Ruiterbewijs halen of niet?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Ruiterbewijs halen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:40

Indertijd werden mensen die Z of hoger reden vrijgesteld van het buitenrij gedeelte van het ruiterbewijs. Die paarden waren over het algemeen veel vervelender en rilleriger buiten dan de recreantenpaardjes die voor het examen opgingen. Ik heb die vrijstelling altijd raar gevonden. Weet niet of dat nu nog steeds zo is?

Tilmar

Berichten: 3317
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:03

cissy schreef:
Indertijd werden mensen die Z of hoger reden vrijgesteld van het buitenrij gedeelte van het ruiterbewijs. Die paarden waren over het algemeen veel vervelender en rilleriger buiten dan de recreantenpaardjes die voor het examen opgingen. Ik heb die vrijstelling altijd raar gevonden. Weet niet of dat nu nog steeds zo is?


Ja, dat klopt inderdaad! Vroeger stelde het weinig voor.
Nu moet iedereen alle onderdelen doen, geen vrijstelling.
Maar, als je Z rijdt heb je wel voldoende balans om het te halen. Behalve als een Z ruiter niet kan/durft te springen.

JHRox

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:58

Ik snap het ruiterbewijs niet echt..

Ik rijd alleen nog maar buitenritten, ook gewoon in het Nationaal Park in Drenthe, maar ik ben nog nooit gevraagd of ik in het bezit ben van een rijbewijs. Dus waarom zou ik er dan zoveel geld aan het uit gaan geven om zo'n bewijs te halen, als er niet gecontroleerd wordt.