Shetlander kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merelxsuri

Shetlander kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 12:41

Oké, ten eerste beloof ik dat dit echt mijn állerlaatste topic is met zo'n vraag haha, maar ik vind het fijn om buitenstaanders hun mening te horen sn andere inzichten te krijgen!

Goed, het is nu 2,5 week geleden toen ik mijn misschien droomshetlander had gevonden. Ik had weer even ene hele lijst gemaakt met kosten, met tijd en wat voor ervaringen ik nodig had, maar aan het eind van de dag was ze gereserveerd en de volgende dag eraf gehaald. Nog nooit eerder zó gebaald van een pony die niet meer te koop stond.. toen ik woensdag voor mijn lol weer door marktplaats scrolde, stond ze daar weer! Direct een vlaag van blijdschap ofzo kwam door mij heen. Ik praat met mijn moeder, ook zij helemaal in love (wat mij verbaasde) en ze zei 'mij krijg je echt nog wel zo gek, maar papa gaat dit absoluut niet doen'. Dit weet ik, maar toch gaan we het proberen.

Ik heb uitgerekend wat ik binnenkrijg van mijn baantje en zo bepaald dat ik naast de aanschaf van spullen nog wel wat extra's mee kan betalen. En natuurlijk naar mate ik meer ga verdienen ga ik meer mee betalen. Ook mijn vader vind haar absoluut een schatje, maar wil gene pony omdat hij gewoon afentoe een weekeindje weg wilt..

weten jullie iets waardoor ik hem kan overtuigen dat dat goed komt?

Liefs Merel

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:51

merelxsuri schreef:
maar aan het eind van de dag was ze gereserveerd en de volgende dag eraf gehaald. Nog nooit eerder zó gebaald van een pony die niet meer te koop stond.. toen ik woensdag voor mijn lol weer door marktplaats scrolde, stond ze daar weer!

Jezelf misschien even afvragen waarom dat die mensen de pony hebben laten staan?

Hoe wil je de pony gaan huisvesten? Als hij aan huis komt kan ik je vader wel begrijpen..
Maar als je hem ergens anders neer zet waar hij binnen/buiten gezet word en word gevoerd dan moet je echt wel een weekendje weg kunnen..

Daarnaast zijn er misschien nog wel familieleden of kennissen die de pony wel zoude willen voeren..

cobiie

Re: Shetlander kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:55

Wat is de reden dat je een Shetlander wilt? Het feit dat ze goedkoper zijn dan menig D/E pony?
Ga je het niet jammer vinden dat je er niet op kan rijden? Aangezien je jezelf als bijrijder aanbiedt op bokt markt.

merelxsuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 15:08

cobiie schreef:
Wat is de reden dat je een Shetlander wilt? Het feit dat ze goedkoper zijn dan menig D/E pony?
Ga je het niet jammer vinden dat je er niet op kan rijden? Aangezien je jezelf als bijrijder aanbiedt op bokt markt.

Verzorger/ bijrijder, maar ondertussen heb ik een verzorgpony gevonden, om precies te zijn een shet.

De reden dat ik een shet wil, is omdat ik dit al jaren wil! Rijden is leuk, maar niet bepaald mijn favo bezigheid. Ik voel mij veel fijner naast pony's, en ik mag nog blijven rijden 1x per week, waar ik nu ook rijd. Dus ik denk dat dat wel goed zit, maar tuurlijk heb ik daarover nagedacht! Dankjewel

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:28

Ik heb ook 2 verzorg Shetjes en ik rij ook een fjord erbij. Shetjes zijn super leuk en heb er echt heel veel plezier mee! Dus het is niet voor iedereen weg gelegd om elke dag te rijden ;)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:43

Ook ik heb een eigen Shetlander. En ook nog verzorg Shetlanders (staan op dezelfde plek). Dankzij deze pony’s mijn grote liefde in hun en het grondwerk gevonden en wil niks anders meer! Sinds vorig jaar mei zelfs volledig gestopt met rijden omdat rijden gewoon mijn ding niet meer is (en lichte angst). En ben nu volledig bezig met de Shetjes. Heerlijk!

Ga je de verzorging volledig zelf doen of komt ze op een pensionstal te staan waar anderen het voor je doen? Als ze op een plek komt te staan waar de verzorging (binnen/buiten zetten etc) voor je word gedaan dan zou dat voor je vader misschien al makkelijker worden om overstag te gaan. En dan kun je toch af en toe een weekendje weg. Zie net dat CharmingS ook al hetzelfde zegt :) .

merelxsuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 08:55

xYaartje schreef:
Ga je de verzorging volledig zelf doen of komt ze op een pensionstal te staan waar anderen het voor je doen? Als ze op een plek komt te staan waar de verzorging (binnen/buiten zetten etc) voor je word gedaan dan zou dat voor je vader misschien al makkelijker worden om overstag te gaan. En dan kun je toch af en toe een weekendje weg. Zie net dat CharmingS ook al hetzelfde zegt :) .

Hij/zij komt op een soort pension, heel klein, totaal maar 5 stallen waarvan nu 2 bezet worden met een shet en een paard. Op die stal is er een voer lijst, dus er word gewoon gevoerd, en de staleigenaren zetten de paarden sowieso elke ochtend in de bak en als het land weer iets beter is elke dag op de weide (weet nog niet precies hoe lang). Daarnaast staat een goede vriendin er met haar (en nu ook mijne tijdelijk) verzorgshet en die vertrouw ik ook wel bij mijn pony. Anders heb ik altijd nog andere contacten in de paardenwereld haha. Dus ik dat opzicht snap ik hem niet helemaal, aangezien ik hetzelfde tegen hem heb gezegd..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:13

Ik heb ook een kleintje gekocht omdat ik rijden niet zo belangrijk vind. :) (heb er ook nog een bijrijdpaard bij, maar zou het niet erg vinden als ik niet meer kan rijden).

Om je vader te overtuigen is het wel belangrijk om te weten waar hij over struikelt. Is het financieel? Of de tijd die je erin moet steken?
In het financiele geval zou ik een overzichtje maken met de maandelijkse kosten en wat je daarnaast nog kunt sparen per maand voor dierenartskosten etc. dan kun je laten zien aan je vader dat je het kunt betalen. :) (als dat zo is natuurlijk).

Als het om de tijd gaat, kun je aangeven dat je het nu met een verzorgpony ook prima redt en misschien zelfs een schema maken waarin je aangeeft tot hoe laat je elke dag op school zit, hoe lang je met de pony bezig bent en hoeveel tijd er dan nog overblijft voor je huiswerk en vriendinnen. Eventueel kun je een verzorgster zoeken voor je pony zodat je vader misschien iets meer gerust is over de tijd die je aan school spendeert? :)

merelxsuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 09:49

Frummels schreef:
Ik heb ook een kleintje gekocht omdat ik rijden niet zo belangrijk vind. :) (heb er ook nog een bijrijdpaard bij, maar zou het niet erg vinden als ik niet meer kan rijden).

Om je vader te overtuigen is het wel belangrijk om te weten waar hij over struikelt. Is het financieel? Of de tijd die je erin moet steken?
In het financiele geval zou ik een overzichtje maken met de maandelijkse kosten en wat je daarnaast nog kunt sparen per maand voor dierenartskosten etc. dan kun je laten zien aan je vader dat je het kunt betalen. :) (als dat zo is natuurlijk).

Als het om de tijd gaat, kun je aangeven dat je het nu met een verzorgpony ook prima redt en misschien zelfs een schema maken waarin je aangeeft tot hoe laat je elke dag op school zit, hoe lang je met de pony bezig bent en hoeveel tijd er dan nog overblijft voor je huiswerk en vriendinnen. Eventueel kun je een verzorgster zoeken voor je pony zodat je vader misschien iets meer gerust is over de tijd die je aan school spendeert? :)

Deels financieel, maar dat heb ik al een paar keer laten zien, en dat schat ik alles enorm ruim, zodat het altijd kan meevallen. (Ook maandelijks €50 voor de pot voor als de dierenarts eens een leuke rekening op de mat gooit) ook uitgerekend wat ik verdien, en wat ik dus uit kan geven en zo bepaald wat ik mee kan betalen. Ook dit aan hem laten zien maar hij is naar excusen aan het zoeken om geen pony te hoeven heb ik het idee.. Qua tijd ook scema's gemaakt en ik heb echt tijd over. Dat weet hij ook. En hij weet ook dat ik het gelukkigst was met mijn verzorgshetten van 'vroeger' en die alles te leren enzo.. ik heb het idee dat ik hem aaridg ver heb, maar hij niet wilt toegeven. Thanx!

merelxsuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 13:46

Hooi ff update:

Ik ga meteen vriendin de komende 2 weken een video opnemen met wat je allemaal met de shet kan, thuis bespreek ik de kosten ook op video en vertel(len) ik/we over dat zij het in de vakantie/weekeind weg wel kan overnemen, en anders andere vriendin wel, over hoe het gaat op stal (met voeren en losgooien) en de tijd die ik bezit. Dankjullie wel alvast, ik zal updates blijven geven over de vordering. Als jullie nog vragen of tips hebben kan je ze hier neerzetten of pbtje sturen xx

isa06x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:12

cobiie schreef:

Rijden is niet het belangrijkste ;)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:28

Demonside schreef:
cobiie schreef:

Rijden is niet het belangrijkste ;)

Als iemand zelf een adv heeft waarin ze een bijrijdpaard zoekt, dan is het zeker iets waar die persoon veel plezier aan beleeft waarschijnlijk. ;)
Dan is het eens goed te evalueren of je niet in de nabije toekomst gaat “balen” dat je niet voor een grotere pony/paard gekozen hebt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:30

Ik heb ook een eigen mini en nog een bijrijdpaard hoor. :) Is toch niets mis mee? Ik vind rijden leuk maar 1 of 2 keer per week, niet vaker. Bijrijdpaard heb ik overigens al 7 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:33

als je een weekendje weg wilt is er naar mijn idee geen probleem als je aan de pensionhouder zegt dat je er dat weekend niet bent en vraagt of hij wat extra op wilt letten.

merelxsuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 12:13

De voornaamste reden dat er verzorger/bijrijder staat in de advetentie is dst mijn moeder dat wilde. Ik vind shetten/kleine pony's even leuk tot leuker, maar mijn moeder vond rijden toen nog heel belangrijk! Vandaar, thanx

Emmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:29

Misschien kun je (als je dan een weekeindje weggaat) iemand zoeken die dan voor je pony wil zorgen? Dat doen wij namelijk ook. Meestal zijn het mijn opa en oma die mijn paarden willen verzorgen maar het kan altijd iemand anders zijn. :o