[VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:06

haha ik kijk er ook naar uit :P zo trots als het iedereen hier gaat lukken!

juliusceasar

Berichten: 61
Geregistreerd: 22-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 00:28

Ik volg! Ik ben zelf ook 13 en al een tijdje aan het sparen voor een eigen paard ondanks dat ik weet dat hij er voor mn achttiende niet zal zijn(heb nogal problemen qua punten op school, cito zegt boven het gemiddelde van vwo maar mijn cijfers zijn voor een deel van de vakken vmbo) zelf kom ik ook regelmatig bij een dressuurstal bij mij in de buurt (lees driekwartier met de fiets) daar leer ik ook iedere x weer dingen. Maar helaas voor mijn spaarpot ben ik behoorlijk intensief begonnen met fotografie en dan wil je ook wel eens een grotere lens erbij want ik heb nu alleen een kitlens. En dat kost ook weer een paar honderd euro. Maar ik doe het tegenwoordig zo van dat ik een deel van het geld wat ik per maand verdien mag uitgeven voor als ik iets nodig heb en dan het overige deel gaat in twee potjes: eentje voor de paarden en eentje voor mn lens. Das misschien ook wat voor jou als je het nog niet doet, dat je gewoon een deel houdt voor als je bijv. een rijbroek of iets nodig hebt. Maar als je ouders dat voor je betalen heb je geluk!Ik ben benieuwd naar je volgende updates!!

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 01:51

Leuk hoor dat jullie zo fanatiek sparen. Ik heb zelf van mijn 14e tot 20e bij een snackbar gewerkt. Verdiende in het begin 2,80 per uur ofzo. Maar alles ging gelijk op de spaarreking, niks werd uitgegeven. Wel had ik altijd allemaal bijrijdpaarden want er moest geoefend worden voor minimaal de Z, maar liefst de grand prix. Uiteindelijk heb ik van het geld dat ik als tiener heb verdiend dus wel mooi mijn paard gekocht, plus een auto en een trailer. En met dat paard heb ik bijna de grand prix gehaald. Ik hoop dat jullie gemotiveerd doorsparen en dan ook jullie doelen behalen :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 12:04

Bedankt voor de leuke berichtjes

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:56

Heel veel succes! You can all do it! Ik spaar ook al mijn hele leven en heb weliswaar al een paard maar sparen voor reizen de wereld over is ook prachtig :)
Met sparen kom je zo ver .. :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 08:03

Bedankt, ik hoop dat ik mijn doel snel haal!

Anoniem

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:07

Ik volg ook! Zit met hetzelfde als jij haha

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 09:10

Leuk, ik ga er eigenlijk vanuit dat ik pas later het paard echt koop maar nu gewoon vast een flink bedrag aan de kant zet.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 17:29

Zo weer even een update! Ik verdien de laatste tijd best veel en zeker nu het weer weer beter wordt is het rondbrengen van de folders niet zo erg!

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:45

Yess ik heb nu ook een krantenwijk! Ik kon de mijne van een vriendin overnemen, en die woont een straat verderop :D
Ik kan de straten doen die zowat om mijn straat liggen en ik zal zo'n 21 euro per maand verdienen!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 20:38

Wat fijn!

Anoniem

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:38

Komt er nog den update?

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 16:33

Ik ga zo krantjes doen, zal daarna weer even update geven!

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:49

Heel veel succes!! Ik heb ook altijd gespaard voor mijn eigen paard, en toen ik 15 was mijn eigen paard gekocht waar ik elke dag nog van geniet en altijd alles zelf betaald.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 07:42

Even een update!

Ondertussen is het niet eens meer zo erg om de krantjes te doen want ik weet precies welke huizen niet hoeven en het weer word steeds beter.

Het oppassen is altijd handig geweest en nu nogsteeds eigenlijk.

Onze overburen hebben een dochtertje gekregen en vroegen meteen of ik wou oppassen als ze wat ouder was!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 15:51

Sanne96 schreef:
Heel veel succes!! Ik heb ook altijd gespaard voor mijn eigen paard, en toen ik 15 was mijn eigen paard gekocht waar ik elke dag nog van geniet en altijd alles zelf betaald.



Wat leuk!!

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:12

Ik zou wel even vooruit denken als ik jou was. Als je straks 18 bent, moet je bijvoorbeeld je zorgverzekering betalen (rond de 100 euro) en schoolgeld (200 euro per maand gemiddeld). Op je 18e komen er dus veel extra kosten bij. Kun je dat dan nog betalen, terwijl je ook een paard hebt? Zou jammer zijn als je je paard dan alweer zou moeten verkopen.

Anoniem

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:17

En misschien wil je wel een autotje, dan moet je je rijbewijs en auto betalen. Denk ook aan de bijbehorende kosten ( bijv. De belasting)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 21:40

Bovenstaande dingen heb ik zeker al aan gedacht maar ik twijfel zoizo nog heel erg of ik niet to na mijn studie zal wachten. Nu haal ik het nog, maar als ik later ga studeren wil ik niet dat ik mijn paardje weer moet verkopen.

Pepfer
Berichten: 82
Geregistreerd: 28-03-18

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:46

Ik volg!
:)
ben zelf 13, help bij mensen met paarden, pony's verzorgen en rijd af en toe. Ik zou wel heel graag ooit een eigen paard willen, maar zie het er nog niet van komen..
Maar m'n droom, dat eigen paard, die houd ik en ik hoop dat die ooit uitkomt:)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:08

murphypower schreef:
Bovenstaande dingen heb ik zeker al aan gedacht maar ik twijfel zoizo nog heel erg of ik niet to na mijn studie zal wachten. Nu haal ik het nog, maar als ik later ga studeren wil ik niet dat ik mijn paardje weer moet verkopen.


En dat is precies zo'n reactie waarom ik het je gun! Je denkt er goed over na. Heel goed, zo zouden veel mensen (niet alleen tieners!) na moeten denken. Chapeau!

Merr0l
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-01-17
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:52

Volg!!

Ik ben zelf bijna 18 en hoop binnenkort mijn eerste eigen paard te kopen, maar jammer genoeg niet helemaal door mijzelf betaald. Dat is ook niet mogelijk aangezien ik omgeving Den Haag woon, en stalling hier al rond de 400 per maand is.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 06:01

Tamar04 schreef:
Ik volg!
:)
ben zelf 13, help bij mensen met paarden, pony's verzorgen en rijd af en toe. Ik zou wel heel graag ooit een eigen paard willen, maar zie het er nog niet van komen..
Maar m'n droom, dat eigen paard, die houd ik en ik hoop dat die ooit uitkomt:)


Wat leuk!


khirshanta schreef:
murphypower schreef:
Bovenstaande dingen heb ik zeker al aan gedacht maar ik twijfel zoizo nog heel erg of ik niet to na mijn studie zal wachten. Nu haal ik het nog, maar als ik later ga studeren wil ik niet dat ik mijn paardje weer moet verkopen.


En dat is precies zo'n reactie waarom ik het je gun! Je denkt er goed over na. Heel goed, zo zouden veel mensen (niet alleen tieners!) na moeten denken. Chapeau!


Heel erg bedankt dat is een groot compliment!


Merr0l schreef:
Volg!!

Ik ben zelf bijna 18 en hoop binnenkort mijn eerste eigen paard te kopen, maar jammer genoeg niet helemaal door mijzelf betaald. Dat is ook niet mogelijk aangezien ik omgeving Den Haag woon, en stalling hier al rond de 400 per maand is.


Jij ook heel veel succes!

mara168

Berichten: 1014
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Ermelo

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:41

Zelf ben ik bijna 19 en betaal dus ook al even zelf mijn school en zorgverzekering enz. Natuurlijk is het veel maar ook daarnaast betaal ik zelf mijn paard. Ik heb haar gekocht toen ik al deze kosten al had en zo kon ik dus goed zien of ik het zou halen. Wanneer je zelf je school betaald krijg je ook studiefinanciering en deze is afhankelijk van wat jou ouders verdienen en of zij jou kunnen ondersteunen bij deze kosten. Ook krijg je zorgtoeslag om jou zorgverzekering te compenseren. Dus het zijn veel kosten maar vergeet niet dat je veel ook terug krijgt en je op deze leeftijd meer verdient. Ik heb het geluk gehad dat mijn rijbewijs door mijn oma betaald werd maar dat komt er dan ook nog bij natuurlijk, als je die op deze leeftijd wilt halen.
Studeren doe ik er ook nog naast, maar met een beetje goed plannen moet het lukken. Al weet ik niet of jij thuis blijft wonen tijdens het studeren straks? Maar hoor meer meiden die hun paard vlakbij school plaatsen waardoor dat ook makkelijker te doen is.

Heel goed dat je er al zo goed over nadenkt hoor! Kunnen zat jongeren nog van leren.

Simoontje04
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:31

Ik vind het heel erg goed dat je er over nadenkt! Ik ben zelf 14 en op dit moment op zoek naar een pony. Ik heb het geluk dat mijn ouders het betalen :j Komt er binnenkort weer een update?? :9