000 liggen?
Dat ga je echt nodig hebben aan aanschaf, keuring, goed zadel, stalling en buffer voor medische kosten.
Dus indien je dat geld niet hebt, zul je net als heel veel paardenmeisjes onder ons, moeten wachten tot je zelf genoeg geld hebt.


Jaa dat is zoooo stom, er was gewoon nog nooit met Neckrope op haar gereden hé en ze deed het zoooo goed. Echt super jammer, en als ik later genoeg geld heb, dan is ze wss al weg bij de manege ofz of al verkocht ofz

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 19:27

xSCWx schreef:
Is het een optie om haar bijrijder te worden, en daar een (kleine) bijdrage voor te betalen per maand? Dus zeg 2/3 dagen per week rijden en klusjes doen voor €80 ofzo? (Dat is wat ik vroeger betaalde, geen idee of dat nu nog zo is).
€175 per week is erg veel geld om te leasen, dat zou €700 per maand zijn. Hou er rekening mee dat aan dat bedrag zelf misschien ook wel komt met stalling (€400?, zadel €2000?, hoefsmid, brok etc. etc. wat er verder nog bij komt).


Ik zou het kunnen vragen, maar stel je leased vast, dan is het al een stuk goedkoper, 300 per maand ofzo. Maar dan rijd er dus verder ook niemand op, maar dan nog een probleem de manege is op z'n snelst 45 min. Fietsen :(

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:07

Lisette1205 schreef:
RoyceMack schreef:
Nu niks?
Heb je zelf ergens een eurootje of 5000-10000 liggen?
Dat ga je echt nodig hebben aan aanschaf, keuring, goed zadel, stalling en buffer voor medische kosten.
Dus indien je dat geld niet hebt, zul je net als heel veel paardenmeisjes onder ons, moeten wachten tot je zelf genoeg geld hebt.


Jaa dat is zoooo stom, er was gewoon nog nooit met Neckrope op haar gereden hé en ze deed het zoooo goed. Echt super jammer, en als ik later genoeg geld heb, dan is ze wss al weg bij de manege ofz of al verkocht ofz


'wij' paardenmeisjes, die nu een jaar of 20-30 en ouder zijn en inmiddels wel ons eigen dier hebben gekocht, hadden vroeger precies hetzelfde als jij. Een manegeliefde waar alleen wij alles mee konden. Een onvoorwaardelijke liefde en als je ooit geld genoeg had dan gingen we dat paard kopen.
Mijn manegeliefde loopt gewoon nog op dezelfde manege. Ik heb in de tussentijd paarden gaan bijrijden en verzorgen en heb onwijs veel geleerd van die periode. Heb prive lessen gehad en andere disciplines dat dressuur en springen geprobeerd. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een jong dier, een veulen. Ik heb in de periode geleerd dat je band met een paard wat jij zelf inrijd, dus die helemaal naar jouw hand is gezet, overtreffend is aan een paard die je lief vindt en waar je meer mee kunt dan andere manegeruiters zeg maar. Dat is zo bijzonder. Bovendien wilde ik geen paard met een rugzak, waar ik heel veel geduld en tijd in moet stoppen om juist dingen eruit te krijgen.
En ik studeerde toen nog dus het was perfect om paardlief eerst in de opfok te zetten. Ik ben intussen afgestudeerd en ben mijn bedrijf begonnen.
Nu pakken we rustig aan het tijd en trainen op. Dat gaat super goed. Hij zet geen stap verkeerd terwijl hij zo onnoemelijk sterk is. Ik denk ecgt dat dat komt door onze band.

Kortom, er komen echt meer van dit soort paarden op je pad.
Ooit heb je zelf genoeg ervaring en geld en koop je een paard wat bij jou past.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:31

Eerlijk? Ik denk dat de instructrice jou een beetje naar de mond praat in de hoop dat zij haar paard kan verkopen aan jou.

Er zijn zoveel handelaren die datzelfde verkooppraatje hanteren. Rot voor jou maar ik zou er niet te veel geloof aan hechten. Een paard wat een trauma bij het springen heeft opgelopen is dat echt niet kwijt na een paar weken een vaste ruiter.

Dit paard loopt als manegepaard neem ik aan? Dan zal verzorgen i.c.m. rijden niet zo vanzelfsprekend zijn ben ik bang.

Jouw tijd komt nog wel en dan zul je vast een heel leuk, bij jouw passend paard gaan vinden!

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Droompaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:39

De gene die betaald bepaald. Helaas.

Maar 175 euro voor een week leasen := :wow:. Daar heb je hier een lease paard voor in de maand.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 08:34

Percy schreef:
Eerlijk? Ik denk dat de instructrice jou een beetje naar de mond praat in de hoop dat zij haar paard kan verkopen aan jou.

Er zijn zoveel handelaren die datzelfde verkooppraatje hanteren. Rot voor jou maar ik zou er niet te veel geloof aan hechten. Een paard wat een trauma bij het springen heeft opgelopen is dat echt niet kwijt na een paar weken een vaste ruiter.

Dit paard loopt als manegepaard neem ik aan? Dan zal verzorgen i.c.m. rijden niet zo vanzelfsprekend zijn ben ik bang.

Jouw tijd komt nog wel en dan zul je vast een heel leuk, bij jouw passend paard gaan vinden!


Zou kunnen, maar ik denk dat de eigenaaresse haar juist niet kwijt zou willen, ze staat daar al zooooo lang en dat ongeluk is echt alweer heel lang geleden. Iemand had het een keer verteld, maar in de afgelopen 5 jaar dat ik op de manege rij is dat niet gebeurt als het goed is. Ook vonden veel meer mensen het goed er gingen zelfs allerlei mensen klappen toen ik klaar was met m'n parcours aan het einde van de les! En echt super veel complimentjes gehad, echt zooooo lieff

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:53

alice0cullen schreef:
De gene die betaald bepaald. Helaas.

Maar 175 euro voor een week leasen := :wow:. Daar heb je hier een lease paard voor in de maand.


Vind 175 voor een weekje ook echt een absurd bedrag.... lekker cashen voor die eigenaren. Als ik zoiets als particulier op de Bokt Markt zou adverteren werd is gestenigd met woorden :')

Heel erg jammer TS dat je zo’n goede band voelt maar helaas niet de middelen hebt om dit leuke paard aan te schaffen. Je zou eens kunnen overleggen wat een reeële leaseprijs per maand voor haar zou zijn in ruil voor een goede verzorging, veel liefde etc. Houdt dan wel altijd in je achterhoofd dat ze gewoon verkocht kan worden.