Trainschema

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SophieVajori

Trainschema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 22:15

Hoiii!!

Aangezien ik zelf 2 paarden heb, op VWO zit en nog een normaal leven wil houden :P heb ik een trainschema. Dat is eigenlijk heel simpel 2x per week trainen en 1x per week op uitrit. Dan doe ik 1x in de week de benen helemaal wassen en de hoeven invetten. En 1x in de 6 weken was ik hem volledig. Met die kleine van mij doe ik gewoon simpele dingen zoals VD, wandelen of iemand komt op hem rijden. Maar ik was wel benieuwd wat jullie trainschema is en hoe jullie je paard verzorgen :) En of jullie comentaar hebben op mijn schema.

Annemeik

Re: Trainschema

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:27

Wij rijden de paarden om de dag, hoewel dat eigenlijk tegen het gevoel is. Maar met gezin en een kleine op komst is het qua tijd niet anders. Toen ik dat met de fysiotherapeut besprak vond ze het juist de goede keuze. Zoals zij zegt: een hardloper traint ook niet elke dag. Geef de spieren de tijd om op adem te komen. En op dagen dat je niet rijd, kun je ook kleine oefeningen doen voor krachttraining zoals flexen, longeren, vrijspringen en vrijheidsdressuur. Hoeft helemaal niet lang te zijn.

Veer19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:32

Ik zit ook op VWO, en heb ook een trainingsschema. Ik rijd fanatiek wedstrijden en ik train 5 keer per week. Op de maandag en vrijdag longeer ik, en op dinsdag, donderdag en zaterdag train ik onder zadel. Woensdag en zondag rust. Zaterdags vet ik ook alle spullen in en doe ik alle dingen waar ik doordeweeks minder tijd voor heb, bijvoorbeeld spullen schoonmaken, opruimen etcetera. Ik was m'n paard niet zo vaak, 2 keer per jaar meestal, 1x na het scheren en 1x in de zomer ofzo. Benen afspoelen tussendoor doe ik wel eigenlijk iedere week, als ik bijvoorbeeld in de modder heb gereden. Volgens mij was dat het wel :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:54

Gezien de leeftijd van de TS verplaats ik dit topic naar Young Rider Talk :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:59

Hier ook fanatiek wedstrijdruiter. Ondertussen ook hogere studies bezig.

Mijn paarden krijgen normaal 2 dagen per week rust, 1x per week of om de week springtraining, 1x per week longe en de andere dagen rijd ik dressuurmatig of werk ik met cavalettis. In de zomer maak ik ook wel eens een buitenrit of doe ik een bostraining. In het weekend zijn ze vaak op wedstrijd.

Wassen doe ik de dag van de wedstrijd, net als staart uitkammen en hoeven vetten. Af en toe scheer ik de benen op, baard weg, ... Materiaal kuisen is eens in de zoveel tijd als ik wat vrije tijd heb.