Leasepony!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 14:19

Hoi,
Ik had even een vraagje over de kosten van een leasepony!
Ik wil het wel maar wil eerst weten hoe duur het ongveer is.
Kunnen jullie helpen.
groetjs EsziiY Haha!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:39

pony's ongv 60/70 euro

Elamor
Berichten: 5176
Geregistreerd: 10-03-05

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:44

voor hoelang dan?

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 17:11

Lijkt mij wel wat veel Bloos

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:11

Ligt eraan of je hem voor een dag wil leasen, voor een week, voor een maand.. En ik zou gewoon informeren bij verschillende maneges als je een manegepaard wilt leasen..

r0ows

Berichten: 247
Geregistreerd: 09-05-05

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:36

dat is verschillend... Knipoog

rond de 60 of 75 euro denk ik Bloos Tong uitsteken

grtjes.... r0os Pling

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:55

ik heb een pony, die op het moment ook geleasd word, ze mag er haast alles mee. Help haar ook als ik de tijd heb, en ze is dol enthousiast over mijn pony Haha! (had niet anders verwacht Bloos )

Mijn vadser gaat over de financien, maar geloof dat hij verleast word voor 50 euro p.m. heeft zij verder geen kosten.

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:26

nou de prijzen zijn nogal verschillend. want op de manege waar ik eerst reed betaalde ik 85 euro per week.. dan kreeg ik wel 3 leskaartjes, en mocht ik iedere dag rijden,

maar voordat ik mijn shetlandertjes kreeg had ik een verzorg/lease pony.. daar betaalde ik 100 euro per maand voor. en mocht ik alels mee doen.en ging bijna iedere dag dus.. erg verschillend

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:07

Hangt ervan af hoe vaak je mag rijden, wat je ermee mag doen, op wat voor stal de pony staat e.d. Lachen

WinstonVDB

Berichten: 1758
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Spannum

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:05

Tr3z3l_l0v3r schreef:
nou de prijzen zijn nogal verschillend. want op de manege waar ik eerst reed betaalde ik 85 euro per week.. dan kreeg ik wel 3 leskaartjes, en mocht ik iedere dag rijden,

maar voordat ik mijn shetlandertjes kreeg had ik een verzorg/lease pony.. daar betaalde ik 100 euro per maand voor. en mocht ik alels mee doen.en ging bijna iedere dag dus.. erg verschillend


Hee! Jij staat op de hooipolder met je shetjes he? Haha!
Haha ik kwam dit ineens tegen en met dat onderschrift van jou, toen d8 ik.. dit komt me bekend voor Knipoog
Voordat je denkt: wie is dat nou weer Tong uitsteken ik doe Tommie Lachen Haha ik vond het gewoon even grappig

(sorrie offtopic Sigaar )

Spoec
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Thuis :)

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:34

In de tijd dat ik een leasepony had was het 100 gulden, dus ongeveer 50 euro denk ik nu Lachen

edit: ligt natuurlijk ook aan de grote van de pony en wat je ermee mag en kan doen Knipoog

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:32

Mijn zus heeft haar pony een tijdje verleasd en uiteindelijk aan die mensen verkocht. Zij betaalden 80 p.m. maar dan mochtm ijn zus nog 1 dag in de week op hem rijden.
Maar de stallingskosten waren 100 euro, en hoefsmid e.d. betaalde mijn zus, behalve als die mensen zelf er ijzers onderwilden.

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 21:34

Oke, denk toch dat ik het niet van plan ben!:P

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:07

Bij ons is het hier 50 tot 75 euro per maand, afhankelijk van welk paard. Dan word er wel verwacht dat je beetje meehelpt op stal. Je rijd dan 3x per week meestal, groepslessen of vrijrijden, mag allebij. En soms moet je dan helaas voor een keertje op een ander paard rijden als je samen de pony least....

biancavw1989
Berichten: 378
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:19

haajj,,
ik heb een tijd bij een boer een paard geleast.
ik betaalde 17,50 per week en dan mocht ik gewoon elke dag zolang als ik zelf wou rijden. en ik deed der ook helemaal alleen dus was alsware mijn eigenpaard.
maar ik moest wel zelf stro kosten betalen maar dat was 1,25 per baal en hij gooide zelf ook wel eens stro in der box.

gr bianca
veel suc6 met het vinden!

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:59

Ik heb ooit bij een boer en pony geleased.. samen met "Mijntjuh" en wij waren toen 150 gulden ...later werd dat 70 euro kwijt... maar ...wij waren metzijn 2-en dus ieder 35 euro! Daar mochten we alle dagen in de week mee doen wat we wildde!

Daarna heb ik nog een tijdje een fjord samen met mijntjuh gehuurd...dat kostte ons ook 70 euro (dus weer ieder 35) maar daar mochten we 3 vaste dagen in de week op komen rijden/ verzorgen!

miesss

Berichten: 282
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:56

op mijn stal is het ongeveer 340 per maand of zo .
hoefsmit kosten komen er dan nog eens bij , je mag wel overal gebruik van maken en je heb hem 7 dagen per week helemaal voor je alleen .

Loje
Berichten: 824
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:57

ik lease een manegepony (malle!!) voor 100 euro per maand. tis wel belachelijk duur bij onze manege maar zolang me vader betaalt vind ik het best. Ik heb gewoon echt geen tijd voor een eigen pony. En ik vind het wel lekker dat je gewoon altijd op je lievelingspony rijd en dat je niet elke keer op een andere moet Haha!

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 13:59

miesss schreef:
op mijn stal is het ongeveer 340 per maand of zo .
hoefsmit kosten komen er dan nog eens bij , je mag wel overal gebruik van maken en je heb hem 7 dagen per week helemaal voor je alleen .

Ach gut Gestoord

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:01

miesss schreef:
op mijn stal is het ongeveer 340 per maand of zo .
hoefsmit kosten komen er dan nog eens bij , je mag wel overal gebruik van maken en je heb hem 7 dagen per week helemaal voor je alleen .



Dat is hier ook zo.. Maar dan zijn de hoefsmid kosten en DA kosten voor de manege eigenaar (Als je het paard least van de manege)

En ik vind dit niet veel, want het is inprincipe gewoon je eigen paard.. Het paard loopt niet meer mee in de les.. je krijgt zijn eigen spullen erbij..

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:48

bij de manege waar ik reed.. 250 en dan .. mag je het beschouwen als je eigen paard ! voor een maand !

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 07:20

Ja, het ligt zeker aan wat je er mee kan doen enzo..Als er een keer een leuke pony op de manege komt lease ik hem wel voor ene mandje of 2 Het ius wel heel leuk! lijkt me Haha!

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 17:03

Wij leasen een pony voor 150 euro pe rmaand maar we mogen er dan ook alles mee doen en het wordt volgens mij ook best bescouwd als onze pony en zo beschouw ik het ook bijna......We betalen dus gewoon voor de hoefsmid, evt veearts, voer etc We leasen hem van de zoon van de staleigenaar....

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 07:23

Dus je kunt ook gewoon digen voor hem kopen die dan aleen voor hem zijn..? Ik zag pas een meisje die had ene leasepony en ze liet ene shabrakje maken met Melvin(zo heet de pony) erop.

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Leasepony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:35

ik zit bij een pension stalling en daar is het 165? euro per maand en dan komt de hoefsmid er nog bij maar daarvoor heb je wel terug een pony die je moet beschouwen als je eigen. 7 dagen in de week rijden en je mag er mee doen wat je wilt buiten, wedstrijden het maakt allemaal niet uit wel even melden van te voren natuurlijk.
veder kun je gebruik maken van alles wat er is en hoef je helemaal niets zelf te doen (niet dat ik dat erg zou vinden om wel te doen). er word gemest er word gevoerd ze worden lekker in het land gegooid.
ik ben er dus wel tevreden over. je betaald dus alleen stalling en hoefsmid en daarvoor terug je eigen paard. ze word tot nu toe ook veder nergens voor gebruikt.
strkas misschien wel omdat het dan ook manege word en dan zowiso alles duurder word ik hou haar zo lang mochelijk uit de les maar als het dan over de 200 euro word dan moet het maar maar dan wel met duidelijke afspraken :p

en bij mijn vorige pony moest ik ook 165 euro per maand betalen maar dan was er zondag ochtend of maandag avond les (soms alle 2) waar ze in gebruikt werd woensdag de hele dag dus dan kon ik niet rijden donderdag avond ook soms een lesje zaterdag de hele dag les en dan had ik zelf een uurtje les.

hoe ik nu zit is dus wel beter.