Iedereen kent ze wel, de beruchte pennymeisjes! Maar mijn vraag is: hebben jullie ooit eens met deze ettertjes te maken gehad?
Ik wel:
Ik reed vroeger op een verzorgpaard. Ze was donkerbruin en had mooie zwarte manen. Toen ik met mijn nieuwe spulletjes haar wou verwennen trof ik twee meiden in mijn stal aan. Tot mijn grootste schrik hadden ze een schaar vast. Ik zei: "Wat denken jullie wel dat jullie doen?" waarop zij zeiden: "De klitten uit haar manen aan het knippen!" Na een geruzie stapten ze uit mijn stal. Toen ik op mijn verzorgpaard reed, was ze erg gestrest. Wat wil je dan ook nadat er twee onbekende meiden in je stal je manen wouden afknippen! Mijn verzorgpaard rijd ik in de winter met martingal, omdat ze erg pittig staat en snel bokt en wegschiet in dat seizoen. Tot mijn grootste schrik keken die twee naar mij en een paar andere mensen die in de bak reden. Na het rijden hoorde ik ze zeggen: "Mevrouw, waarom mishandeld u dat paard met dat stokje (zweep) en die bittrekker (martingal)?"
toen ik antwoord wou geven begonnen ze het hoofdstel uit te doen zonder mijn toestemming. "Wat denken jullie wel? Blijf met jullie vingers van mijn paard af!" riep ik toen. Dat had duidelijke indruk gemaakt want ze waren direct gaan lopen.
ik geloof dat er een soortgelijk topic loopt ergens, maar ik kan m even niet vinden. 
) versie.
. Toen ik zag hoe ze de piste binnekwamen viel ik bijna af mn stoel! Mijn verzorgpaard was in een hoopje glitterende vlechtjes veranderd. Mijn vriendin vond het zelf erg mooi. Ik schaamde me dood toen een groepje volwassenen me kwamen vragen of die "circuspony" van mij was.