Penny!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GoldenWings

Penny!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 17:32

Hoi iedereen,

Iedereen kent ze wel, de beruchte pennymeisjes! Maar mijn vraag is: hebben jullie ooit eens met deze ettertjes te maken gehad?

Ik wel:
Ik reed vroeger op een verzorgpaard. Ze was donkerbruin en had mooie zwarte manen. Toen ik met mijn nieuwe spulletjes haar wou verwennen trof ik twee meiden in mijn stal aan. Tot mijn grootste schrik hadden ze een schaar vast. Ik zei: "Wat denken jullie wel dat jullie doen?" waarop zij zeiden: "De klitten uit haar manen aan het knippen!" Na een geruzie stapten ze uit mijn stal. Toen ik op mijn verzorgpaard reed, was ze erg gestrest. Wat wil je dan ook nadat er twee onbekende meiden in je stal je manen wouden afknippen! Mijn verzorgpaard rijd ik in de winter met martingal, omdat ze erg pittig staat en snel bokt en wegschiet in dat seizoen. Tot mijn grootste schrik keken die twee naar mij en een paar andere mensen die in de bak reden. Na het rijden hoorde ik ze zeggen: "Mevrouw, waarom mishandeld u dat paard met dat stokje (zweep) en die bittrekker (martingal)?"
toen ik antwoord wou geven begonnen ze het hoofdstel uit te doen zonder mijn toestemming. "Wat denken jullie wel? Blijf met jullie vingers van mijn paard af!" riep ik toen. Dat had duidelijke indruk gemaakt want ze waren direct gaan lopen. *\o/*

Supervixen

Re: Penny!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:35

Nieuw hier en tijd teveel?

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:37

Uhhh...? Je doel?

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 17:37

umm, waarom zeg je dat? Ik vind het hier gewoon leuk.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:39

Nou zeg, geen reden om zo chagrijnig te reageren. Ze maakt gewoon een topic aan met verhalen over pennymeisjes, zo heb ik er wel meer gezien.

@ts. Welkom op bokt :) ik geloof dat er een soortgelijk topic loopt ergens, maar ik kan m even niet vinden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:41

MorxIowa schreef:
umm, waarom zeg je dat? Ik vind het hier gewoon leuk.

Je komt zelf erg penny achtig over, en aangezien sommigen nu vakantie hebben. :P
Edit; wel fijn dat je -vergeleken met andere kinderen- normale leestekens gebruikt!

Maar wat deed jij dan voor geks met die martingaal dat ze het mishandeling vonden?

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 17:41

bedankt Ierpier :)

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:43

Welkom op bokt ts!
Zelf ook eens gehad, mensen stonden ineens bij mijn pony in de wei hem te poetsen, met hele vieze borstels en ze gingen met hem wandelen in de wei (ze konden er niet uit). Het hek was op slot dus daar zijn ze gewoon onderdoor gekomen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:44

M_ontana schreef:
Welkom op bokt ts!
Zelf ook eens gehad, mensen stonden ineens bij mijn pony in de wei hem te poetsen, met hele vieze borstels en ze gingen met hem wandelen in de wei (ze konden er niet uit). Het hek was op slot dus daar zijn ze gewoon onderdoor gekomen.

Nou, gelukkig maar dat ze niet met pony en al het erf af konden...

Ik mag niets zeggen, ik ben nog steeds een penny, maar dan op de beleefde manier. :P

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 17:45

Dat is het net, ik deed niks met die martingaal! Ik zette hem niet te strak ofzo. Net zo strak dat ze haar hoofd niet hoog (hoger dan mijn nek) op kon gooien. En bekijk mij alsjeblieft niet als een penny, want dat is het laatste dat ik wil :(

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:47

MorxIowa schreef:
Dat is het net, ik deed niks met die martingaal! Ik zette hem niet te strak ofzo. Net zo strak dat ze haar hoofd niet hoog (hoger dan mijn nek) op kon gooien. En bekijk mij alsjeblieft niet als een penny, want dat is het laatste dat ik wil :(

Penny is niet per definitie slecht, je bent (in mijn ogen) ook een penny als je gewoon kan fantaseren of dromen van dingen die je (nog) niet kan halen.
Je hebt de zwarte Arabische hengsten versie, en de zachtaardige bruine merrie (? :') ) versie.

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 17:49

:o :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:51

Je bent dus zeventien, neem ik aan uit jouw profiel?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:52

Ik ben 24 en stiekem ook een ‘penny’. Mijn paard heef Glamour Girl, ben dol op roze en bling. Ik praat tegen haar als een kindje.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:55

Veraaaaah schreef:
Ik ben 24 en stiekem ook een ‘penny’. Mijn paard heef Glamour Girl, ben dol op roze en bling. Ik praat tegen haar als een kindje.

Schuldig!
(Maar wel de ruinen versie; blauw en glitters -verzorgpaard is wel een merrie, maar mijn fantasieën gaan over ruinen hoor -)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:56

Supervixen schreef:
Nieuw hier en tijd teveel?

Joh, op jouw leeftijd hóef je niet bij de young rider talk mee te praten, hè. ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:01

lotthje schreef:
Uhhh...? Je doel?

&auteur boven jouw post:

Waarom zou je zoiets zeggen? Ik weet nog wel dat ik hier ging posten en ik ook zo jong was. Zei wat naieve dingen en kreeg er gemeen commentaar op van zogenaamd 'volwassen' mensen. Wat heeft het voor zin? Reageer dan lekker niet joh.

Ts, ik ben zelf ook stiekem nog een beetje penny.. Als 13 jarige kreeg ik te horen van de eigenaar van mijn verzorgpaard dat het paard nou ook weer geen 'kerstboom' hoefde te worden met al mijn vlechtjes en versieringen.. oeps.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:09

Ik vind zeventien wel oud hoor, maar dat zal komen omdat ik zelf ook zeventien jaar oud ben.
Maar inderdaad, dan nog; waarom zo iemand de grond in boren?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:20

Er waren een keer op een stal waar mijn paard en die van een vriendin stond 2 meiden van 12 die vroegen of ze onze paarden soms mochten poetsen . Dat mocht... waren makkelijke paarden en ouders waren er altijd bij...
Paar dagen later toen ik ging rijden waren ze blijkbaar geweest.
Paard had mooie vlechten en zat helemaal onder de glitters :')
Hij vond het zelf erg mooi volgens mij :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:25

c_alsemgeest schreef:
Er waren een keer op een stal waar mijn paard en die van een vriendin stond 2 meiden van 12 die vroegen of ze onze paarden soms mochten poetsen . Dat mocht... waren makkelijke paarden en ouders waren er altijd bij...
Paar dagen later toen ik ging rijden waren ze blijkbaar geweest.
Paard had mooie vlechten en zat helemaal onder de glitters :')
Hij vond het zelf erg mooi volgens mij :D

Kijk, dat is nou leuk <3

GoldenWings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 18:26

Great :D

Er was ook eens een keertje dat ik mijn verzorgpaard liet rijden door mijn beste vriendin. Ze wou het paard per se alleen opzadelen dus ging ik een drankje in de cafetaria drinken 8-). Toen ik zag hoe ze de piste binnekwamen viel ik bijna af mn stoel! Mijn verzorgpaard was in een hoopje glitterende vlechtjes veranderd. Mijn vriendin vond het zelf erg mooi. Ik schaamde me dood toen een groepje volwassenen me kwamen vragen of die "circuspony" van mij was. :\ :\ :\

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:27

Ik ben 64 en ben nog steeds een Penny. Vandaag kocht ik het blad penny omdat er een armbandje bijzat. toen ging ik het lezen en! er staat een verhaal in van een meisje wat haar pony na jaren terugvindt,en dat is letterlijk het verhaal wat ook hier op Bokt heeft gestaan. Bokt wordt dan ook genoemd.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:33

Ik heb ook een roze glitter halster gekocht voor mijn meisje van 35.Ik ben 50.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:37

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die is blijven hangen! Zolang je er plezier in hebt lekker je gang gaan!

Zou het wel vervelend vinden als een ‘penny’ mijn paard zou verzorgen en de manen of iets afknipt :') nu heb ik geen verzorgers maar als ik die wel zou hebben en mijn paard vol met glitters plakken zou ik er wel om kunnen lachen denk ik

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:39

Veraaaaah schreef:
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die is blijven hangen! Zolang je er plezier in hebt lekker je gang gaan!

Zou het wel vervelend vinden als een ‘penny’ mijn paard zou verzorgen en de manen of iets afknipt :') nu heb ik geen verzorgers maar als ik die wel zou hebben en mijn paard vol met glitters plakken zou ik er wel om kunnen lachen denk ik

Dat is (zoals TS al zei) de etter-penny manier. Je hebt ook de leuke manier, hehe.
Soms zie ik van dat glitterspul voor de hoeven op de vacht, en dan ben ik erg geneigd het te kopen hoor. Heb het nog nooit gebruikt, maar zie het altijd voorbij komen.