Verzorgpony met jeuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isa_LK

Verzorgpony met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 01:15

Haii!
Ik verzorg nu al bijna 2 jaar een superleuke Quarter merrie.
Ze is gek op aandacht en kroelen, en niet zo'n fan van dekens.
Toch moet ze die nu op, want ze heeft geen echt dikke wintervacht,
en ze moet het niet te koud krijgen. Nou had ze altijd wel wat jeuk op de plekken waar de deken het strakste zit, maar het is nu echt erg geworden. Ik ben verzorger,
ben de enige die d'r momenteel echt iets mee doet, en ben er minstens 4 keer per week.

Ik wil d'r graag helpen, want ze stopt tijdens het werk om te krabben.
En dan niet om eronder uit te komen, ze staat dan best een tijdje echt te krabben.
Geen bultjes, geen schilfers, geen kale plekken. Als ze van mij was zou ik misschien beginnen met een dierenarts te laten komen, maar die optie heb ik niet. De eigenaar voelt zich snel aangevallen als ik iets over haar gezondheid zeg, dus met hem kan ik het er ook niet goed over hebben.

Heeft er iemand tips hoe ik kan zorgen dat ze minder jeuk heeft? Ik las laatst ergens dat paarden jeuk kunnn krijgen door te veel suikers? Dat zou het misschien kunnen zijn? Alleen ik heb geen invloed op haar voer... Heb haar laatst gewassen, en dat heeft precies 2 dagen effect gehad, toen was t weer even erg als eerst...

..Help? :(:)
-Isa