Ik wil graag voor mijn eigen een webshop gaan beginnen. Hierin wil ik dingen verkopen die ik maak zoals oornetjes enz. Weet er iemand toevallig een leuke naam ervoor? Ik ben heel benieuwd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Knert schreef:Een webshop is officieel een bedrijf wat zijn inkomen bij de belasting op moet geven en daarnaast ingeschreven moet staan bij de kamer van koophandel.
Waarom probeer je eerst niet wat ervaring op te doen via marktplaats of bokt? Kun je goed kijken of het wat voor je is..
Maar dankje voor de tip! Ik ben eigenlijk gewoon nu een beetje opzoek naar een leuke naam voor in de toekomst.
L0veMyHorse schreef:Mijn mening, je wilt je eigen webshop beginnen met dingen die je zelf maakt.. tuurlijk wat inspiratie kan geen kwaad maar ik zou wel zelf een naam verzinnen. Jij bent de gene die het heeft bedacht, opgezet, gemaakt dan past het er beter bij dat jij de naam ook hebt bedacht en niet via internet hebt gekregen van iemand anders. Maar goed dat is mijn mening, veel succes met je bedrijfje!
Dani199764 schreef:Verzin iets creatiefs, probeer er wat van je zelf in te stoppen, maar hou het ook praktisch zodat de klant weet in welke categorie je producten verkoopt.
Mijn webshop heet Dapasho paardensport artikelen. Paardensport artikelen staat er achter zodat het voor de klant duidelijk is in welke categorie ik producten verkoop, Dapasho staat voor Danielle's paarden shop.
Ik adviseer toch om de naam zelf te verzinnen, hoe lastig het ook is. Uiteindelijk heb je dan wel iets unieks dat van jou is.
Soms moet je er juist ook niet te veel over na denken, maar komt het vanzelf in eens in je op. Noteer het dan wel gelijk, anders ben je het zo weer vergeten
Het begin is altijd even moeilijk vandaar dat ik opzoek ben naar wat suggesties
derest komt dat wel vanuit mezelf. Nirvana_ schreef:Wat is jouw voor & achternaam?
Naam van je paard, van je huisdier?
Hoe heten vergelijkbare webshops? (also, zou ik me vooral richten op Facebook dan een webshop in jouw geval. Kan ook beide)
Wat maakt jouw producten bijzonder, uniek?
Nirvana_ schreef:En je naam? Kun je daar iets mee? Made by X, By X ,..
iets leuks met je naam, zeker omdat je alles zelf maakt, hoeft niet verkeerd te zijn.
Ik verwacht dat er ook wel meer mensen zijn die zelfgemaakte dekjes, gehaakte oornetjes etc verkopen. Hoe heten zij? En waarom zou iemand naar jou toe moeten gaan ipv een ander?
Een hele eenvoudige naam zou ik niet voor gaan. Juist iets unieks. Omdat er anders al vele anderen zijn die ongeveer hetzelfde heten. Omdat je graag een naam wilde beginnen met Di, is Dizena niet iets?
karuna schreef:Yvnnes oornetjes. YON of yvonnes paardenspullen YPS
Ik ben eigenlijk van plan om meerdere spullen te maken oa. oornetjes, dekjes enz. Ik zoek een wat originele naam iets met market misschien of iets totaal anders. Liefst niet met paardenspullen erin klinkt zo standaard haha.
) aangeeft.Anoniem schreef:Wat leuk TS! Een simpele naam is inderdaad het handigst, zoals FatCat (wat voelt het raar om die gebruikersnaam te typen) aangeeft.
Ga je alleen oornetjes verkopen? Of ook meerdere dingen? Misschien idd iets als horse maar dan in het duits, spaans of frans? met een kleine aanpassing bv.
Nirvana_ schreef:Ik vind ze eigenlijk allemaal te lang. Misschien houden op Dihorse?
Hoewel het me iets teveel klinkt als divorce, Engels voor scheiding