Hoe vinnig paard berijden?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

GoldenWings

Hoe vinnig paard berijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 21:33

Hier ben ik weer :P

Het paard waar ik iets over ga vragen heet Dita. Er rijdt niet vaak iemand op dus is ze altijd heel vinnig:

Bokken

Wegschieten in galop

Steigeren

En bijten in de billen van andere paarden.

Ik moest op dit paard want -zoals ik in één van mijn vorige topics al zei- ben ik te groot voor pony's. Het gaat ook een drukke les worden als je hoort welke paarden/pony's er al allemaal bezet zijn. Ik zou dus graag advies hebben van al meer gevorderde ruiters over hoe je de bovenstaande dingen kunt voorkomen of aanpakken.

Alvast bedankt!

Niemand is perfect. Ik ben niemand. Ik ben dus perfect! ;)

amiraanouk

Re: Hoe vinnig paard berijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:42

Is het een manege paard?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:44

Volgens mij open je nu allemaal topic over 1 en hetzelfde paard qua zelfde p;robleem?

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 21:52

Het is niet één en hetzelfde paard. Het gevoelige paard was Waika, het paard van het penny topic was Iowa en dit paard is Dita en ja het is een manegepaard.

Niemand is perfect. Ik ben niemand. Ik ben dus perfect! ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:53

hebben al die manege paarden daar problemen? Zou ik toch gaan twijfelen aan de kwaliteit van de manege....

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:00

Vraag eens wat extra uitleg aan de instructeur of eigenaar... die kennen het paard beter en weten ook wat jou niveau is. Daarnaast weten die ook wat er mogelijk is in de situatie. Dita heeft lastig werk... manegepaard zijn is niet makkelijk en niet ieder paard is daar geschikt voor..

Voor jezelf als je beter wil leren rijden... ga informatieve boeken, lezen ga kijken bij andere lessen, ga vragen stellen etc.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Barbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:42

Als je je zorgen maakt over dit paard, kun je ook vragen of je een ander paard mag rijden.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een manege een jong kind op een steigerend, bokkend paard zet.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:45

Flying high in de sky!!

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten