Springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1205

Springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 19:22

Hoi hoi,
2e Topic vandaag, maarja wou nog ff iets vragen, ik ben zelf namelijk helemaal gek van springen <3 <3 het voelt gewoon alsof je over een hindernis heen vliegt <3 love it!! Maar nou zou ik eigenlijk wel heel graag een officiële springruiter worden, maar weet niet precies sales daar over, ben ook nog maar 14

Weet ook niet op welke leeftijd dat kan, en wat m'n ouders vinden zit nu namelijk in 2 Atheneum. Dus als ik een of andere flutbaan doe met zo'n opleiding is dat ook wel zonde :(

Maar wat zal ik doen, heb nu net sinds seen week ook 3 hoog opgeleide springpaarden, maar vraag me af of ik daar mee mag springen. Ik moet ze natuurlijk niet verpesten en ben er denk ik alleen voor de beweging van de paardjes

Dus wat zal ik doen?

Anoniem

Re: Springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:24

Je hebt nu 3 springpaarden?

Pleun02

Re: Springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:25

Wat wil je nou precies worden? Professioneel springruiter? Weet niet wat een officiële springruiter is O:)

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 19:26

Anoniem schreef:
Je hebt nu 3 springpaarden?

Ja maar ik rijd ze niet elke keer dat ik ga allemaal hoor, maar ze rijden ook concours met een bepaald iemand die dat vaker doet

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:27

In Nederland moet je eerst 1 winst in de dressuur gereden hebben voordat je B (1 meter bij de paarden) mag springen.

Vanaf 12 jaar mag je bij de paarden starten.

Je kan aan de eigenaar van de springpaarden vragen of je les mag krijgen op de paarden. Sowieso is dressuurles al heel belangrijk qua basis.

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 19:27

Pleun02 schreef:
Wat wil je nou precies worden? Professioneel springruiter? Weet niet wat een officiële springruiter is O:)

Nee ook niet perse officiëel, weet ook niet precies wat ik daarmee bedoel :oo maar dat ik meer kan gaan springen en misschien later ook wedstrijden kan rijden enz <3

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 19:28

cobiie schreef:
In Nederland moet je eerst 1 winst in de dressuur gereden hebben voordat je B (1 meter bij de paarden) mag springen.

Vanaf 12 jaar mag je bij de paarden starten.

Je kan aan de eigenaar van de springpaarden vragen of je les mag krijgen op de paarden. Sowieso is dressuurles al heel belangrijk qua basis.

Okee dankje voor de info! Maar de eigenaar is meer zovan dat ik dit gewoon die om de paarden los te rijden

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:31

Dan is starten met dressuurles niet verkeerd. ;) Een paard los werken is wat anders dan simpel rondjes rijden. O:)

Of mag je enkel wat instappen?

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:32

Je moet om wedstrijden te mogen rijden met springen sowieso een B proef met winstpunt halen en een dressuurbasis is heel belangrijk!

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 10:29

cobiie schreef:
Dan is starten met dressuurles niet verkeerd. ;) Een paard los werken is wat anders dan simpel rondjes rijden. O:)

Of mag je enkel wat instappen?

Nee, normaal mag ik gewoon stap, draf, galop. Tenzij ze de dag ervoor concours hebben gelopen, dan alleen draf en stap, omdat ze zich de dag ervoor dan zo aangespannen hebben gelopen ;)