Uhh ja! Helaas heel veel ervaring mee.
Vraag 1: Heeft hij/zij pijn? Pijn zorgt ervoor dat een paard niet lekker in zijn vel zit en dus niet eet.
Vraag 2: Heeft hij/zij stres? En dus het gevoel dat hij geen "tijd" heeft om te eten?
Deze vragen kunnen je helpen met de oorzaak te vinden en dan kan je daar je voerschema aan aanpassen.
Mijn paard in kwestie groeit niet van alleen gras. Het is dus zaak dat ze elke dag genoeg ruwvoer eet omdat ze anders afvalt. Verder voer ik mais bij in combinatie met subli merriebrok. Dit werkt voor ons heel goed. Ze valt namelijk niet meer af en groeit heel lichtjes. Toen ze net het gras in gingen, had ik geminderd omdat ik bang was dat het teveel zou zijn, maar dan viel ze gelijk weer af...
Verder kan je luzerne overwegen of maisolie / slobber
We hebben haar ook een tijdje op een extra weitje gezet, maar voor ons was dat geen oplossing want dat gaf alleen maar stres. Verder kan je overwegen om magnesium bij te voeren bij stres (al bood dat bij ons geen uitkomst) en verder raad ik echt aan om de oorzaak te vinden, want dat is zoveel belangrijker.
Succes! En als er nog wat in me op komt zal ik het hier neerzetten. Ik heb destijds een heel lijstje gehad van de DA, maar onze uitkomst is de combi van mais (voor koeien) in combi met brokken het beste geworden.
EDIT: Zeker als dit (ik heb eventjes naar je vorige topics gekeken) gaat over de stugge en stijve kwpn'er zou ik verder op onderzoek gaan !!