Ik zit dus met een probleempje. Vrij jong ben ik begonnen met paardrijden. Na anderhalf jaartje ben ik voltige gaan doen, wat ik super leuk vond. Helaas hadden ze in de winter geen voltige lessen, en ben ik die ene winter niet gegaan, waar ik echt enorme spijt van heb gehad omdat de manege daarna failliet is gegaan.
Ik heb een pauze gehad tot mijn 12e? denk ik, en toen ben ik begonnen lessen bij een andere manege. Daar was ik niet zo tevreden over, en ging er dan ook niet met een fijn gevoel naartoe. Overigens nog wel eens geprobeerd een halfjaartje later om te kijken of het verbetert was, maar nee. Inmiddels was ik out of options aangezien alles enorm ver rijden is vanaf hier.
Daarom ben ik gaan kijken voor een verzorgpony; briefjes opgehangen in de AH, Lidl en Aldi, zelfs in de wc's van restaurants en koffie shops, en tot slot ben ik heel mijn dorpje rondgefietst om te kijken of iemand nog een verzorgster nodig had. Maar nee, ze waren allemaal al in bezet omdat het zo'n klein dorpje is. Inmiddels had ik écht alle hoop opgegeven, tot er ineens iemand naar me toekwam dat ik haar paardje wel mocht verzorgen en rijden! Nou, blij dat ik was, totdat ik na de 1e keer niks meer gehoord had en ineens een appje kreeg dat iemand anders ook interesse had en poef, ineens had ik geen vp meer
Nu moet ik zeggen dat ik me vrij weinig herinner van het voltige, de echte leuke paardrijd ervaringen, maar ik herinner me wel dat ik het zo enorm fijn vond om te doen, en het was een echte uitlaatklep voor mij. Letterlijk het enigste wat ik ooit heb gewild in mijn leven is paardrijden.
Wel herinner ik me dat ik al heel mijn leven, nu ook nog, de droom heb gehad om een springruiter te worden. Maar ik ben echt bang dat ik die droom nu maar moet laten zitten, want paardrijden kan ik niet tot we verhuisd zijn.. En geloof me dat duurt nog héél lang, áls het er ooit van komt. Denk aan heel veel jaren, en dat doet best wel pijn omdat het zoveel voor me betekent..
Nu wilde ik niet alleen even dit kwijt, maar ik heb ook de vraag; stel je begint pas weer met paardrijden op je 18e of ouder, kun je dan ooit nog een goede ruiter worden of is het dan te laat? Want de meeste mensen die ik ken en wedstrijd rijden of gewoon het voor de lol doen zijn er al als klein kind mee begonnen en ik begin nu echt een beetje de hoop te verliezen.
Bedankt voor het lezen van dit lange bericht