Les 14.4.2018

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ValerieMaria

Les 14.4.2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 11:48

Hallo!
De les van deze week ging geweldig!
Ik reed weer op Bonnie en ze liep zo makkelijk aan de teugel van het midden tot eind van de les.
We hadden nog een kleine "photoshoot" aan het einde met een van mijn vriendinnen die ook altijd bij mij in de les rijdt. Ik ga de foto's niet uploaden ivm privacy.

Bonnie is mijn lievelingspaard bij mijn manege. Ze is een 6-jarige, bruin bonte, Iers sportpaard met één blauw en één bruin oog. Ze vind het niet echt leuk in haar stal ivm met mishandeling/trauma maar zodra ze je kent, word het beter. Ik rij nu voor 4/5 maanden elke week op haar dus het is wel veilig nu xD

In haar stal kijkt ze namelijk altijd nogal boos en kan de bijten. Gelukkig kan ik het nu een beetje voorspellen wanneer ze iets niet fijn vind wat voor andere paarden heel normaal is, zoals een kusje op de neus geven of de neusriem onder haar neus door pakken.

Hoe dan ook, ze liep zo goed deze les en was zo lief na het rijden.
Ze is vaak liever na het rijden omdat ze dan aan je gewend is, maar als je de week daarop weer op haar rijdt, moet je het weer rustig aan doen. Ik kan haar nu makkelijk uit haar stal halen zonder dat ze zich omdraait en me probeert te bijten.
Ik vind haar alsnog een heel lief paard, je moet er maar van houden.

Dit was een van de beste lessen die Bonnie en ik samen hebben gereden.
Ik wil best wel een keer nu een proefje met haar proberen.
Eerst had ik mijn vorige lievelingspaard, Lucky Girl, daarvoor gebruikt.
Helaas is ze op 23 maart 2017 verkocht naar een stoeterij in België.
Maar...
Ze heeft haar eerste veulen daar recent gehad!
Die foto zet ik hier wel onder.

Bedankt voor het lezen!
Xx Valerie

Anoniem

Re: Les 14.4.2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:51

Leuk Valerie :) Ik zou er alleen wel even omdenken dat je zegt ik ik upload geen foto's i.v.m privacy (heel goed hoor) maar op jou profiel staat wel ook de naam van de manege en ook jou naam dus ik denk dat je daarmee al niet veel privacy meer hebt.
Geniet lekker van je lessen met Bonnie! :D

ValerieMaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 17:00

Annet_Dottie schreef:
Leuk Valerie :) Ik zou er alleen wel even omdenken dat je zegt ik ik upload geen foto's i.v.m privacy (heel goed hoor) maar op jou profiel staat wel ook de naam van de manege en ook jou naam dus ik denk dat je daarmee al niet veel privacy meer hebt.
Geniet lekker van je lessen met Bonnie! :D

Ja, dat heb ik gelijk verwijderd zodra ik kon, bedankt! :D