Stalling?

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 12:46

Hoi, ik wil graag een eigen shet! Ik ben nog op zoek naar een stalling, maar ik vroeg mij af: Waar staan jullie paarden/pony’s en hoeveel moet je betalen per maand? Alle stallingen zijn welkom! :)

Westhof

Berichten: 3104
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:52

Op de stal waar ik met mijn Haflinger sta betaal ik 190,- voor volpension met buitenbak.

Maar op onze stal worden in principe geen Shetlanders aangenomen, daar moet je ook rekening mee houden. Niet elke stal zit daarop te wachten.

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 12:53

Westhof schreef:
Op de stal waar ik met mijn Haflinger sta betaal ik 190,- voor volpension met buitenbak.

Maar op onze stal worden in principe geen Shetlanders aangenomen, daar moet je ook rekening mee houden. Niet elke stal zit daarop te wachten.


Dankje! :)

LoveBodin

Berichten: 4398
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:27

er is op bokt een topic met hoeveel je paard kost. Daar kan je ook even kijken :).
De stallingskosten zijn over het algemeen afhankelijk van de locatie (randstad is duurder dan noord-groningen), de luxe (stallingen met een binnenbak zijn over het algemeen duurder dan met enkel een buitenbak) en of je volpension, halfpension of volledig zelf wil doen.
Hoe oud ben je zelf? Moet je alles zelf betalen?
En welke regio woon je ongeveer?

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 13:31

LoveBodin schreef:
er is op bokt een topic met hoeveel je paard kost. Daar kan je ook even kijken :).
De stallingskosten zijn over het algemeen afhankelijk van de locatie (randstad is duurder dan noord-groningen), de luxe (stallingen met een binnenbak zijn over het algemeen duurder dan met enkel een buitenbak) en of je volpension, halfpension of volledig zelf wil doen.
Hoe oud ben je zelf? Moet je alles zelf betalen?
En welke regio woon je ongeveer?


Ik ben 12 jaar, woon in Drenthe, ik moet alles zelf betalen alleen bij ziektekosten enz. Betalen mijn ouders.

LoveBodin

Berichten: 4398
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:36

Drenthe is op zich geen dure regio over het algemeen.
Maar toch lijkt het me erg lastig om als je 12 bent al aan zoveel geld te komen. Naast stalgeld zal je toch ook de hoefsmid, entingen en dergelijke moeten betalen.
En als je 12 bent mag je nog niet werken helaas.
Is het geen idee om op zoek te gaan naar een leuke verzorgpony?

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 13:40

Verzorgpony’s heb ik, 5 nog wel! Alleen heb ik die nog niet heel lang en mag ik er alleen nog op zaterdag komen..... Ik ben ook niet van plan om nu een pony te kopen hoor, eerst nog sparen en als ik 13 ben een baantje zoeken. Ik wil alleen de kosten al een beetje weten.

Eline_S_S

Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:43

Waar in Drenthe woon je? Hier in Eelde betaal je 45 euro per maand voor een shet :)

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 13:44

Rond Valthe

Eline_S_S

Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:46

Dat is een beetje ver ja :Y)

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 13:47

:) :o

Frummels

Berichten: 7036
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:06

Ik betaal hier in Den Haag/Wassenaar op een kleine pensionstalling met minimale faciliteiten (1 buitenrijbaan, kantine en koud water spuitplaats) 250 euro voor een shet/mini appaloosa.

Maar in Drenthe zal het wellicht een stuk goedkoper zijn. :)

Eline_S_S

Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:07

Wat een verschil! Hier zijn vergelijkbare faciliteiten (buitenbak, longeercirkel, kantine, volpension, overdag 10u buiten ‘s nachts binnen) voor 45 euro per maand :wow:

Frummels

Berichten: 7036
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:29

Eline_S_S schreef:
Wat een verschil! Hier zijn vergelijkbare faciliteiten (buitenbak, longeercirkel, kantine, volpension, overdag 10u buiten ‘s nachts binnen) voor 45 euro per maand :wow:


Wij hebben geen longeercirkel en geen paddocks :') Paarden staan overdag kort in de buitenbak met lijntjes ertussen per 2. Als je langer wilt, moet je dat zelf regelen.
Is wel een wei aanwezig voor de zomer, maar thats is.

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 13:02

Niemand meer?

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:53

Ik betaal 275 voor volpension op een stalling waar ze buiten staan van 's ochtends vroeg totdat het donker wordt. Goede buitenbak die vrijwel altijd te gebruiken is, net als de longeercirkel. In de zomer gaan de paarden 's middags op de wei. De Drunense Duinen is ong 20 minuten rijden onder de man. Inclusief onbeperkt ruwvoer, 2x een hoeveelheid brok die je zelf kiest, enting en mestonderzoek 1x per jaar.

Goedkoop is het niet maar ik weet dat paardlief hier goed staat en dat ik me er geen zorgen over hoef te maken. Dit is in Noord-Brabant

Frummels

Berichten: 7036
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:04

Het is eigenlijk wel bizar hoe die prijzen verschillen per regio zeg :=

NienkeV1994: wat jij noemt is hier echt niet te krijgen voor dat geld. Daar moet je dan minimaal 100-200 euro bij denken. Ik betaal vrijwel hetzelfde als jij voor mijn mini appaloosa op een stal met 1 buitenrijbaan en een kleine kantine/zadelkamer. :') Grote paarden kost hier op stal 120 meer. (395) We hebben geen paddocks, alleen weitjes voor de zomer. Winter komen de paarden een paar uurtjes in de bak.

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:06

Ik betaal 255 per maand op een stalling met echt alle faciliteiten die je bedenken kan, 4 overdekte rijbanen, springtuin, bos om de hoek etc. Regio Amsterdam. Wel zelf mesten. Je moet nog ongeveer 50 euro rekenen voor doordeweeks buiten zetten en ze staan in de winter wel veel op stal. Voor weidegang betaal je extra. In Drenthe denk ik dat je met 150 euro of minder wel iets moet kunnen vinden?
Laatst bijgewerkt door silversomali op 13-02-18 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:06

Ja bizar inderdaad, voor deze regio is het best duur. Ze stond hiervoor op een stal die even duur was maar wel met binnenbak (was wel halfpension).

Wij hebben trouwens ook een zadelkast, en daarbij mag je zelf nog een kast neer zetten zo groot als je wil, dat had ik nog niet genoemd

Frummels

Berichten: 7036
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:11

NienkeV1994 schreef:
Ja bizar inderdaad, voor deze regio is het best duur. Ze stond hiervoor op een stal die even duur was maar wel met binnenbak (was wel halfpension).

Wij hebben trouwens ook een zadelkast, en daarbij mag je zelf nog een kast neer zetten zo groot als je wil, dat had ik nog niet genoemd


Dat klinkt super zeg!

Vorige stal hier was ook heerlijk, 2 grote kasten voor je spullen, binnenbak, 2 buitenbakken, longeercirkel, paddocks, weides, stapmolen etc. Stal met uitloop voor je paard. Alleen zat je dan met buitenzetservice rond de 470 euro per maand. Dit is een stomme regio :')

Change3x

Berichten: 6783
Geregistreerd: 06-12-11

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:13

Bij ons betaal je €50 per maand voor een Shetlander. Ze staan 24/7 buiten met schuilstal.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:15

Dat is inderdaad flink aan te prijs :oo op een manege hier in de buurt heb je soortgelijke voorzieningen (alleen geen stapmolen, wel 3 binnenbakken) en daar betaal je 375 excl buitenzetservice. Alleen zou ik m'n paard dan weer nooit op een manege willen hebben ivm de drukte :')

Frummels

Berichten: 7036
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:20

Change3x schreef:
Bij ons betaal je €50 per maand voor een Shetlander. Ze staan 24/7 buiten met schuilstal.

-O- Ik kom daar naartoe, haha.

Nienke: Manege zou ik ook echt absoluut never nooit willen..

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:50

Hou je niet van paardrijden dan?

Ik zie op veel stallen dat de kosten per box niet verschillen wanneer je een d pony of een shetlander erin zet.
Hoefsmid rekent ook meestal hetzelfde.

Alleen de plekjes op de weide met schuilstal zijn voor Shetlanders voordeliger, mits je die in de omgeving kan vinden. En is dat wel zo leuk? Ik vind dat zelf erg tegen vallen.
Wel de wei op, maar om te poetsen enzo is op stal en werken in de rijbak wel een heel stuk prettiger en leuker. Ook met het gezelschap op stal, waar toch meestal meer paarden mensen zijn is fijner.

Frummels

Berichten: 7036
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:03

'Hou je niet van paardrijden' begrijp ik niet?

Bij onze nieuwe stal zijn de paddocks met schuilstal gewoon op hetzelfde terrein als de rest van de stal. Dus dan heb je wel de gezelligheid en alle faciliteiten. :j Je moet alleen vaak op een wachtlijst van hier tot ginder, omdat zo een aanbod nogal schaars is.

Op een weitje zonder faciliteiten lijkt me niet zo gezellig. Tenzij je met een leuke groep staat natuurlijk.

Bij ons verschilt de prijs met een D-pony of shet wel. Maar dat komt omdat ook al je voer erbij zit en de shets vaak minder hooi eten en zonder krachtvoer, en de shet stallen kleiner zijn. Maar dan nog is het flink aan de prijs hier vind ik.

Mijn hoefsmid rekent een stuk minder voor mijn kleintje dan voor de grote gelukkig. Maar hij is dan ook 3 keer zo snel klaar met bekappen van de mini.