Wat raden jullie aan als herstel te doen voor het vertrouwen? Ze durfde daarna gelukkig wel direct in te parkeren voor krukje, dat was geen probleem, maar ik wil graag dat ze weet dat ik te vertrouwen ben en ze gerust mag gaan liggen
dit zijn minpunten in de band natuurlijk
Meestal omdat het krukje/emmer/... het opgeeft doordat ik er op ga staan. Ze komen dan ook 'regelmatig' tussen haar benen terwijl ik er half aanhangt en mezelf er op aan het jojo'en ben. Ondertussen heb ik geleerd eerst even een testje te doen
Ze geeft jou echt niet de schuld, zo denken paarden helemaal niet. Een paard heeft zelf ook ogen en zelfs als er iets mis gaat zijn ze heus niet gelijk getraumatiseerd. Ik denk dat er met haar vertrouwen in jou niets mis is, maar dat jij gerust wat meer vertrouwen mag hebben in je paard.
. Kijk ga je ooit buiten rijden kan ze ook zo in een of andere tak stappen die even blijft hangen. Of blijft er iets van afval of zo achter haar staart hangen. Gewoon al jong leren dat het heel normaal is dat er af en toe iets geks gebeurt. En zelf rustig blijven, desnoods erom lachen dat je paard zo idioot doet. Dan leer je je paard juist dat er niks is om zich druk te maken. Heb je alleen maar profijt van
.
Groentesoep