Showhalster maken

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Showhalster maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 18:41

Beste bokkers,

Sinds een tijdje ben ik heel creatief en hou ik van het maken van paardenspullen. Ik ben ondertussen begonnen met oornetjes te maken en wil het nu wat meer gaan uitbreiden. Als mij dit goed bevalt wil ik ze in de toekomst ook gaan verkopen. Nu wil ik dus heel graag gaan beginnen met het maken van showhalsters. Ik heb gisteren de baklijn en de neus van mijn paard opgemeten en dit is: baklijn ongeveer 90cm en de neus ongeveer 30cm. Nu was mijn vraagje hoeveel cm moet ik bij allebei bij doen, want met vlechten word het natuurlijk een stuk korter dan de lengte die ik nodig heb uiteindelijk? Zijn er mensen die ooit showhalsters hebben gemaakt en toevallig de nodige tips hebben voor mij? Ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die zo creatief zijn als mij. :+

Veel liefs.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Showhalster maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:42

umm ik heb pinterest geraadpleegd destijds,daar staat veel op

xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 19:00

kwita schreef:
umm ik heb pinterest geraadpleegd destijds,daar staat veel op


Dat is inderdaad een handige tip. :D Alleen vraag ik mij de afmetingen af. Ik heb nu 37cm draad gepakt bij de neus en als ik dit gevlochten hebt hou ik een kleine 19cm over. Gisteren heb ik zijn neus opgemeten over het halster. Zou 19cm dan kunnen kloppen? :') Er komen ook nog ringen aan dus uiteindelijk zal het dicht bij de 30cm komen.

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:19

xPareltje schreef:
kwita schreef:
umm ik heb pinterest geraadpleegd destijds,daar staat veel op


Dat is inderdaad een handige tip. :D Alleen vraag ik mij de afmetingen af. Ik heb nu 37cm draad gepakt bij de neus en als ik dit gevlochten hebt hou ik een kleine 19cm over. Gisteren heb ik zijn neus opgemeten over het halster. Zou 19cm dan kunnen kloppen? :') Er komen ook nog ringen aan dus uiteindelijk zal het dicht bij de 30cm komen.


Als ik jou was zou ik voor de zekerheid meer touw/draad nemen dan nodig is, als je dus bv 40cm draad nodig hebt voor een gevlochten stuk van 30cm (let op: dit is een voorbeeld, geen idee hoeveel draad je er werkelijk voor nodig zou moeten hebben), zou ik voor de zekerheid 5/10cm erbij doen, dan weet je zeker dat je genoeg hebt. Je kan beter iets moeten afknippen dan dat iets te kort is.