vandaag kwam baasje me uit de weide halen om te werken. natuurlijk zat ik met mijn hoofd in de maisbak lekker mijn buikje rond te eten
. tot baasje zei dat ik echt te dik werd. ik keek beledigt om. wat dacht ze wel niet, dat ze me dik noemde??? op de wasplaats deed ze me mijn vlechten uit en waste me, omdat ik weer eens in de modder had gerold en "dat is niet mooi bij vosbonte paarden". nu vind ik wassen niet zo heel erg. toen gingen we vrijspringen. ik houd echt niet van springen! baasje zegt dat eens ik afgevallen ben, ik het leuk ga vinden . omdat ik dan meer energie heb.
toen we klaar waren zette ze me vast en liep ze naar de tuighanger.nee he, niet ook nog mennen!dacht ik. we gingen dus uitstappen met hoofdstel en leidsels. daarna pakte ze een speciaal lint om paarden mee te wegen en woog me. 300 hele kilo's! he, ik was best trots op mijn ronde buikje. maar blijkbaar weeg ik toch echt te veel, want baasje zei "je zou 230 kilo moeten wegen. dit is niet normaal. toen was ik echt boos!
toen vlocht ze mijn manen en was ik weer blij, want daar hou ik van. maar nu mag ik alleen nog maar een paar uur in de paddock en sta ik in een loopstal op vlas. pfff. gellukig staat mijn vriend moonlight bij mij, anderswas ik me echt dood gaan vervelen. ik krijg nu ook minder te eten. één hooizak in plaats van twee (en terwijl ik werk mag oude heer moon genieten van een nieuwe zak hooi voor hem alleen. niet eerlijk!), een handje brokken in plaats van een schepje brokken en een half fruitje in plaats van een heel na t werken. o ja en een uur werken in plaats van drie kwartier.voor jullie denken dat baasje me mishandeld door zo weinig eten te geven; ik ben maar 1m16 groot.
maar toch houd ik van mijn baasje, ze heeft immers altijd het beste met me voor

en moon is de beste vriend ter wereld! Hij had wat van zijn hooi bewaard voor mij
En 20 kilo in 2 dagen lijkt me een beetje overdreven.