Geen motivatie om iets met de paarden te doen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje07

Geen motivatie om iets met de paarden te doen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 13:34

Hoi allemaal! Ik heb sinds een tijdje 2 super paardjes bij mij aan huis staan, een welshje van 26 en een shetje van 1,5. Nu zit ik alleen een beetje met een probleem.. Als ik uit school kom heb ik helemaal geen zin om iets met ze te gaan doen ;(
Ze staan 24/7 op een paddock met schuilstal en nu zijn we de weidegang ook weer aan het opbouwen, dus echt vervelen doen ze zich niet! Toch voel ik mezelf hier zo schuldig over :\
Iemand nog meer ervaring met dit probleem en toevallig tips??

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:36

Geen paarden nemen als je ze geen aandacht wil geven, zo simpel is het!! :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:41

n_love_qwert schreef:

Zo simpel is het niet als je ze al hebt ;)

Als je de beestjes goed verzorgt, zullen ze je het niet kwalijk nemen dat je niet dagelijks iets met ze doet, hoor :(:)

Straks wordt het weer wat beter en de dagen weer langer, dan komt de zin misschien vanzelf wel weer.
En anders een verzorgster zoeken zodat je gezellig samen wat kunt ondernemen?

Azmay

Re: Geen motivatie om iets met de paarden te doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:43

Ik zit zelf vaak met hetzelfde probleem. Maar als ze wel gewoon de wei op kunnen etc denk ik dat het rijden en prullen vooral iets voor onszelf is en minder voor hun.

Heb niet het idee dat mijn paarden echt gelukkiger zijn als ik vaker rijd, ze zijn wel duidelijk gelukkiger als ze de wei op kunnen :Y)

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:43

Shirley schreef:
n_love_qwert schreef:

Zo simpel is het niet als je ze al hebt ;)

Als je de beestjes goed verzorgt, zullen ze je het niet kwalijk nemen dat je niet dagelijks iets met ze doet, hoor :(:)

Straks wordt het weer wat beter en de dagen weer langer, dan komt de zin misschien vanzelf wel weer.
En anders een verzorgster zoeken zodat je gezellig samen wat kunt ondernemen?

Heb vroeger gewoon paarden gehad hoor, werd altijd aandacht aan gegeven, niet dagelijks is niet zo erg, maar het moet wel genoeg zijn!!! :( :)

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:45

Ik herken dat gevoel hoor! Mijn shetjes van nu bijna 3 staan in een modderweitje achter mijn huis met een fijn schuilstalletje. Elke dag krijgen ze vers water, een hooinet vol hooi en allebei wat brokjes, maar meer dan dat doe ik niet echt met ze vanwege de modder...

Ze vermaken zich prima met zijn tweetjes en we wachten gewoon het betere weer af zoals dit weekend!

Maggy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:47

Uuuhm zin maken? :D *\o/* Nee, grapje, ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan.

Probeer veel te variëren; de ene dag grondwerk, de andere dag een rondje buiten. Zo houdt je het ook leuk voor jezelf en je paardjes. En daarnaast jezelf niet verplichten elke dag te moeten rijden oid. Mijn paardje is ook op leeftijd, staat de hele dag buiten en ik werk 40+ uur per week, hij hoeft dus echt niet 7 dagen per week iets te doen :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:49

Wat zou je dagelijks móeten doen met een bejaarde en een anderhalfjarige? Die bejaarde hoeft niet meer, en die van anderhalf hoeft nog helemaal niks.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:19

Ibbel schreef:
Wat zou je dagelijks móeten doen met een bejaarde en een anderhalfjarige? Die bejaarde hoeft niet meer, en die van anderhalf hoeft nog helemaal niks.

Inderdaad. Verzorg ze gewoon goed en als het straks mooi weer wordt dan ben je blij dat je ze hebt.Er hoeft toch niet perse altijd wat gedaan te worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:23

n_love_qwert schreef:

Als paarden hun natje en droogje krijgen en gezellig bij elkaar staan, hebben ze mensen voor de rest niet nodig voor extra aandacht.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:25

Ibbel schreef:

Precies.. Maak je niet druk en zorg gewoon dat ze krijgen wat ze nodig hebben. Je paardjes nemen je niks kwalijk. Merk zelf ook dat ik in de zomer altijd fanatieker ben met de paarden, dus wie weet heb jij dat straks ook wel :D

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:33

Ik moet mezelf er soms ook toe zetten maar ga om de dag naar mijn paard
Maar zoals jouw paardjes hebben een leeftijd waar je echt niet elke dag wat mee moet doen hoor. Als je zorgt dat ze eten en drinken hebben em af een toe een aai en een borstel is het voor nu toch goed? Als je ze maar niet vergeet :p

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:07

Ik verplaats dit even naar YRT gezien de leeftijd van de TS.
pp-->YRT

Fleurtje07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 04:16

n_love_qwert schreef:

Het zit hem niet in het ‘willen’ ;)
Ik doe iedere dag alle klusjes zelf, dus daar ben ik al een uur mee bezig en als ik dan ook nog wat met ze moet gaan doen heb ik daar gewoon niet meer de puf voor

Fleurtje07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 04:18

Ibbel schreef:

De 26 jarige doet normaal gesproken nog best veel voor zijn leeftijd, aangepast op zijn eisen dan natuurlijk. Vind het gewoon een fijn idee dat ik even we ze gewandeld heb oid :D

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 06:52

Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten en was echt best boos op mezelf..

Mensen zeiden ook het is een shet van 1 jaar die staat met 3 andere (waaronder 2 leeftijdgenootjes) dag en nacht buiten met onbeperkt hooi en kreeg zn dingetjes.. Maar toch voelde ik me extreem schuldig. Ik was bang dat hij zou merken dat ik even 'geen zin' had om daar te zijn. Maargoed het is gelukkig toch weer terug gekomen en ik denk dat het bij jou ook vast wel terug komt :) doe rustig aan en je pony's komen echt niks te kort hoor! Dadelijk komen de langere dagen weer en beter weer dan zal het vast wel wat beter gaan.

Jojo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:22

Kun je niet per dag iets klein met ze doen. Misschien motiveert je dat om steeds meer met ze aan het werk te gaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:25

Fleurtje07 schreef:
Ibbel schreef:

De 26 jarige doet normaal gesproken nog best veel voor zijn leeftijd, aangepast op zijn eisen dan natuurlijk. Vind het gewoon een fijn idee dat ik even we ze gewandeld heb oid :D

Kijk daar zit het hem dus. Jouw gevoel. Niets mis mee maar dan kan je dus of kiezen om zin te maken om sat met ze te gaan doen of accepteren dat ze ook prima zonder die wandeling kunnen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:52

n_love_qwert schreef:

Een paard hoeft geen aandacht. Zolang ze te eten hebben, droog kunnen staan en een paarden maatje hebben zijn ze gelukkig.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:28

Precies wat mijn voorgangster zegt. waar toch het idee vandaan komt dat paarden iets moeten dóen? Ze hebben verzorging nodig, en een kudde.... dat is het enige wat ze echt nodig hebben.

Al het andere verzinnen we zelf erbij omdat wíj dat fijn vinden, het óns een goed gevoel geeft...

Maar het paard?
Ruime wei/ weidegang, een kudde ( liefst zo gevarieerd mogelijk samengesteld)... en klaar!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:33

Zolang je maar wel zin maakt om ze regelmatig te voeren en af en toe eens te poetsen, is er niets aan de hand. Een jij die met ze speelt vinden ze vast leuker, maar ze overleven het ook heus zonder spelen en aandacht. Zolang ze dus maar wel genoeg te eten hebben en gezond blijven.

En als je helemaal geen zin meer hebt, is het tijd om een ander thuis voor ze te vinden.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:46

Zolang ze hun natje en droogje krijgen zullen ze het wel prima vinden. De 1,5 jarige hoeft nog niets, alleen voetjes, af en toe een borstelbeurt en dergelijke.