Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
merelxsuri schreef:maar aan het eind van de dag was ze gereserveerd en de volgende dag eraf gehaald. Nog nooit eerder zó gebaald van een pony die niet meer te koop stond.. toen ik woensdag voor mijn lol weer door marktplaats scrolde, stond ze daar weer!
cobiie schreef:Wat is de reden dat je een Shetlander wilt? Het feit dat ze goedkoper zijn dan menig D/E pony?
Ga je het niet jammer vinden dat je er niet op kan rijden? Aangezien je jezelf als bijrijder aanbiedt op bokt markt.
. xYaartje schreef:Ga je de verzorging volledig zelf doen of komt ze op een pensionstal te staan waar anderen het voor je doen? Als ze op een plek komt te staan waar de verzorging (binnen/buiten zetten etc) voor je word gedaan dan zou dat voor je vader misschien al makkelijker worden om overstag te gaan. En dan kun je toch af en toe een weekendje weg. Zie net dat CharmingS ook al hetzelfde zegt.
(heb er ook nog een bijrijdpaard bij, maar zou het niet erg vinden als ik niet meer kan rijden).
(als dat zo is natuurlijk).
Frummels schreef:Ik heb ook een kleintje gekocht omdat ik rijden niet zo belangrijk vind.(heb er ook nog een bijrijdpaard bij, maar zou het niet erg vinden als ik niet meer kan rijden).
Om je vader te overtuigen is het wel belangrijk om te weten waar hij over struikelt. Is het financieel? Of de tijd die je erin moet steken?
In het financiele geval zou ik een overzichtje maken met de maandelijkse kosten en wat je daarnaast nog kunt sparen per maand voor dierenartskosten etc. dan kun je laten zien aan je vader dat je het kunt betalen.(als dat zo is natuurlijk).
Als het om de tijd gaat, kun je aangeven dat je het nu met een verzorgpony ook prima redt en misschien zelfs een schema maken waarin je aangeeft tot hoe laat je elke dag op school zit, hoe lang je met de pony bezig bent en hoeveel tijd er dan nog overblijft voor je huiswerk en vriendinnen. Eventueel kun je een verzorgster zoeken voor je pony zodat je vader misschien iets meer gerust is over de tijd die je aan school spendeert?
Demonside schreef:cobiie schreef:Wat is de reden dat je een Shetlander wilt? Het feit dat ze goedkoper zijn dan menig D/E pony?
Ga je het niet jammer vinden dat je er niet op kan rijden? Aangezien je jezelf als bijrijder aanbiedt op bokt markt.
Rijden is niet het belangrijkste
Is toch niets mis mee? Ik vind rijden leuk maar 1 of 2 keer per week, niet vaker. Bijrijdpaard heb ik overigens al 7 jaar.