Ik heb een onwijs gevoelig paard in mijn bezit en mijn ouders zeggen dat ik talent heb voor hem...
We begrijpen elkaar zonder woorden, ik kan alles met hem doen (ik heb hem nu net wat langer dan 1 jaar, maar ben afgelopen maand pas begonnen met hem op te pakken), ook heb ik hier 2 ponys staan waar ik ook werkelijk waar alles mee kan doen, terwijl anderen dit niet kunnen.
Heeft iemand anders dit ook?
Heel veel tijd besteed ik niet aan de paarden omdat ik zelf ook werk.
Wel zoiezo elke dag dat ik met ze bezig ben en dan met elke pony/paard zo'n halfuur tot 1 uur, en als ik dan ga wandelen (doe ik ook los met hun dus geen touw) dan soms 1,5 uur.
Het is een onwijs raar gevoel hebben of je weet dat het paard z'n dag heeft of niet, en als hij/zij dingen eng vind of niet.
Ook hadden we hier een paard staan die er zomaar vandoor kon schieten (van een particulier, die ik dus in de training mee moest nemen) en die dat bij mij helemaal niet doet...
Ik doe zo veel mogelijk grondwerk, natural horse man ship, bitloos rijden en vrijheidsdressuur.
Op de manege rijd ik ook wel eens "probleempaarden", dus meer de paarden die verkeerd dingen doen en alles op een andere manier zien dan dat ze bedoelen, hierop is het met mij ook opstappen en wegrijden, en ik heb ook geen last van de problemen die ze hebben...
Als ik hier dus aanleg voor heb, wil ik er denk ik wel mijn werk van maken, aangezien dit ook best wel bizar is...
Ook praat ik veel met mijn paarden, vooral met mijn gevoelige paard, hij staat dan met zijn oren naar je mond als je voor hem staat, oortjes naar voren en als ik dan de dingen uitvoer die ik had vertelt, doet hij dat dan ook nog eens...
Als ik er zo nog eens over nadenk vind ik dit heel bizar...
Heeft iemand van jullie dit ook...?