Kunnen peesjes gemaakt worden?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

_AnnelotD

Kunnen peesjes gemaakt worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 16:39

Heeyy,
Iemand enig idee of dit te maken valt? Zoja hoe of waar? Als dit niet kan, weet iemand of er garantie op zit? Zijn peesjes van Zadona
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _AnnelotD op 21-06-18 17:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Proud to be in possession of the most beautiful horses in the world, Andorra & Hailey Fox <3 :D

Jolynne

Re: NOODGEVAL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:40

Vraag het aan de winkel waar je het gekocht hebt, maar denk niet dat daar garantie op zit. Alles kan wel eens stuk gaan.

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 16:40

Jolynne schreef:
Vraag het aan de winkel waar je het gekocht hebt, maar denk niet dat daar garantie op zit. Alles kan wel eens stuk gaan.

Zou het niet te maken zijn met lijm ofzo?

Proud to be in possession of the most beautiful horses in the world, Andorra & Hailey Fox <3 :D

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:41

Ik snap niet waarom kapotte peesjes een noodgeval zijn? Hoe oud zijn ze?

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 16:41

DeMolenhoek schreef:
Ik snap niet waarom kapotte peesjes een noodgeval zijn? Hoe oud zijn ze?

Nog niet erg oud. Heb ze zelf gekocht en al Mn spaargeld zit erin

DeMolenhoek

Re: NOODGEVAL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:44

Ja dan nog snap ik het noodgeval niet, maar goed. Heb je een foto? Want als we niet weten wat kapot is kunnen wij ook niet echt tips geven. Hoe zijn ze kapot gegaan?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:45

Heb je een foto? en je kan altijd een mailtje sturen naar het bedrijf of het onder de garantie valt.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:47

Snap als je er hard voor gespaard hebt en ze nog niet zo oud zijn je er van in de stress raakt en je er echt niet blij van wordt maar noodgeval is het niet. neem ze even mee naar huis en kijk er samen met je vader of moeder er even naar. Veel dingen zijn nog wel te repareren dus komt vast goed

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:56

DeMolenhoek schreef:
Ja dan nog snap ik het noodgeval niet, maar goed. Heb je een foto? Want als we niet weten wat kapot is kunnen wij ook niet echt tips geven. Hoe zijn ze kapot gegaan?

:') :') :') Zalig toch als je dit een noodgeval kan vinden .Ik lag gelijk helemaal dubbel, verwachte heel wat.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Hoofdmoderator Markt
May the horse be with you!

Re: Kunnen peesjes gemaakt worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:58

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 17:02

DeMolenhoek schreef:

Hier als het goed is de foto
Afbeelding

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 17:04

beatje schreef:
DeMolenhoek schreef:

:') :') :') Zalig toch als je dit een noodgeval kan vinden .Ik lag gelijk helemaal dubbel, verwachte heel wat.

Alleen reacties die helpen aub?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:04

Denk dat het enige wat gaat werken secondelijm is... En anders gewoon nieuwe kopen. Kan anders nog gevaarlijk worden ook als je het niet goed vastmaakt en het schiet los tijdens het rijden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:06

Als je terug gaat naar de winkel kunnen ze je daar vertellen of er nog garantie opzit. Je weet toch nog wel of je ze 1 maand geleden gekocht hebt of een half jaar geleden?

Denk dat lijmen weinig zin gaat hebben. Maar als er al garantie op zit eerst terug gaan voor je zelf wat aan gaat doen
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 21-06-18 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

DeMolenhoek

Als ze nog niet zo oud zijn kun je het proberen bij de winkel, maar ik vrees ervoor. Denk ook niet dat deze nog gemaakt kunnen worden, tenzij je zo een nieuw rubbertje vind en kunt aanzetten :)

Kidde

Hoe lang is 'nog niet zo heel lang?' Als je ze echt nog maar heel kort hebt horen ze nog niet stuk te zijn. Je kan dan het beste naar de winkel gaan, het beste met een bon of ander betaalbewijs en vragen of ze contact kunnen opnemen met de fabrikant. Dit zijn toch vrij dure peesbeschermers die niet na kort gebruik stuk zouden moeten gaan :n

Zie ook:https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Laatst bijgewerkt door Kidde op 21-06-18 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 17:08

Kidde schreef:
Hoe lang is 'nog niet zo heel lang?' Als je ze echt nog maar heel kort hebt horen ze nog niet stuk te zijn. Je kan dan het beste naar de winkel gaan, het beste met een bon of ander betaalbewijs en vragen of ze contact kunnen opnemen met de fabrikant. Dit zijn toch vrij dure peesbeschermers die niet na kort gebruik stuk zouden moeten gaan :n

Klopt, ik heb ze ook altijd netjes bewaard en opgeborgen. Met niet zo lang bedoel ik februari?

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 17:09

Tigra_ schreef:
Als je terug gaat naar de winkel kunnen ze je daar vertellen of er nog garantie opzit. Je weet toch nog wel of je ze 1 maand geleden gekocht hebt of een half jaar geleden?

Denk dat lijmen weinig zin gaat hebben. Maar als er al garantie op zit eerst terug gaan voor je zelf wat aan gaat doen

Heb je gelijk in. Begin Februari dit jaar aangeschaft

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 17:09

DeMolenhoek schreef:
Als ze nog niet zo oud zijn kun je het proberen bij de winkel, maar ik vrees ervoor. Denk ook niet dat deze nog gemaakt kunnen worden, tenzij je zo een nieuw rubbertje vind en kunt aanzetten :)

Enig idee waar ik dit zou kunnen vinden?

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:10

Een 3-4 maand dus. Als je de bon nog hebt kun je het zeker een kans geven bij de winkel. Denk dat het echt gaat afhangen van winkel tot winkel.

Geen idee trouwens waar je zo een rubbertje kunt vinden. Je kunt altijd de leverancier eens mailen of zo iets apart verkopen. Eventueel eens horen bij een schoenmaker of hij geen alternatief in leder kan maken?

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:10

Een zadelmaker of misschien een schoenmaker kan ze wel maken vermoed ik.
Wij hebben Hollander een zadelmaker in de buurt en die repareert heel veel paarden spullen, naait er bv zo weer een nieuw gespje aan.

Mijn blonde toppertjes!
Endurance klasse 3 + 3
1120 wedstrijd kilometers op de teller <3

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:11

Gewoon het stukke deel lospeuteren voorzichtig en door schoenmaker reepje leer aan het elastiek laten zetten, gaatjes op de goede plek knippen en klaar!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:12

Hoe oud zijn ze en wat hebben ze gekost? Je mag van een product een bepaalde levensduur verwachten. Als het peesjes van een tientje zijn en ze zijn al een jaar oud, dan heb je pech. Zijn het peesjes van €80 en zijn ze net drie maanden oud dan kun je daar zeker nog iets mee.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:25

_AnnelotD schreef:
Kidde schreef:

Klopt, ik heb ze ook altijd netjes bewaard en opgeborgen. Met niet zo lang bedoel ik februari?

Denk dat je misschien wel een kans hebt dan. Zou wel eerst terug gaan naar de winkel voor je er zelf mee aan de gang gaat, anders doen ze er helemaal niets meer mee denk ik. Mochten ze in de winkel niet meewerken zou je nog kunnen proberen of het zin heeft om de fabrikant een mailtje te sturen.

Lobke1998

Re: Kunnen peesjes gemaakt worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:49

Bij ons zou je meteen een nieuw paar krijgen, dus ik neem aan bij andere winkels ook!

Daarnaast kan de fabrikant er meestal een nieuw bandje aan maken, maar zou eerst contact opnemen met de winkel waar je ze gekocht hebt!