eigen webshop beginnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPareltje

eigen webshop beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 20:00

Hallo!

Ik wil graag voor mijn eigen een webshop gaan beginnen. Hierin wil ik dingen verkopen die ik maak zoals oornetjes enz. Weet er iemand toevallig een leuke naam ervoor? Ik ben heel benieuwd *D

Anomien

Re: eigen webshop beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:06

Een webshop is officieel een bedrijf wat zijn inkomen bij de belasting op moet geven en daarnaast ingeschreven moet staan bij de kamer van koophandel.

Waarom probeer je eerst niet wat ervaring op te doen via marktplaats of bokt? Kun je goed kijken of het wat voor je is..

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 16:21

Knert schreef:
Een webshop is officieel een bedrijf wat zijn inkomen bij de belasting op moet geven en daarnaast ingeschreven moet staan bij de kamer van koophandel.

Waarom probeer je eerst niet wat ervaring op te doen via marktplaats of bokt? Kun je goed kijken of het wat voor je is..

Ik heb al wat ervaring opgedaan via marktplaats. :) Maar dankje voor de tip! Ik ben eigenlijk gewoon nu een beetje opzoek naar een leuke naam voor in de toekomst.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:29

Mijn mening, je wilt je eigen webshop beginnen met dingen die je zelf maakt.. tuurlijk wat inspiratie kan geen kwaad maar ik zou wel zelf een naam verzinnen. Jij bent de gene die het heeft bedacht, opgezet, gemaakt dan past het er beter bij dat jij de naam ook hebt bedacht en niet via internet hebt gekregen van iemand anders. Maar goed dat is mijn mening, veel succes met je bedrijfje! :)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:36

MBM Horse Things (mbm staat dan voor made by me :D )

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 16:49

L0veMyHorse schreef:
Mijn mening, je wilt je eigen webshop beginnen met dingen die je zelf maakt.. tuurlijk wat inspiratie kan geen kwaad maar ik zou wel zelf een naam verzinnen. Jij bent de gene die het heeft bedacht, opgezet, gemaakt dan past het er beter bij dat jij de naam ook hebt bedacht en niet via internet hebt gekregen van iemand anders. Maar goed dat is mijn mening, veel succes met je bedrijfje! :)

Dat is heel zeker waar. Uiteindelijk bedenk ik ook zelf de naam, alleen een beetje inspiratie voor een naam is wel zo handig. Dan kan ik er uiteindelijk nog zelf mijn draai aan geven! Dankje voor de tip. :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:03

Verzin iets creatiefs, probeer er wat van je zelf in te stoppen, maar hou het ook praktisch zodat de klant weet in welke categorie je producten verkoopt.
Mijn webshop heet Dapasho paardensport artikelen. Paardensport artikelen staat er achter zodat het voor de klant duidelijk is in welke categorie ik producten verkoop, Dapasho staat voor Danielle's paarden shop.
Ik adviseer toch om de naam zelf te verzinnen, hoe lastig het ook is. Uiteindelijk heb je dan wel iets unieks dat van jou is.
Soms moet je er juist ook niet te veel over na denken, maar komt het vanzelf in eens in je op. Noteer het dan wel gelijk, anders ben je het zo weer vergeten :')

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 19:03

Dani199764 schreef:
Verzin iets creatiefs, probeer er wat van je zelf in te stoppen, maar hou het ook praktisch zodat de klant weet in welke categorie je producten verkoopt.
Mijn webshop heet Dapasho paardensport artikelen. Paardensport artikelen staat er achter zodat het voor de klant duidelijk is in welke categorie ik producten verkoop, Dapasho staat voor Danielle's paarden shop.
Ik adviseer toch om de naam zelf te verzinnen, hoe lastig het ook is. Uiteindelijk heb je dan wel iets unieks dat van jou is.
Soms moet je er juist ook niet te veel over na denken, maar komt het vanzelf in eens in je op. Noteer het dan wel gelijk, anders ben je het zo weer vergeten :')

Oh wat gaaf! Echt heel leuk dat je ook zelf een eigen webshop hebt gemaakt.
Ja het klopt het is inderdaad niet gemakkelijk om een naam te bedenken ;( Het begin is altijd even moeilijk vandaar dat ik opzoek ben naar wat suggesties :o derest komt dat wel vanuit mezelf.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 17:08

Nog steeds heb ik geen naam kunnen bedenken |( iemand nog suggeties ik zou het liefst willen beginnen met de letters Di maar kom niet veel verder. Weet jij een leuke naam laat het me weten

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:21

Wat is jouw voor & achternaam?
Naam van je paard, van je huisdier?
Hoe heten vergelijkbare webshops? (also, zou ik me vooral richten op Facebook dan een webshop in jouw geval. Kan ook beide)
Wat maakt jouw producten bijzonder, uniek?

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 17:24

Nirvana_ schreef:
Wat is jouw voor & achternaam?
Naam van je paard, van je huisdier?
Hoe heten vergelijkbare webshops? (also, zou ik me vooral richten op Facebook dan een webshop in jouw geval. Kan ook beide)
Wat maakt jouw producten bijzonder, uniek?

Ik heb helaas geen paard meer momenteel. Ik wil me eerst ook gaan richten op facebook. Nou mijn producten die ik wil gaan verkopen zijn o.a zelf gemaakte dekjes, gehaakte oornetjes enz. Mik en zena heb ik momenteel nog maar zijn geen paarden. Ik zoek een hele eenvoudige naam omdat dat natuurlijk ook het makkelijkste is om op te zoeken

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:49

En je naam? Kun je daar iets mee? Made by X, By X ,..
iets leuks met je naam, zeker omdat je alles zelf maakt, hoeft niet verkeerd te zijn.
Ik verwacht dat er ook wel meer mensen zijn die zelfgemaakte dekjes, gehaakte oornetjes etc verkopen. Hoe heten zij? En waarom zou iemand naar jou toe moeten gaan ipv een ander?

Een hele eenvoudige naam zou ik niet voor gaan. Juist iets unieks. Omdat er anders al vele anderen zijn die ongeveer hetzelfde heten. Omdat je graag een naam wilde beginnen met Di, is Dizena niet iets?

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 20:17

Nirvana_ schreef:
En je naam? Kun je daar iets mee? Made by X, By X ,..
iets leuks met je naam, zeker omdat je alles zelf maakt, hoeft niet verkeerd te zijn.
Ik verwacht dat er ook wel meer mensen zijn die zelfgemaakte dekjes, gehaakte oornetjes etc verkopen. Hoe heten zij? En waarom zou iemand naar jou toe moeten gaan ipv een ander?

Een hele eenvoudige naam zou ik niet voor gaan. Juist iets unieks. Omdat er anders al vele anderen zijn die ongeveer hetzelfde heten. Omdat je graag een naam wilde beginnen met Di, is Dizena niet iets?

Mijn naam is yvonne haha, maar dankjewel voor het meedenken, helaas nog steeds geen leuke naam kunnne bedenken / vinden. :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:21

Yvnnes oornetjes. YON of yvonnes paardenspullen YPS

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 20:37

karuna schreef:
Yvnnes oornetjes. YON of yvonnes paardenspullen YPS

Dankjewel voor het meedenken :o Ik ben eigenlijk van plan om meerdere spullen te maken oa. oornetjes, dekjes enz. Ik zoek een wat originele naam iets met market misschien of iets totaal anders. Liefst niet met paardenspullen erin klinkt zo standaard haha.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 21:46

Suggesties, of mensen die mee willen helpen denken zijn welkom! Een klein begin ben ik ook al heel veel mee geholpen.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 17:11

iemand nog tips / suggeties.. :) Mogen ook losse woorden zijn zodat ik er zelf iets bij kan bedenken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:29

Didi's paarden spullen

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:49

Heel simple houden. Mensen gaan niet bij jou kopen omdat ze de naam leuk vinden. Wel moet die gemakkelijk te onthouden zijn.

Didi's paarden spullen zou een goede optie kunnen zijn

Of Didi's ruitershop is nog beter.

Een naam zoals Dapasho is wel leuk, maar persoonlijk zou ik het niet kunnen onthouden.

Een van de beste ruitershop namen vind ik Horze. Simple, kort, en je weet over wat het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:41

Wat leuk TS! Een simpele naam is inderdaad het handigst, zoals FatCat (wat voelt het raar om die gebruikersnaam te typen :') ) aangeeft.
Ga je alleen oornetjes verkopen? Of ook meerdere dingen? Misschien idd iets als horse maar dan in het duits, spaans of frans? met een kleine aanpassing bv.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 16:38

Anoniem schreef:
Wat leuk TS! Een simpele naam is inderdaad het handigst, zoals FatCat (wat voelt het raar om die gebruikersnaam te typen :') ) aangeeft.
Ga je alleen oornetjes verkopen? Of ook meerdere dingen? Misschien idd iets als horse maar dan in het duits, spaans of frans? met een kleine aanpassing bv.

Voorlopig wil ik het houden op oornetjes in de toekomst wil ik er ook dekjes bij gaan maken. Maar eerst even kijken of de oornetjes ook verkocht worden en of mensen het ook de moeite vinden om het te komen. :)

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 17:21

Ik heb een aantal namen kunnen bedenken, willen jullie even meekijken en eventueel mee een keuze maken die jullie het beste vinden passen? Divorsemarket, Horseproducts, cabelloproductos, Dihorseproducts, Divoramarket

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:38

Ik vind ze eigenlijk allemaal te lang. Misschien houden op Dihorse?
Hoewel het me iets teveel klinkt als divorce, Engels voor scheiding :P

Dihorsa?
Laatst bijgewerkt door Nirvana_ op 15-03-18 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 17:47

Nirvana_ schreef:
Ik vind ze eigenlijk allemaal te lang. Misschien houden op Dihorse?
Hoewel het me iets teveel klinkt als divorce, Engels voor scheiding :P

Ik heb nog wel een aantal korte namen eventueel. Divorse, Divorza, Divora, Dizavo, Dipazo. Maar vind het dan niet echt meteen een pagina voor paardenspullen als ik deze namen hoor |(

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:49

Naam is maar een naam he. Logo en het begin van je pagina moet het ook doen :)