Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Speirs schreef:Lastig.. Hoe lijkt de plek je waar hij misschien heen verhuist? Als dat heel leuk lijkt, zou ik het ook nog even aankijken. En in de tussentijd iets anders zoeken wat je leuk vindt om met hem te doen in plaats van grondwerk.
xyzutu2 schreef:Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat grondwerk niet werkt omdat een paard teveel verschillende mensen ziet. Hoeveel ervaring heb je zelf met grondwerk, en wat is je verwachtingspatroon van grondwerktraining?
Los daarvan klinkt het sowieso alsof je heel veel moeite moet doen voor iets wat je eigenlijk nog leuk vindt. Je zou het nog even vol kunnen houden tot de pony dichter bij je in de buurt komt te staan om te kijken of het dan leuker voor je wordt?
immie_horses schreef:xyzutu2 schreef:Ik heb redelijk wat ervaring met grondwerk, maar elke keer dat ik kom is de pony alles van de vorige keer vergeten aangezien iedereen het ook doet, maar allemaal op een andere manier. Laatst was ik namelijk een uur bezig geweest het commando naar achteren gaan te leren, en ik kwam de week daarna weer op stal en was de eigenaresse bezig en toen het paard te drammerig werd gebruikte ze een heel ander commando en andere hulpen om het paard naar achteren te krijgen, terwijl ik duidelijk heb gezegd welk commando ik gebruik. Dat bedoel ik ermee zeg maar.