Doen of niet?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:34


upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:57

Jildau schreef:
Dan zie ik een zadel van 2000 euro, pads, beugelriemen.. Allemaal niet hoogst noodzakelijke dingen en ook dingen die je zo duur kunt maken als je wilt. Mijn paard staat op een pensionstal voor €190 en dat is het enige aan vaste kosten. Af en toe eens €30 hoefsmid, af en toe een zak muesli (puur als beloning, niet noodzakelijk).. Eens per jaar een tandarts/osteopaat maar die laat ik ook gerust een maand eerder of later komen als dat financieel gezien beter uit komt. Dus ik kom echt nooit aan gemiddeld €500 per maand. Eerder €220..

Ja, dus? Dat is ook voor één paard. Voor twee zou jij dus ook rond de 500 euro uitkomen. Ik mis in jouw begroting de DA, entingen, wormenkuren, zadelchecks, vervanging van spullen, etc.

Ik wil niet hoeven besparen op mijn paard of eten uit mijn mond moeten sparen omdat ik mijn laatste geld heb uitgegeven aan iets noodzakelijks.

En ja, een zadel van 3000 euro of dekjes zijn keuzes, maar alsnog is jouw begroting voor mijn gevoel ook niet representatief.

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:02

WietskeK schreef:
Niece schreef:
Heb je het al met je ouders besproken? :)


Een tijdje geleden heb ik het besproken, toen vonden ze het een leuk idee! Vanavond nog een gesprek.

Zou het inderdaad goed bespreken met je ouders zodat zij op de hoogte zijn van de financiën en dat zij zich realiseren dat je straks minder tijd hebt i.v.m. school.

Succes!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:16

Als je vanaf je 13de een krantenwijk mag lopen en dat over 2 maanden mag ben je nu dus nog 12. Ben benieuwd wat je ouders er vanavond over gezegd hebben.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:33

Ik denk niet dat je veel geld bij gaat verdienen met een krantenwijk. Wel om bv een dekje, liksteen, borstels ed te kopen. Maar niet voor de smid, enting, wormenonderzoek, tuig, dekens ed. Het zou mooi zijn als je ouders de 200 euro aan stalling zouden willen betalen.

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:18

Nu ik je leeftijd gelezen heb zou ik het afraden, het is een grote verantwoordelijkheid waar je ook gewoon voor een langere tijd aan "vast" zit. Je bent nog zo jong, ga lekker paardjes bijrijden en geniet van je vrije tijd en jeugd. Je kan je hele leven nog hard werken en veel verantwoordelijkheden dragen.

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 08:32

GDG schreef:
Als je vanaf je 13de een krantenwijk mag lopen en dat over 2 maanden mag ben je nu dus nog 12. Ben benieuwd wat je ouders er vanavond over gezegd hebben.


Gisteravond kwam er onverwachts bezoek... Vanmiddag doen we nog een poging.

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 09:11

Elisa2 schreef:
Nu ik je leeftijd gelezen heb zou ik het afraden, het is een grote verantwoordelijkheid waar je ook gewoon voor een langere tijd aan "vast" zit. Je bent nog zo jong, ga lekker paardjes bijrijden en geniet van je vrije tijd en jeugd. Je kan je hele leven nog hard werken en veel verantwoordelijkheden dragen.


Dat is ook weer waar, het blijft moeilijk.

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 10:00

Debbie00 schreef:
Ik denk niet dat je veel geld bij gaat verdienen met een krantenwijk. Wel om bv een dekje, liksteen, borstels ed te kopen. Maar niet voor de smid, enting, wormenonderzoek, tuig, dekens ed. Het zou mooi zijn als je ouders de 200 euro aan stalling zouden willen betalen.


Ja, dat zou inderdaad mooi zijn. Vanmiddag weet ik het. :)

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 14:31

Dit zijn de pony's! <3
Afbeelding

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:09

Leuke pony's!
Het is inderdaad wel onduidelijk hoe oud je nou bent, waardoor het moeilijk is in te schatten hoe het voor jou goed zou kunnen werken. Je lijkt bepaalde onderwerpen hier ook te negeren, maar misschien is het toch beter om daar wel over na te denken. ;)
Daarnaast is het misschien ook een idee om de pony waar je op wilt rijden nog een keer medisch te keuren. Zo voorkom je eventueel dure verassingen over een tijdje. Je zit een beetje op een roze wolk nu als ik het zo lees.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:25

Het klinkt typisch als de pennydroom van een 12-jarige, maar voor een enkele 12-jarige komt die droom uit, dus wie weet.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:28

Ik hoop het voor het meisje!

Maar vind het wel vreemd dat die kennis een 12-jarige het hoofd op hol brengt zonder eerst de ouders te raadplegen :o

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:30

Shirley schreef:
Ik hoop het voor het meisje!

Maar vind het wel vreemd dat die kennis een 12-jarige het hoofd op hol brengt zonder eerst de ouders te raadplegen :o

Dat maakt dat ik dat ook wat discutabel vind; misschien is het geen kennis, maar gewoon een advertentie die TS gezien heeft naar aanleiding waarvan ze wat is gaan fantaseren.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:43

En hoe ging het gesprek TS?

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 15:54

freetorun schreef:
En hoe ging het gesprek TS?


Goed, mijn moeder is bereidt om het stallingsgeld te betalen! Heel fijn. Vanavond nog een keer hetzelfde gesprek met mijn vader erbij. Ik heb dan zelf aangeboden om de overige dingen te betalen (spullen, hoefsmid, dierenarts). Ik ga genoeg geld sparen voor onverwachtse DA kosten en we gaan binnenkort kijken bij de boer (daar hadden we nog niet gekeken, wel al bij andere stallen). We gaan met zijn allen goed kijken of het qua geld en tijd haalbaar is maar we zijn er wel over eens dat de leeftijd niets uit maakt. Ik hoop dat mijn vader het ook goedkeurt! :)

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 15:55

Shirley schreef:
Ik hoop het voor het meisje!

Maar vind het wel vreemd dat die kennis een 12-jarige het hoofd op hol brengt zonder eerst de ouders te raadplegen :o


Ik had mijn ouders ook al geraadpleegd, maar ik was gewoon benieuwd naar jullie mening!

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 15:56

Lynnepinny schreef:
Leuke pony's!
Het is inderdaad wel onduidelijk hoe oud je nou bent, waardoor het moeilijk is in te schatten hoe het voor jou goed zou kunnen werken. Je lijkt bepaalde onderwerpen hier ook te negeren, maar misschien is het toch beter om daar wel over na te denken. ;)
Daarnaast is het misschien ook een idee om de pony waar je op wilt rijden nog een keer medisch te keuren. Zo voorkom je eventueel dure verassingen over een tijdje. Je zit een beetje op een roze wolk nu als ik het zo lees.


Mag ik vragen welke onderwerpen ik negeer? Keuren is inderdaad verstandig, ga ik zeker doen! :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:42

Tja, toen ik 12 was, wilde ik een pony ''redden''. Ik reed nog op een manege in oude woonplaats 30km verderop, dus daar kon hij niet staan. Mijn ouders vonden toen een eigen pony echt voor de rijken. Maar ik kon een weitje vinden en hij is gekomen. Helaas is hij na ongeveer een jaar overleden na castratie. Een oudtante vond dat zielig, dus kwam er een andere pony. Die wel op een manege en dan gaat het allemaal hard qua kosten. Ik werkte bij mn moeder voor extra's.

Ik was een moeilijke puber en mn moeder zegt altijd; Ik heb dan wel teveel tijd doorgebracht op de manege en bij de pony's, maar het heeft me ook veel goed gedaan. Ik ging evengoed wel veel uit en heb ook mn school wel verknald, maar zonder de paarden was het misschien nog erger geweest. Dat praat het niet goed en ik vertel nu niet alles, maar het heeft ook zeker zijn positieve kant voor kinderen om voor dieren te zorgen en de paarden te hebben om naartoe te gaan.

Qua kosten is het echt wat je er zelf van maakt. Als mensen nu voor 1 paard in volpension met alles erop en eraan 500 euro kwijt zijn, vind ik dat wel veel. Wij hebben er 4, maar ene eigen plek en doen echt alles zelf. Ze komen niks tekort, maar doe ook niet aan onzin.
Wil je per se een binnenbak, solarium, molen, kantine, vaak nieuwe setjes, heb je veel dure lessen etc etc, loopt het behoorlijk op. Waar ik les natuurlijk wel altijd zou aanraden.

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 16:50

superpony schreef:
Tja, toen ik 12 was, wilde ik een pony ''redden''. Ik reed nog op een manege in oude woonplaats 30km verderop, dus daar kon hij niet staan. Mijn ouders vonden toen een eigen pony echt voor de rijken. Maar ik kon een weitje vinden en hij is gekomen. Helaas is hij na ongeveer een jaar overleden na castratie. Een oudtante vond dat zielig, dus kwam er een andere pony. Die wel op een manege en dan gaat het allemaal hard qua kosten. Ik werkte bij mn moeder voor extra's.

Ik was een moeilijke puber en mn moeder zegt altijd; Ik heb dan wel teveel tijd doorgebracht op de manege en bij de pony's, maar het heeft me ook veel goed gedaan. Ik ging evengoed wel veel uit en heb ook mn school wel verknald, maar zonder de paarden was het misschien nog erger geweest. Dat praat het niet goed en ik vertel nu niet alles, maar het heeft ook zeker zijn positieve kant voor kinderen om voor dieren te zorgen en de paarden te hebben om naartoe te gaan.

Qua kosten is het echt wat je er zelf van maakt. Als mensen nu voor 1 paard in volpension met alles erop en eraan 500 euro kwijt zijn, vind ik dat wel veel. Wij hebben er 4, maar ene eigen plek en doen echt alles zelf. Ze komen niks tekort, maar doe ook niet aan onzin.
Wil je per se een binnenbak, solarium, molen, kantine, vaak nieuwe setjes, heb je veel dure lessen etc etc, loopt het behoorlijk op. Waar ik les natuurlijk wel altijd zou aanraden.


Bedankt voor uw reactie! :D

HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Re: Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:10

heeyy
ik ben niet jou, maar als ik jou was, zou ik het doen!
tenminste, als je zeker weet dat je goed voor ze kunt zorgen natuurlijk :)*
zelf vind ik het geweldig om uren met mijn vzp om te prutsen en daarbij hoef ik er niet eens op te rijden! <3 maar als je dat niks vind, en je vooral rijden leuk vind, zou ik het niet doen, dan doe je die 2 paardjes te kort :( als je het leuk lijkt kan je vrijheidsdressuur met ze gaan doen! +:)+ nou jaa, that's it! :wave: /3

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 18:14

LMS_schleich schreef:
heeyy
ik ben niet jou, maar als ik jou was, zou ik het doen!
tenminste, als je zeker weet dat je goed voor ze kunt zorgen natuurlijk :)*
zelf vind ik het geweldig om uren met mijn vzp om te prutsen en daarbij hoef ik er niet eens op te rijden! <3 maar als je dat niks vind, en je vooral rijden leuk vind, zou ik het niet doen, dan doe je die 2 paardjes te kort :( als je het leuk lijkt kan je vrijheidsdressuur met ze gaan doen! +:)+ nou jaa, that's it! :wave: /3


Ik vind rijden ook zeker niet het belangrijkst, en niet het leukst. Ik ben ook niet van plan om elke dag te trainen en een hoog niveau te behalen. Af en toe een beetje rondhobbelen met of zonder zadel is wat ik leuk vind. Vrijheidsdressuur is inderdaad ook heel leuk. <3

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:16

Vergeet de lessen niet die ook geld kosten, want die zal je bij je eerste eigen paard gewoon nodig hebben. Datis echt geen luxe.

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 18:19

sneeuwpop schreef:
Vergeet de lessen niet die ook geld kosten, want die zal je bij je eerste eigen paard gewoon nodig hebben. Datis echt geen luxe.


Bedoeld u dan alleen met het rijden of ook in grondwerk? :)

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 11:07

GDG schreef:
Shirley schreef:
Ik hoop het voor het meisje!

Maar vind het wel vreemd dat die kennis een 12-jarige het hoofd op hol brengt zonder eerst de ouders te raadplegen :o

Dat maakt dat ik dat ook wat discutabel vind; misschien is het geen kennis, maar gewoon een advertentie die TS gezien heeft naar aanleiding waarvan ze wat is gaan fantaseren.


Het is wel een kennis, ik vraag mij af waarom u dit zou denken... Zoek maar op alle sites naar een advertentie, is er niet.