help! ongesteld!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Safjelove
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-11-17

help! ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 17:40

Hey
ik ben voor de eerste keer ongesteld maar ik moet wel rijden vannavond, het is heel veel en ik heb, hoe heet zo'n dingetje ook al weer, alleen maandverband.

Toch wil ik graag rijden, ik heb gister ook gereden en toen ging het helemaal fout, iemand tips??? -O-

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: help! ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:41

tampon proberen? Wisselen voordat je gaat rijden en meteen erna.
Kan me van mijn eerste keer ook herinneren dat het er met bakken uit kwam zetten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:43

Waarom vraag je zoiets niet aan je moeder? Of ben ik nu heel ouderwets? Ik kan vanaf hier niet bepalen wat voor jou wel of niet werkt/kan maar als je denkt dat je gaat door lekken als het zo erg is zou ik even niet gaan rijden. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:45

Stel jezelf in ieder geval gerust dat er hier op dit forum een héleboel vrouwen zijn die ook paardrijden als ze ongesteld zijn! :)

Ik was (heb nu een mirena) ook altijd heel erg ongesteld, en ook dan reed ik gewoon paard. Zo'n nachtmaandverband of flink dagmaandverband werkt sowiesk als je een tampon eng vindt (ik heb tampons járenlang eng gevonden), en anders kan met een tampon rijden ook. :j

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:45

Annet_Dottie schreef:
Waarom vraag je zoiets niet aan je moeder? Of ben ik nu heel ouderwets? Ik kan vanaf hier niet bepalen wat voor jou wel of niet werkt/kan maar als je denkt dat je gaat door lekken als het zo erg is zou ik even niet gaan rijden. Succes!


Precies! Niet ouderwets hoor ik ben 14 :)

Gewoon gaan en met maandverband kan ook, ik rijd nooit met tampon.

Anoniem

Re: help! ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:47

Desnoods een maandverband wat eerder op een luier lijkt, werkt heel goed. :Y)

Wel kan ik je aanraden om maandverband met vleugels te nemen, dan heb je minder kans dat het aan de rand toch gaat doorlekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:48

Arabier schreef:
Annet_Dottie schreef:
Waarom vraag je zoiets niet aan je moeder? Of ben ik nu heel ouderwets? Ik kan vanaf hier niet bepalen wat voor jou wel of niet werkt/kan maar als je denkt dat je gaat door lekken als het zo erg is zou ik even niet gaan rijden. Succes!


Precies! Niet ouderwets hoor ik ben 14 :)

Gewoon gaan en met maandverband kan ook, ik rijd nooit met tampon.


Haha gelukkig maar. Ik ben al jaren niet meer hevig ongesteld dus heb het probleem nooit zo gehad :x en de eerste keer dat ik ongesteld werd waren we onderweg naar Frankrijk met de auto kwam er achter bij een benzinestation tussenstopje.. Tampon zou ik eerlijk gezegd ook niet gelijk aanraden als je net voor het eerst ongesteld bent.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:48

Ik gebruikte altijd maandverband met vleugels, dan kan het er niet bij langs gaan. Nu een cup, maar daar moet ik nog even aan wennen. Ik rijd inmiddels niet meer paard, dus ik zou niet weten hoe een cup aanvoelt met paardrijden. Maar gebruikte toen ik nog wel reed gewoon van dat maandverband met vleugels.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:49

Always night met vleugels. Ik zweer erbij.
Lijkt voor een 12 jarige misschien een grote lap.
Maar echt verschuift niet en groot oppervlak om doorlekken te voorkomen.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:50

Misschien nog een tip... Doe een donkere rijbroek aan als je die hebt. Mocht je doorlekken, zie je het eerder in een lichte rijbroek dan een donkere. Ik zou verder vlak voor je opstijgt een nieuw maandverbandje/tampon in doen. Succes in ieder geval! :(:)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:50

Dikker maandverband kopen en vervangen vlak voordat je gaat rijden? Ook best zo een met 'vleugeltjes' zodat het goed blijft zitten.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: help! ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:55

Maandverband zit echt bleh tijdens het rijden is mijn ervaring. Zou je niet een tampon durven proberen? Al kan dat de eerste keer wel spannend zijn. Maar als je m eenmaal goed in hebt voel je er helemaal niks meer van.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: help! ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:58

Ik zou ook een tampon aanraden. Gewoon een kleine met inbrenghuls, dan zit hij meteen goed en zit vaak beter dan maandverband.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:00

Kaus schreef:
Maandverband zit echt bleh tijdens het rijden is mijn ervaring. Zou je niet een tampon durven proberen? Al kan dat de eerste keer wel spannend zijn. Maar als je m eenmaal goed in hebt voel je er helemaal niks meer van.



Ik weet nog dat ik na twee jaar moeilijkheden met maandverband noodgedwongen een tampon probeerde. Ik heb een vreugdedansje door de kamer gedaan, dat was zoveel beter! :')

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: help! ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:02

Tampon en extra nog een maandverbandje.

Welkom in de wonderlijke en heel vervelende wereld van het vrouw-zijn :D

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:03

Maandverband zit idd erg klote met rijden. Maar goed, als je nog nooit een tampon hebt gebruikt en dat in 1x zou moeten doen voor vanavond, dat lijkt me ook niet prettig.. Daar kun je beter wat meer tijd voor nemen. Dus, maandverband kan best. Wel met vleugels zou ik doen, vanwege verschuiven. Zit niet lekker, vooral niet met lichtrijden, maar het is wel te doen. Even vervangen voor het rijden.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:07

Allereerst *\%/* jeej!! Woman!

Maar even op je vraag terug... ik zou als ik jou was lekker thuis blijven, op de bank kruipen, en in je uppie lekker een hele grote reep chocolade soldaat maken :j
Je bent nu voor het eerst ongesteld, je weet nog niet hoe dat bij jou gaat verlopen. En om nu al gelijk met tampons te gaan zitten hannesen :?
Laat deze dag lekker voor wat het is meid :)
Volgende week ben je van de eerste menstruatie af en kan je weer lekker rijden.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:11

Er is tegenwoordig veel menstruatie ondergoed op de markt. Dat kun je zonder of met maandverbandje dragen en geeft je meer zekerheid. Voor vanavond: vlak ervoor verwisselen en vlak erna. En een donkere rijbroek voor de zekerheid.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: help! ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:18

Ik zou zeker geen tampon aanraden de eerste keer. Kan best pijnlijk zijn. Ik zou indd gewoon een maandverband in doen, er vlak voor en gelijk na het rijden. Kun je dit thuis niet bespreken? Met je moeder of misschien oudere zus(sen)? :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: help! ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:21

Maandverband is niks mis mee. Ik heb die ruim 20 jaar gebruikt zonder enig probleem. Tampons was gewoon geen succes. Heb er gewoon ook altijd mee gereden ook wedstrijden. Gewoon goed maandverband kopen. Donkere rijbroek aan of desnoods een dubbele onderbroek wisselen vlak voor het rijden en eventueel ook meteen erna. Dan komt het vanzelf wel goed.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:27

Ianrowan2009 schreef:
Allereerst *\%/* jeej!! Woman!

Maar even op je vraag terug... ik zou als ik jou was lekker thuis blijven, op de bank kruipen, en in je uppie lekker een hele grote reep chocolade soldaat maken :j
Je bent nu voor het eerst ongesteld, je weet nog niet hoe dat bij jou gaat verlopen. En om nu al gelijk met tampons te gaan zitten hannesen :?
Laat deze dag lekker voor wat het is meid :)
Volgende week ben je van de eerste menstruatie af en kan je weer lekker rijden.


Haha je lijkt mijn moeder wel :') die ging een taart bakken voor mijn eerste keer ongesteld :=


Verder helemaal eens met deze post, lekker op de bank.

Ik had trouwens al geoefend met mijn moeder voor ik ongesteld werd met inbrengen van een tampon.
Ik werd voor het eerst ongesteld op ponykamp -O-

Ik gebruik tegenwoordig ook een cup, met rijden geen last van en vangt veel op.
Maar dat is ook oefenen met inbrengen.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:31

Jes schreef:
Ik had trouwens al geoefend met mijn moeder voor ik ongesteld werd met inbrengen van een tampon.
.


:') Hoe dan?

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:36

horsiegek schreef:
Jes schreef:
Ik had trouwens al geoefend met mijn moeder voor ik ongesteld werd met inbrengen van een tampon.
.


:') Hoe dan?


mijn moeder had dat ook gedaan. Dan was ik in ieder geval voorbereid.
Gewoon uitgelegd hoe het werkt en het mij laten proberen (terwijl ze niet meer in de badkamer stond). Vond het heel fijn. Want toen ik voor het eerst ongesteld werd was ik helemaal alleen de hele dag en het was een bloedbad daar :+

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: help! ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:16

Ik zou een donkere rijbroek aantrekken en maandverband + tampon.

Als je een tampon nog spannend vind zou je ook voor het volgende kunnen kiezen, dat heb ik ook jaren gedaan.
- Twee grote maandverbanden in je onderbroek plakken. Overlappend aan elkaar (dus een verder naar voor en een verder naar achter).
- Daarover een extra onderbroek. Als je dit hebt (of van een broertje kunt lenen) eentje met pijpjes. Anders volstaat een gewone ook.
- Een donkere rijbroek.

Voor je eigen vertrouwen zijn ik zo kort mogelijk voor en na de les controleren of alles nog goed zit. Als het mogelijk is kun je ook halverwege je les nog even naar het toilet om te controleren, maar dit moet je alleen doen als je dat fijn vindt.

Het gaat vast goed komen. En mocht je doorlekken, je bent niet de eerste die het overkomt en gaat ook zeker niet de laatste zijn. Het geeft echt niets.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:19

Ianrowan2009 schreef:
Allereerst *\%/* jeej!! Woman!

Maar even op je vraag terug... ik zou als ik jou was lekker thuis blijven, op de bank kruipen, en in je uppie lekker een hele grote reep chocolade soldaat maken :j
Je bent nu voor het eerst ongesteld, je weet nog niet hoe dat bij jou gaat verlopen. En om nu al gelijk met tampons te gaan zitten hannesen :?
Laat deze dag lekker voor wat het is meid :)
Volgende week ben je van de eerste menstruatie af en kan je weer lekker rijden.

Op je bovenste zin na ga ik helemaal met je mee.
Blijf lekker thuis. Kijk hoe het verloop van ongesteldheid bij jou is.
En over een paar dagen weer fijn rijden.